За першу годину роботи «Маку» Glovo отримав замовлень від лівобережців на 442% більше, ніж днем раніше /Shutterstock
Категорія
Інновації
Дата

Вивезти БігМак. McDonaldʼs повернувся, та замовити доставку стало викликом. Як це вплине на Glovo та ринок швидкої доставки (уточнено)

5 хв читання

За першу годину роботи «Маку» Glovo отримав замовлень від лівобережців на 442% більше, ніж днем раніше Фото Shutterstock

Після майже семи місяців McDonaldʼs відновив роботу трьох ресторанів. Замовити їжу через тепер єдиного партнера з доставки, Glovo, мало хто зміг. Минулого року McDonald’s приносив до половини всіх замовлень сервісам доставки Glovo та Rocket. Як іспанська служба доставки впоралася з ажіотажем першого дня і чи оживить повернення McDonaldʼs ринок доставки.

«Доставлю Вам їжу з ресторану McDonaldʼs з лівого берега». Послуга обійдеться за ціною близько двох БігМаків – 200 грн і додатково 18 грн за кожен кілометр від «Мака» до адреси. Тариф по області на 7 грн дорожче». Так звучить оголошення кур’єра-любителя на OLX. 

McDonald’s відкрив лише три ресторани на лівому березі на доставку через єдиного партнера, Glovo, о 9:00 20 вересня. У зоні доставки радіусом 3 км від кожної локації живе близько 350 000 киян, свідчать підрахунки Forbes. Розширити покриття намагалися кур’єри-любителі такими оголошеннями на OLX (на момент публікації оголошення видалили).   

Навіть корінним жителям лівого берега замовити з McDonaldʼs виявилося не так просто. То через нестачу курʼєрів, то через можливу короткотривалу відсутність деяких продуктів у ресторані, McDonaldʼs зникав із додатку, кажуть у пресслужбі Glovo. В пресслужбі McDonaldʼs після публікації матеріалу спростували інформацію, що в закладах закінчились продукти. «Ресторани ретельно підготувались і продукти були в достатній кількості, щоб покрити підвищений попит», – повідомили в компанії.

За першу годину роботи «Маку» Glovo отримав замовлень від лівобережців на 442% більше, ніж днем раніше (абсолютні цифри Glovo називати відмовився). 

«Зарано робити висновки щодо загальної кількості замовлень, але можемо стверджувати, що попит на продукцію McDonald’s перевищив очікування», – коментує пресслужба Glovo. Чому повернення легенди важливо для Glovo, ринку доставки й усієї України?

Як Glovo готувався до McDonald’s

«Ми запустили стільки міст і мереж ресторанів, стільки разів перезапускалися, що всі процеси достатньо налаштовані», – розповідає генеральний менеджер Glovo у Східній Європі та Центральній Азії Дмитро Расновський напередодні старту McDonaldʼs. Локації вибирала мережа ресторанів. Радіус доставки узгоджували разом, щоб їжу доставляли, дотримуючись температурного режиму.

Конкретну кількість кур’єрів під один заклад Glovo не призначає. Алгоритми розподіляють їх автоматично, щоб забезпечити оптимальний час доставки. Довоєнний золотий стандарт – до 25 хвилин, розповідає колишній менеджер Glovo, який попросив не згадувати його ім’я. Якщо через погану погоду не вистачало кур’єрів або ресторан не справлявся з попитом, радіус скорочували.

Getty Images

Якщо через погану погоду не вистачало кур’єрів або ресторан не справлявся з попитом, радіус скорочували Фото Getty Images

«Багато замовлень, небагато кур’єрів, зменшується зона покриття, щоб можна було скоротити фізичну кількість замовлень, але точно їх доставити, – пояснює логіку він. – Усі захочуть замовити Мак, але не зможуть і будуть розчаровані», – говорив напередодні експрацівник Glovo. У день старту кур’єри закінчилися вже через 20 хвилин. У квітні у Glovo з 10 000 кур’єрів залишилось дві третини – 3700. 

«Є ажіотаж і підняття цін. Дуже багато пазлів у загальній мозаїці, тому складно передбачити, що буде, – розповідав Расновський. – Точно зросте кількість кур’єрів і транзакцій». Попит виявився більшим, ніж очікувалося, коментують у пресслужбі Glovo. Вранці 20 вересня на лівому березі кур’єрів було втричі більше, ніж зазвичай, додають у пресслужбі (точну кількість активних кур’єрів компанія відмовилася називати). 

«Пара-па-па-пам». Сервіси доставки це люблять!

McDonaldʼs – привілейований партнер Glovo. У 2021 році в деякі місяці мережа генерувала ледь не стільки ж замовлень, скільки інші ресторани разом узяті, розповідає на правах анонімності експрацівник сервісу. «Це динамічний показник від тижня до тижня. Він залежить і від акцій: якщо є знижка на БігМак, то продажі зашкалюють», – говорить він.

Минулого року McDonald’s разом із Glovo ділив український Rocket. Для останнього мережа також була найбільшим партнером. Ще на початку лютого Rocket мав проблеми з фінансуванням через арешт першого інвестора Тімура Рохліна. Повномасштабна війна остаточно закрила стартап

Минулого року на доставку припадало до 30% замовлень McDonaldʼs, каже співрозмовник Forbes. З найбільших гравців на ринку він не працював лише з естонцем Bolt Food. За інформацією Forbes із двох джерел, він також вів переговори із McDonaldʼs. 

Одна з причин, чому ресторан не з’явився в додатку Bolt, – технічна інтеграція із системами McDonald’s. Без неї працівники ресторану мусять вручну перебивати кожне замовлення з планшета сервісу доставки до каси. У Glovo в 2021-му інтеграція вже працювала, в Rocket її впроваджували. «Із другим партнером без інтеграції McDonald’s було б складно», – розповідає експрацівник Glovo. Тепер Bolt не треба чекати, доки український сервіс завершить інтеграцію.

Цифри першого дня /Getty Images

Цифри першого дня

  • Завантаження додатка Glovo зросли на 120% порівняно з 19 вересня
  • Найдорожче замовлення – 6320 грн (23 Дабл Чізбургер Меню, 6 БігМак Меню, 5 пачок нагетсів, 10 МакПирогів, 14 соусів) 
  • Найменше замовлення – 89 грн (МакЧікен)
  • Середній чек – 611 грн
  • Перше замовлення о 9:01 – БігМак Меню, доставлене за 16 хвилин
  • Останнє замовлення о 20:00 – 3 пачки нагетсів, середня картопля, БігМак, БігМак Меню, БігТейсті Меню, МакПиріг, 5 соусів

Із падінням українського Rocket фігури на дошці змінилися. Glovo заявляє, що має 80% ринку. Основний конкурент – власні доставки ресторанів і Bolt Food. «У багатьох країнах Bolt Food вже співпрацює з мережею McDonald’s. «Україна є для нас дуже важливим ринком, тож ми також відкриті та будемо раді співпраці з брендом McDonald’s», – говорить Іван Гринчук, керівник напряму доставки їжі Bolt Food в Україні. 

Співпраця з McDonald’s вигідна для сервісів доставки. Це передбачуваний партнер, каже експрацівник Glovo. «Мережа має високу лояльність користувачів, широке географічне покриття і практично стабільну кількість замовлень тиждень до тижня», – перераховує переваги він. Комісія для McDonald’s була значно нижча, ніж для маленьких ресторанів, але вони давали великий обсяг замовлень і приводили авдиторію у додаток. 

Чому McDonald’s потрібен Україні

Повернення McDonald’s одразу лише на доставку привернуло ще більше уваги до сервісів доставки, говорить Гринчук. «До повномасштабної війни фастфуд міг становити близько половини доставок, тому повернення найбільшого гравця дасть додатковий наплив клієнтів і замовлень», – підтверджує Ігор Шрамко, колишній регіональний менеджер Bolt Food в Україні. 

Та до повернення на довоєнні обсяги ринку ще багато роботи, додає він. Потрудитися доведеться і McDonald’s – для відкриття закладів, і платформам з доставки – для збільшення кількості курʼєрів. «Кількість транзакцій на лівому березі Києва зросте відчутно, але більш важливо, щоб цей тренд продовжувався і «Мак» відкрив потихеньку все решта», – говорить Расновський. Glovo на довоєнні обсяги планує вийти у січні – лютому 2023 року, «навіть якщо McDonald’s не відкриватиме решту закладів».    

Bolt Food у деяких містах уже відновився до довоєнних показників, каже Гринчук. На початку великої війни кількість замовлень на платформі Bolt Food скоротилися до декількох відсотків від довоєнної кількості. За три місяці обсяги мають сягнути 50% «мирних» часів. 

Київ відновився вже на 100%. У Львові кількість замовлень зросла на 30% від довоєнних показників, у Дніпрі – на 20%. Сірою зоною відновлення залишається Харків. «Ми продовжуємо там працювати, але кількість замовлень значно менша порівняно із довоєнною», – каже Гринчук. 

Роботу в Харкові відновив і Glovo. «Для нас це була важлива громадянська позиція. Якщо ЗСУ продовжить прогрес і рівень безпеки збільшиться, то й Харків буде відновлюватися», – говорить Расновський.   

Повернення McDonald’s – сигнал для міжнародних компаній. «Коли великий міжнародний гравець відновлює операції в країні, яка перебуває в стані війни, то це знак для інших бізнесів, які вагаються, чи інвестувати в Україну зараз», – говорить Расновський.  

McDonald’s майже сім місяців посилався на протоколи безпеки й загрозу ракетних обстрілів. Його конкурент – KFC – відновив роботу ще навесні. У жовтні McDonald’s відкриє для відвідувачів зали, експрес-вікна та МакДрайв і сім закладів на правому березі Києва. «Ми ще на один крок ближче до того, де ми були», – підсумовує Расновський.

Уточнено: після публікації матеріалу McDonaldʼs спростував, що в закладах закінчувались продукти. Редакція уточнила формулювання цього твердження та додала офіційний коментар компанії.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд