З 15 червня китайський маркетплейс AliExpress відновлює доставку до України. Сервіс не доставляє замовлення до країни вже понад три місяці –з початку війни. Причина – невизначеність у термінах доставки та недоступність до деяких українських міст. На яких умовах маркетплейс повертається в Україну
Новий номер Forbes Ukraine: 202 найбільші приватні компанії та 303 ефективних СЕО. Замовляйте та отримуйте два журнали за ціною одного!
Спочатку доставка замовлень з AliExpress буде можлива до 14 областей України та Києва, повідомила «Укрпошта» 14 червня. Сервіс доступний для покупців з Черкаської, Чернівецької, Чернігівської, Івано-Франківської, Хмельницької, Кіровоградської, Київської, Львівської, Рівненської, Сумської, Тернопільської, Вінницької, Житомирської, Полтавської областей. В «Укрпошті» обіцяють, що поступово AliExpress буде відновлювати доставку і до інших регіонів.
«Український ринок був дуже активним для AliExpress до повномасштабної війни», – каже директорка департаменту міжнародних операцій «Укрпошти» Юлія Павленко. «Укрпошта», «Нова пошта» та Meest у 2021 році, за її даними, сумарно доставили близько 30 млн замовлень з цього майданчика. Середня посилка в НП з Китаю важить 0,2–0,4 кг і коштує $12–17, розповідав раніше Forbes СЕО «Нової пошти Глобал» Юрій Беневітський. Можна підрахувати, що за 2021 рік троє українських операторів ввезли посилок з AliExpress в Україну на $360–510 млн.
Після відновлення доставки з AliExpress українці не змінять своїх уподобань, вважає керівник з розвитку партнерських відносин логістичної компанії Meest China Гнат Пошкурлат. Приблизно 40% асортименту буде становити одяг і взуття, 40% – дрібна електроніка і 20% – секс-товари. Ціни на товари на AliExpress зміняться для українців лише настільки, наскільки зріс курс долара, вважає він.
Українці зможуть замовляти безкоштовну доставку за допомогою Cainiao Super Economy, AliExpress Saver Shipping та AliExpress Standard Shipping. Але терміни доставки будуть більшими, ніж до війни. Раніше AliExpress доставляла 70% замовлень до клієнтів за два-три тижні, тепер терміни збільшаться приблизно на тиждень-два, вважає керівний партнер консалтингової компанії 3e Consultants Олег Каленський.
До війни літак з товарами AliExpress прилітав до Риги, звідки українські поштові оператори везли їх через Білорусь. Тепер треба везти через Польщу, що додає одну добу. Ще треба закладати декілька додаткових днів на проходження кордону через затори, пояснює Гнат Пошкурлат.
Негативно на кількість замовлень може вплинути відʼїзд з України кількох мільйонів економічно активних українців, падіння доходів населення і окупацію частини регіонів, прогнозує Каленський. AliExpress не буде доставляти товари до приблизно половини українських регіонів, ніж це було до війни, тому кількість посилок зменшиться також вдвічі. «Щонайменше до 7,5 млн замовлень у другому півріччі 2022 року», – вважає Гнат Пошкурлат. Якщо середній чек українців не зміниться, то маркетплейс ще може заробити до $130 млн на нашому ринку.
Але якщо Україна скасує заборону на імпорт військових товарів без необхідності мати листи-прохання на ввезення від військових частин (як це потрібно робити зараз), українці можуть до цих 7,5 млн замовлень додатково замовити ще приблизно 2,5 млн військових товарів, прогнозує Гнат Пошкурлат. Це будуть шоломи, квадрокоптери, радіостанції, тепловізори, інші оптичні прилади, які мають набагато більший середній чек. Усі ці китайські товари українці і зараз купують в сусідніх європейських країнах та ввозять фактично напівлегальними шляхами. Проте там вони за рахунок ПДВ та мита на 40% дорожчі, ніж у Китаї, додає Пошкурлат.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.