Категорія
Компанії
Дата

Обмежити наглядову раду та вийти на глобальний ринок. Як засновники «Нової Пошти» планують змінювати компанію

Засновники «Нової Пошти» вважають, що за наступні 10 років можуть збільшити компанію втричі. Які коротко- та довгострокові цілі вони собі ставлять, аби реалізувати задумане? Про це пише Forbes у матеріалі «Вячеслав Климов та Володимир Поперешнюк 21 рік будують «Нову Пошту» і досі не розсварились. Як це у них виходить»

«Нова Пошта». /Фото Олександр Козаченко

«Нова Пошта». Фото Олександр Козаченко

Компанія має вийти на глобальний ринок. Для цього потрібно доопрацювати бізнес-модель, говорить Поперешнюк. «Просто відкритися у Польщі, Румунії чи деінде не вийде – там, за парканом, інше життя», – каже він. Доки продукт не буде кращий за світові бренди – на інші ринки виходити немає сенсу. «Ми якраз чистимо рушниці й гармати, щоб мати можливість виходити», – каже Поперешнюк. На спроби та помилки засновники відводять собі до пʼяти років.

За 10 років компанія має збільшитися втричі. Хоча у «Нової Пошти» є стратегія на один та три роки, засновники розробляють «Бачення» і на 10 років. «Воно глибше за місію, але з мінімальною кількістю цифр», – каже Климов. Бачення допоможе засновникам та менеджменту створювати детальнішу стратегію на короткострокове майбутнє. Короткостроковий план: вирости на 20% у 2022 році. Для порівняння: виторг компанії у 2021-му зріс на 15% порівняно з минулим роком. 

Керівництво збільшить інвестиції у півтора раза. Засновники хочуть інвестувати в розвиток компанії 4 млрд грн у 2022 році – на 1 млрд грн більше, ніж торік. На що підуть гроші? Засновники планують далі розвивати поштомати, мобільний додаток та сортувальні станції. Однак перед тим як інвестувати в автоматизацію, потрібно змінити мислення співробітників. «Недостатньо просто автоматизувати сортування, потрібно змінити культуру в компанії», – каже Поперешнюк. 

«Нова Пошта» обмежить вплив наглядової ради на керівництво. «Нова Пошта» сформувала наглядову раду у 2015 році, у неї входять шість членів. За словами Поперешнюка, частина з них хоче керувати бізнесом замість менеджменту. «Намагаються навіть кермо перехопити у менеджменту», – каже він. Засновники хочуть ввести стандарти для ради, аби вона не підміняла бізнес і не заважала йому. «Її не має бути багато. Збиратиметься чотири рази на рік», – каже Поперешнюк. 

Компанія буде передаватися спадкоємцям. «Нова Пошта» має прожити 100 років під управлінням спадкоємців; вона повинна залишатися привабливою для виходу на IPO, привабливою і для стратега, як Amazon та FedEx», – каже Поперешнюк. У Климова є двоє синів, а у Поперешнюка четверо дітей.

«Нова Пошта» – 35-та у рейтингу 100 найбільших компаній України. Її виторг у 2020 році – 17 млрд грн, а прибуток – 991 млн грн. Кількість посилок та вантажів за 2020 перевищила 300 млн. Для порівняння: найближчий конкурент державна «Укрпошта» доставила 31 млн посилок. 

«Нова Пошта» займає 65% ринку посилок, «Укрпошта» – до 25%, Meest – до 3%, каже Марцін Куксіновіч, CEO Meest Group. Непрямими конкурентами «Нової Пошти» Климов та Поперешнюк також вважають оператора посилок Justin (входить до мережі Fozzy Group), доставку OLX та Rozetka, кур’єрні доставки Glovo, Rocket, а також власні доставки компаній.

Матеріали по темі