У серпні на великі екрани вийшла рекордна кількість прем’єр для часів повномасштабного вторгнення. Втім, рекордних доходів кінотеатрам вони не принесли. Чому в мережах Multiplex і «Планета Кіно» все одно оптимістично сприймають такий хід подій
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
У серпні «Планета Кіно» показала 53 нових фільми, на шість більше, ніж у липні. У Multiplex – 21 прем’єра без врахування повторних прем’єр та документального кіно, яке збирало низькі бокс-офіси. Це дві найбільші кінотеатральні мережі, яким належать майже половина всіх кінозалів країни. У серпні була рекордна кількість прем’єр для часів повномасштабного вторгнення, каже СЕО Multiplex Роман Романчук. Та це не прямо корелюється з позитивним впливом на бокс-офіс, переконаний він.
«Завжди працює принцип не кількості, а якості, – каже Романчук. – Якби в липні було лише дві прем’єри – «Барбі» й «Оппенгеймер», – його бокс-офіс усе одно був би кращим, ніж серпня з у 10 разів більшою кількістю менш потужних прем’єр». У серпні бокс-офіс Multiplex зменшився на 25% порівняно з попереднім місяцем, говорить СЕО мережі кінотеатрів.
У «Планеті Кіно» подібна тенденція. Впродовж останнього місяця літа кінотеатри мережі відвідало на 23% менше людей, ніж у липні, констатує генеральна директорка «Планети Кіно» Наталія Байдан. Продажі відповідні: 41 900 проданих квитків у серпні проти 55 100 квитків у липні. Байдан пов’язує такий результат із великою кількістю залів IMAX та 4DX у мережі. Коли фільми таких форматів не виходять, як у серпні, це негативно позначається на відвідуваності, каже вона.
Загалом сім найпопулярніших кінопремʼєр серпня заробили українським кінотеатрам 90,5 млн грн. Але найбільше коштів у серпні всеодно принесли липневі хітові премʼєри – «Барбі» та «Оппенгеймер», каже Романчук із Multiplex. Для порівняння, ці два фільми за одинадцять днів липня зібрали в українському прокаті понад 130 млн грн.
Попри те, що серпневі прем’єри спрацювали гірше «Барбігеймера», кінотеатри позитивно сприймають тенденцію до збільшення їхньої кількості у прокаті. Які новинки все ж непогано спрацювали і чому кінотеатри роблять ставку на «Довбуша» Олеся Саніна?
Обережний оптимізм кінотеатрів
П’ять прем’єр на тиждень – абсолютно нормальний показник, каже Романчук. Але під час повномасштабного вторгнення він вказує на повернення кількості прем’єр на довоєнний рівень, переконаний СЕО Multiplex. «Питань, чи виводити фільм на екрани через війну, стає менше», – додає він.
Зростання бокс-офісів в Україні прямо впливає на рішення дистрибʼюторів і правовласників про вивід проєктів на великі екрани, каже Романчук. Та приводу для надмірного оптимізму поки немає. Через страйки акторів і сценаристів у Голлівуді ситуацію в світовій індустрії Романчук вважає ризиковою.
Десятки тисяч акторів й сценаристів взяли участь у першому за останні 63 роки спільному страйку в Голлівуді, щоб поборотися з кіностудіями й стрімінговими платформами за свої права. Актори й сценаристи Голлівуду страйкують через несправедливі зарплати.
Через страйки перенесли Американську телевізійну премію «Еммі», а по доходах кінотеатрів б’є перенесення потужних релізів. Приміром, другу частину «Дюни» Дені Вільнева перенесли на березень 2024-го, хоча промокампанія фільму уже стартувала і датою показу заявлений листопад 2023-го.
«Очікування найближчими місяцями обережні та негативні, – каже Романчук. – Страйк до свого завершення негативно впливатиме на кількість релізів у кінотеатрах».
Чи можуть компенсувати втрати від страйку українські прем’єри? Потенційно так, каже Романчук. Бокс-офіси українських фільмів, які виходили до 2022-го, не перекривали відсутність голлівудських прем’єр. Але «Мавка. Лісова пісня», яка зібрала більше, ніж «Аватар: Шлях води» та «Люксембург, Люксембург», змінила цю статистику, каже СЕО Multiplex. Мультфільм виробництва Film.ua Group лише в українському прокаті зібрав 154,4 млн грн, трагікомедія Антоніо Лукіча – 34 млн грн, свідчать дані Kinomania та DzygaMDB.
Як міжнародні кінопрем’єри заробляють у прокаті в Україні
Серед світових прем’єр найуспішніші за результатом бокс-офісу «Мег 2: Западина» та «Ґран Туризмо». «Вони зібрали те, на що ми розраховували, – коментує генеральна директорка «Планети Кіно» Наталія Байдан. – У нас не було завищених очікувань, тому і не було розчарувань».
Наступні у переліку популярних за рівнем бокс-офісу – «Підлітки-мутанти Черепашки-ніндзя: Погром мутантів», «Довбуш» та «Синій жук». Результат останнього Байдан вважає слабким. За серпень фільм про супергероїв всесвіту DC зібрав бокс-офіс 8,7 млн грн.
Ходять у «Планету Кіно» на ретрофільми – стрічки різних років, які уже були в прокаті. «Людям подобається дивитися їх саме на великому екрані, тому глядачі приходять попри те, що багато можна безкоштовно подивитися на платформах», – каже Байдан. У серпні з таких показували «Париж, 13-й округ» (2021), «Залягти на дно в Брюгге» (2008). До десятки за розміром бокс-офісу не входять, але працюють непогано.
Серед жанрових Байдан відзначає популярність хорорів у «Планеті Кіно». Працюють краще, ніж романтичні комедії, каже вона. «Астрал» уже півтора місяця тримається на екрані саме в Одесі. «Монахиня-2» у вересні має теж піти непогано, переконана Байдан.
Вересень [за якістю прем’єр] буде слабкуватий, переконаний Романчук. Його найбільша ставка на «Довбуша». Серед найбільш очікуваних релізів – детектив «Привиди у Венеції» та науково-фантастичний фільм «Творець». «Сподіваюся, збиратимуть хорор «Монахиня-2», мультфільми «Звіротачки» та «Щенячий патруль», – каже Романчук. – М’яко кажучи, не дуже потужні прем’єри».
Романчук прогнозує, що «Довбуш» також збере потужний бокс-офіс, але на це йому знадобиться більше часу. «Продаж такого жанру фільмів працює через Word of mouth – коли хтось подивився і розповідає, що фільм класний, – каже СЕО Multiplex. – Це спрацьовує на другий-третій тижні».
Фільм вийшов у прокат в останній тиждень серпня. За результатами другого вікенду «Довбуш» зібрав 9,9 млн грн – на 16% більший бокс-офіс, ніж за перший вікенд, свідчать дані Film.ua Group. Якщо під час першого вікенду на пригодницько-історичний екшн купили майже 58 000 квитків, то наступного прийшли уже 68 000 глядачів.
Бойовик «Праведник 3», який вийшов у прокат на початку вересня, став лідером світового прокату усюди, крім України, каже маркетинг-директорка Film.ua Group Поліна Толмачова. «Наша аудиторія пішла на «Довбуша»», – констатує вона. На бойовик купили 36 000 квитків – майже удвічі менше, ніж на фільм Саніна.
«У вересні ми очікуємо на повернення частини аудиторії до робочого режиму, тому «Довбуш» ще має попрацювати», – переконаний Романчук.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.