Локдаун сформував у людей нові звички: сервіси доставки, служби таксі тощо. За пару років нова звичка стає природною частиною життя. Для інвестування потрібно знаходити компанії, які вже стали частиною нашого життя
Якісних активів стало менше, а грошей більше. І так уже понад рік. Люди скоротили витрати – під час локдауну стало менше варіантів для витрат, зате зʼявився вільний ресурс для інвестування. Уряди багатьох країн виділяють величезні кошти на підтримку як бізнесу, так і населення. Наприклад, з початку 2020 року в США емітовано $4486,2 млрд, що відповідає 30% від сукупної грошової маси. Це штовхає вгору ціни на всі активи.
Цього року тенденція збережеться. Згідно з прогнозом Goldman Sachs, ВВП США в 2021 році зросте на 7%. Збережеться також мʼяка грошова політика – щомісячний викуп облігацій на $120 млрд при низькій обліковій ставці.
Основний тригер інфляції – зростання цін на товари, викликане пандемією, яка порушила ланцюжок поставок і визначила перезапуск економічного циклу. Як у цьому циклі убезпечити від знецінення свій капітал? Інвестувати в ліквідні активи – акції та облігації. Вони хороші тим, що їх за бажанням можна легко перевести в кеш.
Зараз додаткова прибутковість важлива, як ніколи. Де її шукати?
1. У компаніях із традиційних секторів, які змогли встояти під час кризи й відіграли свої позиції.
Ще рік тому, на початку пандемії, завданням інвесторів і керуючих активами було позбутися кешу і вкласти кошти в будь-які варті уваги активи. Акції коштували дешево: можна було вкладати в окремі компанії, а можна в індексні фонди. За рік зросло все, що має хороший стійкий бізнес.
Одним з основних бенефіціарів зростання цін у 2021 році стали компанії з тих секторів економіки, які найбільше постраждали від кризи: банки, нафтовий сектор, авіакомпанії, real estate, оператори готельного бізнесу. Повторюся: не всі, а саме ті, які завдяки стійкій бізнес-моделі витримали удар і після просідання на 50–70% відновилися або перебувають у процесі відновлення.
Під час зростання інфляційних очікувань виграє банківський сектор. Придивитися варто до банку ING Group. У нього сильні позиції на європейському роздрібному бізнесі. Додаткові переваги TLTRO (цільові операції довгострокового рефінансування для кредитних установ), зростання комісійних дохідних на 9%, а також фокус на цифровий банкінг (43% активних клієнтів працюють тільки через мобільні пристрої) – усе це створює додаткові можливості.
Серед компаній енергетичного сектора варто виділити Royal Dutch Shell. Лідер нафтогалузі виходить на нові ринки безвуглецевого біопалива та зарядних станцій для електромобілів. До 2030 року планує збільшити кількість зарядних станцій із 60 000 до 2,5 млн. RDS створила партнерство з бразильською компанією Cosan із виробництва біопалива з тростинного цукру, а також уклала угоду з Amazon щодо постачання поновлюваних джерел енергії.
Відновлюється повітряний рух, а з ним комерційне авіабудування. Головні бенефіціари процесу – компанії Boeing і WizzAir. Остання не обтяжена боргом і має найнижчий профіль витрат серед конкурентів.
Не відстає і real estate. У своєму останньому звіті про фінансові результати Simon Property Group, що управляє торговими центрами преміум-класу, повідомила про поліпшення умов ведення бізнесу за рахунок більш високого рівня продажів, трафіку й лізингу. Масова вакцинація, державне стимулювання та поступове відновлення економіки посприяли таким результатам. Високі обсяги оренди відображають збільшення попиту й відновлення рівнів заповнюваності.
Поступово зростає попит на подорожі, а отже, житло. Менеджмент компанії Marriott повідомляє про відновлення заповненості номерів у готелях: у Китаї він досяг 66%, що відповідає рівню до пандемії, а в США поступово покращився з 33% у січні до 49% у березні 2021-го.
Традиційні сектори економіки мають свій обмежений рівень зростання. Повернувшись до докризових показників, далі вони підвищуються у звичайних межах: 5–10–15% на рік. Індекс S&P після відновлення повернеться до своїх звичних значень: 6–8–10% і буде відображати зростання грошової маси. Іншими словами, тримати кошти в акціях цих компаній доцільніше, ніж у кеші, – якщо не заробити, то хоча б зберегти гроші.
2. У компаніях зі зростаючими виручкою та кількістю нових клієнтів.
Якщо раніше ключовим показником був прибуток, то тепер на перший план вийшли виручка й кількість нових клієнтів як індикатори зростання бізнесу.
Будь-яка з компаній із великою виручкою може швидко стати прибутковою, просто урізавши внутрішні інвестиційні проекти. У топменеджменту перспективних і стійких фірм завжди є ідеї з приводу інвестицій в розвиток бізнесу. Як тільки ці компанії зафіксують прибуток і виплатять дивіденди, їхня вартість піде донизу. Це ознака того, що ідеї для розвитку вичерпалися. З точки зору інвестора, але не спекулянта, важливо стежити не за квартальними показниками організації, а за довгостроковими трендами й настроєм топменеджменту.
Запуск безкоштовних версій продуктів компанії Atlassian у березні 2020 року вилився в максимальне зростання кількості нових клієнтів, що платять, уже другий квартал поспіль (+75% і +105% р/р у другому й третьому кварталі 2021 фінансового року відповідно), що створює можливість для подальшого органічного зростання виручки. На сьогодні компанія обслуговує 213 000 клієнтів, що платять, це на 24,4% вище показників аналогічного періоду минулого року.
Виручка фінтех-компанії Affirm (лідер на ринку Buy-Now-Pay-Later) виросла на 67% р/р, досягнувши значення в $231 млн, що перевищило консенсус-прогноз на 21%. Такий результат обумовлено високим попитом із боку споживачів і розширенням співпраці з мерчантами. Кількість активних користувачів досягла 5,4 млн (+64% р/р). Окрім того, в квітні вступило в силу партнерство з Shopify, і близько 12 500 мерчантів уже використовують рішення Shop Pay Installments.
3. У технологічних компаніях
У найближчі роки компанії технологічного сектора продовжуватимуть рости. Але далеко не всі. На жаль, поїзд пішов: акції багатьох таких компаній уже знаходяться на максимумі.
Технологічний сектор просів на 8%. Маючи сильну динаміку щодо виручки й операційних показників, інвестори почали масово розпродавати компанії на новинах про підвищення інфляції. Зростання інфляції веде до збільшення процентних ставок і зниження оцінки growth-компаній. Однак ФРС запевнила, що інфляція має тимчасовий характер і підвищення процентних ставок без досягнення повної зайнятості не планується. Зараз вдалий час для інвестування в такі компанії, оскільки вони торгуються на 20–30% нижче своєї вартості в порівнянні з показниками квітня–березня 2021 року.
Компанія Unity, яка наразі володіє єдиним у світі масштабованим рішенням для створення й роботи з контентом формату real-time 3D, просіла з початку сезону звітності на 15% і на 40% із початку року. Відновлення будівельного ринку створило додаткові можливості для зростання компанії за рахунок впровадження інструментів Unity архітектурним і будівельним компаніям.
Технологічна компанія Twilio, рішення якої використовуються в телемедицині, просіла на 13% із дати публікації квартальних результатів і на 33% зі свого піку в лютому.
CrowdStrike – лідер у секторі кібербезпеки, просіла на 19% з піку в лютому 2021 року. Серед драйверів подальшого зростання бізнесу варто відзначити партнерство з Amazon AWS як точки збуту продуктів CrowdStrike. В останньому кварталі ARR (річний регулярний дохід) за рахунок співпраці збільшився на 650% р/р, а загальний обсяг транзакцій виріс на 300% р/р. Другим драйвером зростання є відтік клієнтів Microsoft, зважаючи на зниження довіри до компанії після атаки в грудні 2020-го й останніх новин про вразливість у Exchange. З метою зменшення ризиків користувачі будуть шукати нового провайдера послуг, яким може стати CrowdStrike. Також збільшується потенційний ринок (TAM) компанії за рахунок запуску нових комплементарних продуктів і активної M&A діяльності. Менеджмент оцінює TAM у $36 млрд із потенціалом збільшення до $106 млрд. Публікацію результатів за перший квартал 2022 фінансового року заплановано на 4 червня 2021-го.
Зараз важливо бути вибагливим. Не на часі, як рік тому, інвестувати в індексні фонди. Обираючи компанію, потрібно вивчити її бізнес та оцінити потенціал подальшого зростання. Багато технологічних фірм протягом 2020-го зросли ситуативно або на хайпі. Однак хайп та ажіотаж – недовгострокова й ненадійна стратегія. Цікаві ті компанії, які зможуть перевести отримані під час локдауну ліди в подальше масштабування. Коли ринок тупцюватиме на місці, вони зможуть вирости завдяки реальному зростанню свого бізнесу.
Хороша підказка – звички. Локдаун сформував у людей нові звички. Сервіси доставки, служби таксі тощо – усім цим люди продовжать користуватися й після зняття всіх обмежень. Закріплення психологічного патерну відбувається за рік–два. За цей час нова звичка стає природною частиною життя. Для інвестування потрібно знаходити компанії, які вже стали частиною нашого життя.
Ще рік тому акули світового інвестиційного бізнесу попереджали, що «кеш із треш». Ті, хто прислухався до цієї поради, вже непогано заробили. У сьогоднішніх інвесторів є шанс застрибнути до потягу, який відправляється.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.