Співзасновник monobank Олег Гороховський – підприємець року за версією Forbes. Чим він пишається у своїй роботі, що хоче виправити та які поради дав би молодим бізнесменам?
За тиждень до початку повномасштабної війни співзасновник monobank Олег Гороховський отримав дві нагороди щорічної премії Forbes «Підприємець року» – у номінаціях «Цифрова експансія року» та «Приз глядацьких симпатій». Цьогоріч він взяв головний приз.
За час війни mono збільшив кількість клієнтів до 7,7 млн (на початку 2022-го було 5 млн), запустив суперпопулярний для волонтерських зборів продукт «Банка» та розпочав вихід на польський ринок (хоч і поки не надто вдалий). Прогноз зростання доходу цьогоріч – на 17%, чистого прибутку – у 2,7 раза до еквіваленту в приблизно $240 млн.
Публікуємо бліц-інтервʼю, яке Forbes взяв у Гороховського одразу після нагородження.
Бесіда скорочена та відредагована для зрозумілості.
Що ви відчули після того, як отримали нагороду?
Це велика відзнака. Те, що робить команда Forbes, заслуговує максимальної пошани. Ви творите бізнес і робите це з енергією та завзяттям, які мені дуже подобаються. І коли таке видання тебе обирає, це приємно.
По-друге, я в котрий раз переконався: якщо ти робиш бізнес, який люблять клієнти, то отримуєш багато переваг. Це й відзнаки, і гарні результати. Тобто це задоволення через те, що ми зробили щось правильно.
Помилка, яка вас навчила чомусь за 2023 рік.
Не скажу, що це була саме помилка. Але в цьому році ми підійшли до такого етапу розвитку, коли зрозуміли, що для збереження швидкості руху нам треба змінити інженерну структуру компанії. І ми почали велику трансформацію.
Коли робиш не дуже великий бізнес, то створюєш продукти послідовно. А ми зараз хочемо зробити так, щоб розробка була паралельною. Щоб ми могли одночасно працювали над великою кількістю задач. Це – велика зміна. І це те, що я можу відзначити в цьому році.
Назвіть одне управлінське рішення, яке вплинуло на результат у 2023-му.
Це не цьогорічне рішення. Але воно відіграє значну роль і зараз. Я про те, що ми перезавантажили нашу банку, яка збирає кошти на допомогу ЗСУ. Клієнти задонатили вже 35 млрд грн через наші банки.
Яка ключова характеристика лідера компанії наприкінці цього року?
Бути соціально відповідальним і робити якомога більше для того, щоб наближати нашу перемогу. Мені здається, що зараз це – ключова характеристика будь-якого українця. І коли ми дивимось на те, що роблять наші клієнти, вже два роки поспіль не знижуючи темпи допомоги нашим воїнам – це вражає і надихає. Це приклад того, що повинні робити усі, особливо лідери компаній. Тому що без цього не буде компанії і може бізнесу не буде.
Ваша порада підприємцям-початківцям.
Треба перш за все обрати команду, з якою ти будеш робити бізнес. Інвестувати більше всього в команду. Навіть у маленьку. Команда, на мій погляд, це найцінніший актив. Тому що тебе можуть спіткати невдачі, якісь помилки. Але важливо, з ким ти це проходиш і наскільки вони здатні щось робити разом з тобою, наскільки вони лояльні – це й робить підприємця. І підвищує шанси на успіх.
Чи є у вас проєкт мрії?
Є. Ми зараз дуже багато уваги приділяємо запуску нового продукту з обслуговування юросіб, тому моя мрія – щоб нам вдалося.
Обслуговування юросіб у банках складне, як колись було складне обслуговування фізосіб. І мені здається, ми можемо цей ринок зробити таким, щоб підприємці й компанії відчували себе так само, як почуваються інші клієнти. Відчували, що банк – це не лише про складність, а й про любов і зручність. Ми робимо цей продукт і я мрію, щоб нам вдалося. А потім є ще одна мрія, але то вже буде сюрприз. Трошки пізніше.
Які технології вплинуть на розвиток вашої галузі?
Це дуже просте питання. Те, що ми бачимо з штучним інтелектом, змінить дуже багато галузей.
Банківська – особливо не відрізняється. Навпаки, задовго до появи ChatGPT ми використовували математичні моделі для прийняття кредитних рішень. Те, як штучний інтелект перетворюється в зручний інструмент для клієнтів, мені здається, і є головна зміна.
До речі, я нещодавно для себе сформулював одну цікаву, на мій погляд, думку. Чим відрізняються інновації та інноваційність? Коли компанія займається інноваціями, вона вкладає гроші в ідеї. А коли компанія інноваційна, вона створює атмосферу, яка перетворює ідеї в цінність.
Цінність, яку несе твій продукт, і є важливою. Це те, що ми бачимо зі штучним інтелектом. Це інструмент, який був ідеєю та перетворився на цінність, що змінить багато чого в нашому житті.
Forbes запустив paywall, платну підписку. Чи підпишетеся ви і чому?
Я звісно підпишусь. По-перше, вважаю, що ми не повинні проходити повз, якщо хтось робить щось правильно. Ми повинні це підтримувати. Якщо ти не підтримуватимеш правильні речі, то тоді буде багато неправильних навколо. Forbes робить усе правильно.
Я підпишусь, щоб вас підтримати. Водночас ви робите дуже якісний контент, вас завжди цікаво читати і у вас дійсно виходить зробити все так, щоб можна було навчатися, на якому б рівні ти не знаходився.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.