Другий за величиною у світі виробник спортивного одягу Adidas випустив першу партію кросівок під брендом Yeezy на суму понад $1 млрд, зробивши останні кроки в припиненні колись прибуткової співпраці з репером Каньє Вестом, пише The Wall Street Journal.
📲 Forbes Ukraine у WhatsApp. Підписуйтесь й читайте головне про бізнес та економіку
Ключові факти
- Реліз від Adidas із нетерпінням чекали шанувальники кросівок, які прагнуть отримати останні пари популярного взуття. Деякі попередні версії кросівок Yeezy стали предметами колекціонування і перепродаються до $1000 за пару.
- Для Adidas це знаменує собою початок останнього етапу розриву співпраці з Вестом після низки антисемітських заяв і дивної поведінки, які зробили музиканта та дизайнера персоною нон грата для багатьох його колишніх корпоративних партнерів. Компанія протягом кількох місяців міркувала над тим, як позбутися всього непроданого взуття на складах, коли вона припинила співпрацю з Вестом у жовтні минулого року, після чого припинила продаж цієї лінії.
- Adidas в останні тижні заявила, що відновить продаж своїх Yeezy і пожертвує частину виручки організаціям, які виступають проти расизму, хоча й не повідомила скільки саме. Бренд також заявив, що виплачуватиме гонорари Весту, який тепер відомий як Є (Ye), відповідно до умов його контракту.
- Незважаючи на унікальні обставини, повʼязані із запуском цього продукту Yeezy, в останні дні Adidas посилила маркетингові заходи, як це раніше було з випуском будь-якого продукту.
- Компанія не розкрила, скільки пар кросівок було випущено чи як вони були сприйняті споживачами. Yeezy на веб-сайті Adidas показує зображення 14 моделей, у тому числі двох, які були доступні, що дозволяє припустити, що ще 12 продуктів будуть випущені в найближчі тижні.
Контекст
Антисемітські випади в соцмережах, на концертних виступах та в пресі обійшлися популярному реперу Каньє Весту в $1,5 млрд. Усі великі фірми, які він рекламував, і головний партнер – німецька Adidas – розірвали з ним відносини.
Музикант працював з Adidas із 2013-го. Лінія супердорогих кросівок Yeezy, які він створив разом із компанією, стала неймовірно популярною. Це, на думку Веста, робило його недоторканним. На продаж спортивного взуття Yeezy припадає 4–8% виторгу Adidas, підрахували аналітики інвестиційного банку Cowen.
Adidas може втратити близько €1,2 млрд річного обсягу продажів і €500 млн операційного прибутку після розриву угоди з Каньє Вестом, що залишило групу з непроданими кросівками Yeezy, пише Financial Times. Після заяви компанії її акції впали на 10%.
Після расистських висловів Веста Adidas вирішив діяти обережно, розглядаючи різні варіанти для кросівок. Виключивши можливість продажу взуття у звичайному режимі, компанія обмірковувала спалення кросівок, роздачу їх чи продаж після видалення бренду Yeezy, перш ніж вирішити продати взуття та пожертвувати частину виручених коштів на благодійність.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.