Adidas прогнозує перший річний збиток за понад три десятиліття через падіння продажів у Китаї та розрив співпраці з Каньє Вестом /Getty Images
Категорія
Новини
Дата

Adidas прогнозує перший річний збиток за понад три десятиліття через падіння продажів у Китаї та розрив співпраці з Каньє Вестом

2 хв читання

Getty Images

Другий за величиною у світі виробник спортивного одягу Adidas готується до своїх перших річних збитків за 31 рік, пише Financial Times. Наприкінці 2022 року компанія зазнала квартальних операційних збитків, оскільки продажі з Китаю скоротилися вдвічі, а кількість непроданих кросівок Yeezy збільшилися після рішення бренду розірвати співпрацю з американським репером Каньє Вестом.

Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?

Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!

Ключові факти

  • Німецька група з виробництва спортивного одягу скоротила свої річні дивіденди на 79% – до €0,70, порівняно з €3,30 за 2021 рік.
  • Операційні збитки в четвертому кварталі у розмірі €724 млн перевершили очікування аналітиків у розмірі €782 млн, але 50-відсоткове зниження продажів у Китаї за цей період було «набагато вищим, ніж очікувалося».
  • Загалом продажі у 2022 році зросли на 1% без урахування коливань валютних курсів, а чистий прибуток упав на 70% – до €638 млн.
  • Adidas у середу, 8 березня, повторив торішнє попередження про те, що у 2023 році він може зазнати щорічних збитків у розмірі до €700 млн, що будуть першими за 31 рік. Загальний продаж цього року має впасти «з високою однозначною швидкістю».
  • Рішення групи розірвати відносини з Каньє Вестом у жовтні знищить річний дохід у розмірі €1,2 млрд і може призвести до збитків у розмірі €500 млн, якщо бренд Yeezy не зможе продати запаси кросівок, що залишилися. Торік товарно-матеріальні запаси зросли на 49% – до €6 млрд, включаючи непродані кросівки Yeezy вартістю €400 млн. Adidas ще не вирішив, що робити з непроданими Yeezy. Пропозиції варіюються від знищення кросівок до їх продажу та пожертвування виручених коштів на благодійність.

Контекст

Антисемітські випади в соцмережах, на концертних виступах та в пресі обійшлися популярному реперу Каньє Весту в $1,5 млрд. Усі великі фірми, які він рекламував, і головний партнер – німецька Adidas – розірвали з ним відносини.

Музикант працював з Adidas із 2013-го. Лінія супердорогих кросівок Yeezy, які він створив разом із компанією, стала неймовірно популярною. Це, на думку Веста, робило його недоторканним. На продаж спортивного взуття Yeezy припадає 4–8% виторгу Adidas, підрахували аналітики інвестиційного банку Cowen. 

У листопаді Adidas розпочала розслідування тверджень про неналежну поведінку Каньє Веста щодо співробітників. Adidas заявила, що ініціювала розслідування після отримання анонімного листа з кількома звинуваченнями на адресу музиканта, який також відомий як Є (Ye).

Розслідування йде за матеріалом журналу Rolling Stone, в якому детально описані ймовірні випадки неналежної поведінки Є щодо співробітників та потенційних співробітників. Rolling Stone навів коментарі більш ніж двох десятків колишніх співробітників Yeezy та Adidas. Відповідно до матеріалу, колишні члени команди надіслали Adidas анонімного листа, в якому сказали, що вище керівництво компанії знало про поведінку Веста, але «закривало очі» та «вимикало свій моральний компас».

Adidas може втратити близько €1,2 млрд річного обсягу продажів і €500 млн операційного прибутку після розриву угоди з Каньє Вестом, що залишило групу з непроданими кросівками Yeezy, пише Financial Times. Після заяви компанії її акції впали на 10%.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд