Мережа АТБ зросла на 2,2%, Fozzy – на 2,5%, відсутність росту (0%) показала тільки ТОВ «Львівхолод» (мережі «Рукавичка», «Під Боком»). Найвищі темпи приросту мережі (16,2%) має ритейлер ТОВ «Клевер Сторс» з Луцька, пише Асоціація ритейлерів України з посиланням на дослідження компанії GT Partners Ukraine.
Ключові факти
- Мережа найбільшого food-ритейлера України АТБ, у якого на кінець 2022 року було 1340 магазинів, за січень–червень 2023-го збільшилася на 0,8%. За цей період ритейлер відкрив 12 магазинів. Відтоді загальна кількість торгових точок збільшилася до 1352.
- На другому місці серед ритейлерів за кількістю магазинів – Fozzy Group. Мережа групи зросла на 1,4%, до 709 магазинів. За перші шість місяців року компанія відкрила 17 магазинів.
- Однак найспритнішими виявилися регіональні гравці. За досліджуваний період найвищі темпи приросту мережі (16,2%) має ритейлер ТОВ «Клевер Сторс» з Луцька. Компанія відкрила 28 магазинів під брендами «Сім23» та «Сімі». Тепер їхня мережа збільшилася до 194 магазинів.
- Ще два ритейлери, які мають однакову кількість магазинів (156) – це регіональна мережа «Файно маркет» з Кропивницького та «Делві» з Києва. Темпи розвитку «Файно маркета» були вдвічі вищими, ніж у «Делві» – 12,2% проти 5,4%. Відповідно перший ритейлер відкрив 17 магазинів, а другий – 13.
- За даними аналітиків GT Partners Ukraine, найбільше нових магазинів відкрилося на заході України – близько 34,9%. Водночас кількість нових магазинів у східних областях збільшилася до 13,4% у червні 2023 року проти 10,9% у березні.
- Поменшала частка нових магазинів і у столиці (10,9% проти 11,8%) та на півночі країни. У південних областях частка нових магазинів у другому кварталі 2023-го підросла з 10% до 10,6%.
Контекст
Відновлюватися ритейлери почали у середині весни 2022 року. За даними GT Partners, якщо у квітні були закриті майже чверть продуктових магазинів (24%), то у вересні таких залишалося 7,4%. Після звільнення Херсона майже всі роздрібні мережі, які там працювали до війни, почали відкривати супермаркети.
Згідно з дослідженням GT Partners наприкінці 2022-го, на першому місці за скороченням опинилася мережа КОЛО, яка тоді зменшилася на 13,1%. Мережа найбільшого food-ритейлера України АТБ, у якого на початок 2022 року було 1314 магазинів, за січень–вересень того ж року зменшилася на 12,9%. Компанія опинилася тоді на другому місці за скороченням серед десятки найбільших торговельних мереж країни.
Розвивалися у 2022-му регіональні мережі. Наприклад, «Клевер Сторс» («Сім23» та «Сім23 To-go») збільшив мережу на 30 торговельних точок. А «Мережа-Сервіс Львів» із «Близенько» – на 18.
«Мережі інвестували в основному в дрібний формат», – розповідав директор GT Partners Ігор Гугля. За дослідженням його компанії, саме на магазини торговою площею до 200 кв. м припало 56% усіх відкритих маркетів за січень–вересень 2022 року.
![Закредитувалися. За півтора роки війни Fozzy, Novus та інші українські ритейлери отримали понад 2 млрд грн за програмою «5-7-9». Як вони їх використали (і чому кредити не дали Auchan та Metro) /Фото колаж Анастасія Левицька](https://forbes.ua/static/storage/thumbs/80x80/b/a5/0fa79bb6-09f6cbae78f0bca20981b7faee26ca5b.png?v=4949_2)
![АТБ: 30 років успіху очима тих, хто зростав разом із мережею. Як розвивалася і трансформувалася найбільша мережа супермаркетів в Україні /Фото Артем Галкін](https://forbes.ua/static/storage/thumbs/80x80/c/20/75b1a6b7-f666a80526d47aab88b3dbc56118320c.jpg?v=6850_2)
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.