Категорія
Новини
Дата

АТБ та Fozzy показали помірне зростання, найспритніші – локальні ритейлери. Як змінився ринок за першу половину 2023 року

2 хв читання

Мережа АТБ зросла на 2,2%, Fozzy – на 2,5%, відсутність росту (0%) показала тільки ТОВ «Львівхолод» (мережі «Рукавичка», «Під Боком»). Найвищі темпи приросту мережі (16,2%) має ритейлер ТОВ «Клевер Сторс» з Луцька, пише Асоціація ритейлерів України з посиланням на дослідження компанії GT Partners Ukraine.

⚡️ Лише 3 дні! Отримайте доступ до річної підписки Forbes Digital зі знижкою 40%. Промокод: MORNING. Оформлюйте підписку за посиланням.

Ключові факти

  • Мережа найбільшого food-ритейлера України АТБ, у якого на кінець 2022 року було 1340 магазинів, за січень–червень 2023-го збільшилася на 0,8%. За цей період ритейлер відкрив 12 магазинів. Відтоді загальна кількість торгових точок збільшилася до 1352. 
  • На другому місці серед ритейлерів за кількістю магазинів – Fozzy Group. Мережа групи зросла на 1,4%, до 709 магазинів. За перші шість місяців року компанія відкрила 17 магазинів.
  • Однак найспритнішими виявилися регіональні гравці. За досліджуваний період найвищі темпи приросту мережі (16,2%) має ритейлер ТОВ «Клевер Сторс» з Луцька. Компанія відкрила 28 магазинів під брендами «Сім23» та «Сімі». Тепер їхня мережа збільшилася до 194 магазинів. 
  • Ще два ритейлери, які мають однакову кількість магазинів (156) – це регіональна мережа «Файно маркет» з Кропивницького та «Делві» з Києва. Темпи розвитку «Файно маркета» були вдвічі вищими, ніж у «Делві» – 12,2% проти 5,4%. Відповідно перший ритейлер відкрив 17 магазинів, а другий – 13. 
  • За даними аналітиків GT Partners Ukraine, найбільше нових магазинів відкрилося на заході України – близько 34,9%. Водночас кількість нових магазинів у східних областях збільшилася до 13,4% у червні 2023 року проти 10,9% у березні. 
  • Поменшала частка нових магазинів і у столиці (10,9% проти 11,8%) та на півночі країни. У південних областях частка нових магазинів у другому кварталі 2023-го підросла з 10% до 10,6%. 

Контекст

Відновлюватися ритейлери почали у середині весни 2022 року. За даними GT Partners, якщо у квітні були закриті майже чверть продуктових магазинів (24%), то у вересні таких залишалося 7,4%. Після звільнення Херсона майже всі роздрібні мережі, які там працювали до війни, почали відкривати супермаркети.

Згідно з дослідженням GT Partners наприкінці 2022-го, на першому місці за скороченням опинилася мережа КОЛО, яка тоді зменшилася на 13,1%. Мережа найбільшого food-ритейлера України АТБ, у якого на початок 2022 року було 1314 магазинів, за січень–вересень того ж року зменшилася на 12,9%. Компанія опинилася тоді на другому місці за скороченням серед десятки найбільших торговельних мереж країни.  

Розвивалися у 2022-му регіональні мережі. Наприклад, «Клевер Сторс» («Сім23» та «Сім23 To-go») збільшив мережу на 30 торговельних точок. А «Мережа-Сервіс Львів» із «Близенько» – на 18. 

«Мережі інвестували в основному в дрібний формат», – розповідав директор GT Partners Ігор Гугля. За дослідженням його компанії, саме на магазини торговою площею до 200 кв. м припало 56% усіх відкритих маркетів за січень–вересень 2022 року. 

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд