Категорія
Новини
Дата

АТБ та Fozzy показали помірне зростання, найспритніші – локальні ритейлери. Як змінився ринок за першу половину 2023 року

Мережа АТБ зросла на 2,2%, Fozzy – на 2,5%, відсутність росту (0%) показала тільки ТОВ «Львівхолод» (мережі «Рукавичка», «Під Боком»). Найвищі темпи приросту мережі (16,2%) має ритейлер ТОВ «Клевер Сторс» з Луцька, пише Асоціація ритейлерів України з посиланням на дослідження компанії GT Partners Ukraine.

Ключові факти

  • Мережа найбільшого food-ритейлера України АТБ, у якого на кінець 2022 року було 1340 магазинів, за січень–червень 2023-го збільшилася на 0,8%. За цей період ритейлер відкрив 12 магазинів. Відтоді загальна кількість торгових точок збільшилася до 1352. 
  • На другому місці серед ритейлерів за кількістю магазинів – Fozzy Group. Мережа групи зросла на 1,4%, до 709 магазинів. За перші шість місяців року компанія відкрила 17 магазинів.
  • Однак найспритнішими виявилися регіональні гравці. За досліджуваний період найвищі темпи приросту мережі (16,2%) має ритейлер ТОВ «Клевер Сторс» з Луцька. Компанія відкрила 28 магазинів під брендами «Сім23» та «Сімі». Тепер їхня мережа збільшилася до 194 магазинів. 
  • Ще два ритейлери, які мають однакову кількість магазинів (156) – це регіональна мережа «Файно маркет» з Кропивницького та «Делві» з Києва. Темпи розвитку «Файно маркета» були вдвічі вищими, ніж у «Делві» – 12,2% проти 5,4%. Відповідно перший ритейлер відкрив 17 магазинів, а другий – 13. 
  • За даними аналітиків GT Partners Ukraine, найбільше нових магазинів відкрилося на заході України – близько 34,9%. Водночас кількість нових магазинів у східних областях збільшилася до 13,4% у червні 2023 року проти 10,9% у березні. 
  • Поменшала частка нових магазинів і у столиці (10,9% проти 11,8%) та на півночі країни. У південних областях частка нових магазинів у другому кварталі 2023-го підросла з 10% до 10,6%. 

Контекст

Відновлюватися ритейлери почали у середині весни 2022 року. За даними GT Partners, якщо у квітні були закриті майже чверть продуктових магазинів (24%), то у вересні таких залишалося 7,4%. Після звільнення Херсона майже всі роздрібні мережі, які там працювали до війни, почали відкривати супермаркети.

Згідно з дослідженням GT Partners наприкінці 2022-го, на першому місці за скороченням опинилася мережа КОЛО, яка тоді зменшилася на 13,1%. Мережа найбільшого food-ритейлера України АТБ, у якого на початок 2022 року було 1314 магазинів, за січень–вересень того ж року зменшилася на 12,9%. Компанія опинилася тоді на другому місці за скороченням серед десятки найбільших торговельних мереж країни.  

Розвивалися у 2022-му регіональні мережі. Наприклад, «Клевер Сторс» («Сім23» та «Сім23 To-go») збільшив мережу на 30 торговельних точок. А «Мережа-Сервіс Львів» із «Близенько» – на 18. 

«Мережі інвестували в основному в дрібний формат», – розповідав директор GT Partners Ігор Гугля. За дослідженням його компанії, саме на магазини торговою площею до 200 кв. м припало 56% усіх відкритих маркетів за січень–вересень 2022 року. 

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні