У жовтні ставки за фрахт і страхування кораблів через морський шлях, який Україна запропонувала замість «зернового коридору», знизилися на чверть – до $45–50 за 1 т – порівняно зі ставками під час запуску нового шляху. Про це йдеться в матеріалі Forbes із посиланням на учасників ринку.
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Ключові факти
- Із 16 вересня, коли до українського порту вперше зайшов корабель у межах нової ініціативи, ставки за фрахт впали із $60/т на початку роботи нового морського шляху до $45–50 в останні тижні, розповів Forbes директор BPG Shipping Геннадій Іванов.
- Також, за його словами, спершу за фрахт доводилося платити додатково від $2–5 за 1 т на так звані crew bonus. Зараз додаткових плат немає.
- В останні тижні також скоротилися ставки на страхування суден – в середньому до 2% від застрахованої вартості судна, розповів Іванов. У перші тижні роботи альтернативного коридору ставки за страхування суден сягали 3–4% застрахованої вартості судна.
- До того ж страхові компанії повернулися до практики застосування no-claim-бонусів, які дають змогу за підсумком знизити ставки фрахту до 1,8% у разі ненастання страхового випадку, пояснює він.
- «Загалом значних труднощів зі страхуванням немає», – зазначив директор BPG Shipping. Він прогнозує подальше зниження ставок до 1,3–1,5% у найближчі тижні, що має суттєво наблизити вартість заходу в порти Одеси до заходів у румунську Констанцу.
Контекст
17 липня РФ відмовилася продовжувати «зернову угоду», підписану в липні 2022 року спільно з Туреччиною, Україною та ООН.
Міноборони країни-агресора заявило, що через вихід Росії із «зернової угоди» з 20 липня всі судна, які прямують в акваторії Чорного моря в українські порти, розглядатимуться як потенційні перевізники вантажів військового призначення.
Попри погрози, у серпні Україна запропонувала власний торговий маршрут через Чорне море у своєму зверненні до Міжнародної морської організації (IMO). 16 серпня контейнеровоз Joseph Schulte став першим судном, яке скористалося тимчасовим коридором для руху торговельних суден до та з портів Великої Одеси.
16 вересня в Україну прибуло перше з початку розірвання «зернової угоди» судно. За місяць роботи нового морського коридору до українських портів зайшли 32 судна загальною вантажопідйомністю близько 1,4 млн т. Це аналогічно обсягу за перший місяць роботи коридору в межах «зернової угоди».
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.