Після початку війни український кінопрокат відновився у червні 2022 року, і за результатами року частка українського кіно в національному бокс-офісі досягнула 27% (частка українських релізів за п’ять місяців 2023-го). Про це сказала в інтервʼю «Інтерфакс-Україна» гендиректорка FILM.UA Group Вікторія Ярмощук.
Ключові факти
- 2022 рік довів, що українська кіноіндустрія розвивається, зазначила Ярмощук. За її словами, загальний бокс-офіс оцінюється у понад 800 млн грн, бокс-офіс українських фільмів – у майже 216 млн грн.
- Ярмощук наголосила, що до цього були спорадичні 6,4% у 2020 році. «Звичайно, зараз трохи вужчий вибір іноземного кіно, але блокбастери все одно в Україну приходять. Тому такий визначний стрибок до 27% – не випадковість, а тенденція, що люди свідомо обирають своє кіно», – вважає вона.
- Ярмощук також відзначила розширення представленості українського контенту на Netflix. «Якщо раніше це були тільки повнометражні фільми, то з цього року на Netflix вже доступні українські серіали», – сказала вона.
- За словами Ярмощук, Netflix купує права на контент для певної території. У рідкісних винятках Netflix купує українські фільми на більшу кількість територій.
- «Наприклад, «Скажене весілля 3». Це українська комедія, абсолютно локальна, але її купили для країн Східної Європи, включно з Україною. І в Польщі, до речі, у неї були хороші результати, наскільки мені відомо. Також сага «І будуть люди», яка доступна для перегляду на територіях Чехії, Угорщини, Молдови, Румунії та Словаччини», – зазначила керівниця FILM.UA.
- Ярмощук сказала, що компанія почала відчувати дефіцит, тому що все, що підходило для Netflix, уже там і потрібно виробляти новий контент.
Контекст
2023-й виявився багатим на успішні українські кінопрем’єри. Мульфільм «Мавка» від Film.ua та комедія «Люксембург, Люксембург» Антоніо Лукіча й кінопродакшена ForeFilms цього року зібрали близько 25% загального бокс-офісу в Україні, каже СЕО Multiplex Роман Романчук.
За дев’ять тижнів у прокаті «Мавка» отримала 141,4 млн грн, ставши найкасовішим українським фільмом. «Хочеться сказати про тренд популярності українського контенту, але більш справедливо назвати це періодом «Мавки», – каже Романчук. Її частка у бокс-офісі фільмів, що цьогоріч були в прокаті, – понад 20%. На другому місці «Люксембург, Люксембург» із бокс-офісом 28,5 млн грн та часткою 4,5%. Трохи більше половини касових зборів – дохід кінотеатрів.
На плаву кінотеатрам допомогли протриматись три українські фільми, каже директорка з маркетингу мережі кінотеатрів «Оскар» Анастасія Каплан. До зазначених вона додає «Памфір», який за сім тижнів зібрав 11,4 млн грн.
Загальна частка доходів від українського кіно в національному бокс-офісі займає близько 30%. Історично високий показник, констатує Романчук. У 2019 році він становив 4,5%.
Романчук порівнює відсоток зборів локальних проєктів у прокаті в Україні та Франції, де національне кіно дуже популярне. «Французький контент на власному ринку має частку 35-45%, – каже він. – 30% в Україні – достойний показник. Але поки що це позитивна аномалія».
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.