Категорія
Новини
Дата

Частка українських фільмів у національному прокаті зросла до 27% – гендиректорка FILM.UA Group

Після початку війни український кінопрокат відновився у червні 2022 року, і за результатами року частка українського кіно в національному бокс-офісі досягнула 27% (частка українських релізів за п’ять місяців 2023-го). Про це сказала в інтервʼю «Інтерфакс-Україна» гендиректорка FILM.UA Group Вікторія Ярмощук. 

Ключові факти

  • 2022 рік довів, що українська кіноіндустрія розвивається, зазначила Ярмощук. За її словами, загальний бокс-офіс оцінюється у понад 800 млн грн, бокс-офіс українських фільмів – у майже 216 млн грн. 
  • Ярмощук наголосила, що до цього були спорадичні 6,4% у 2020 році. «Звичайно, зараз трохи вужчий вибір іноземного кіно, але блокбастери все одно в Україну приходять. Тому такий визначний стрибок до 27% – не випадковість, а тенденція, що люди свідомо обирають своє кіно», – вважає вона.
  • Ярмощук також відзначила розширення представленості українського контенту на Netflix. «Якщо раніше це були тільки повнометражні фільми, то з цього року на Netflix вже доступні українські серіали», – сказала вона. 
  • За словами Ярмощук, Netflix купує права на контент для певної території. У рідкісних винятках Netflix купує українські фільми на більшу кількість територій. 
  • «Наприклад, «Скажене весілля 3». Це українська комедія, абсолютно локальна, але її купили для країн Східної Європи, включно з Україною. І в Польщі, до речі, у неї були хороші результати, наскільки мені відомо. Також сага «І будуть люди», яка доступна для перегляду на територіях Чехії, Угорщини, Молдови, Румунії та Словаччини», – зазначила керівниця FILM.UA.
  • Ярмощук сказала, що компанія почала відчувати дефіцит, тому що все, що підходило для Netflix, уже там і потрібно виробляти новий контент.

Контекст

2023-й виявився багатим на успішні українські кінопрем’єри. Мульфільм «Мавка» від Film.ua та комедія «Люксембург, Люксембург» Антоніо Лукіча й кінопродакшена ForeFilms цього року зібрали близько 25% загального бокс-офісу в Україні, каже СЕО Multiplex Роман Романчук

За дев’ять тижнів у прокаті «Мавка» отримала 141,4 млн грн, ставши найкасовішим українським фільмом. «Хочеться сказати про тренд популярності українського контенту, але більш справедливо назвати це періодом «Мавки», – каже Романчук. Її частка у бокс-офісі фільмів, що цьогоріч були в прокаті, – понад 20%. На другому місці «Люксембург, Люксембург» із бокс-офісом 28,5 млн грн та часткою 4,5%. Трохи більше половини касових зборів – дохід кінотеатрів.

На плаву кінотеатрам допомогли протриматись три українські фільми, каже директорка з маркетингу мережі кінотеатрів «Оскар» Анастасія Каплан. До зазначених вона додає «Памфір», який за сім тижнів зібрав 11,4 млн грн.

Загальна частка доходів від українського кіно в національному бокс-офісі займає близько 30%. Історично високий показник, констатує Романчук. У 2019 році він становив 4,5%.   

Романчук порівнює відсоток зборів локальних проєктів у прокаті в Україні та Франції, де національне кіно дуже популярне. «Французький контент на власному ринку має частку 35-45%, – каже він. – 30% в Україні – достойний показник. Але поки що це позитивна аномалія».

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні