Проблема з дефіцитом пального в Україні зникне до осені. Це можливо тільки після укладення нових контрактів з постачальниками, сказав міністр інфраструктури Олександр Кубраков в інтерв’ю Financial Times.
Ключові факти
- За його словами, на сьогодні нестача пального в Україні викликана його постачанням вантажівками та потягами через кордони.
- Україна втратила можливість доставляти його Чорним морем з Азербайджану та Румунії. Також постачання припинено з Білорусі.
- «Увесь наш імпорт – з ЄС. Зараз імпортуємо з Бельгії, Нідерландів», – зазначив міністр.
Контекст
Дефіцит пального в Україні утворився через зупинку імпорту з Білорусі та РФ і удари ворога по паливній інфраструктурі. Зокрема, знищено Кременчуцький нафтопереробний завод, який був основним виробником пального в країні.
На початку травня Україна та Польща домовилися про скасування дозволів для всіх перевізників, які здійснюють міжнародні перевезення пального. Для бездозвільного в’їзду на територію Польщі перевізникам пального необхідно пройти реєстрацію, заповнивши форму не пізніше ніж за добу до перетину кордону.
У мирний час Україна потребувала у червні 600 000 т бензину та дизельного пального. Зараз споживання скоротилося десь на третину, каже директор спеціальних проєктів НТЦ «Психея» Геннадій Рябцев. Тому потреба становить близько 400 000 т. Польща погодилася забезпечити надходження понад 200 000 т продукції щомісяця, зазначив експерт.
Україна збільшила обсяги імпорту більш як у пʼять разів порівняно з тим, що було півтора місяця тому, заявили в Офісі президента. Вони фактично відповідають темпам щоденного споживання бензину та дизеля на заправках. Там прогнозують, що дедалі більше АЗС відкриватимуться й реалізовуватимуть пальне. Також буде створено стратегічний запас пального.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.