Російські морські перевезення сирої нафти минулого тижня підскочили до пʼятимісячного максимуму, оскільки суднам, що залишають балтійські та арктичні порти, не вистачає часу, щоб дістатися ключових пунктів призначення до набуття чинності санкцій Європейського союзу – 5 грудня, пише Bloomberg.
Ключові факти
- Вантажі, відправлені з Росії, зросли до 3,6 млн барелів на день, найвищого рівня з початку червня, тоді як менш волатильний середній показник за чотири тижні також зріс, досягнувши максимального значення з серпня. У середньому за чотири тижні загальний морський експорт зріс до 11-тижневого максимуму в 3,18 млн барелів на день. Загалом 34 танкери завантажили 25,2 млн барелів російської нафти за тиждень до 4 листопада, свідчать дані стеження за суднами та звіти портових агентів.
- Найбільше зростання, як і натуральному, і у відсотковому вираженні, спостерігалося у відвантаженнях з арктичного терміналу Мурманськ. Суднам потрібно більше часу, щоб дістатися пункту призначення в Азії з Мурманська, ніж від терміналів у Балтійському чи Чорному морях, і стрибок може відображати прагнення доставити обсяги до того, як санкції ЄС не дозволять суднам блоку перевозити російську нафту та заборонять надання страховки.
- Судна, які перевозять російську нафту, також стають обережнішими щодо свого пункту призначення. Ще більше суден залишають російські порти, не сигналізуючи про кінцевий порт розвантаження. Зокрема, значно збільшилася кількість суден, які вказують своїм пунктом призначення Порт-Саїд або Суецький канал. Це супроводжувалося різким падінням обсягу танкерів, що вказує на те, що вони прямують до Індії. Залишається ймовірним, що більшість цих суден почнуть подавати сигнали індійським портам, як тільки вони пройдуть каналом.
Контекст
ЄС запровадив ембарго на закупівлю російської нафти морським шляхом із 5 грудня 2022 року та на закупівлю нафтопродуктів із 5 лютого 2023 року. США заборонили імпорт нафти з Росії ще в березні.
Нещодавно країни «Великої сімки» домовилися про встановлення цінового обмеження на російську нафту та нафтопродукти.
Велика Британія наслідувала приклад ЄС, заборонивши своїм компаніям надавати страхування та інші послуги судам, що перевозять російську нафту, якщо тільки вантаж не буде куплений за ціною, нижчою за ще не узгоджену межу, встановлену коаліцією G7 та Австралії. Цей крок, як і заборона ЄС, набуде чинності 5 грудня.
Лондон є важливим страховим ринком для транспортування нафти. Страхування захисту та відшкодування збитків покриває компанії від ризиків, включаючи розливи нафти. Велика Британія також є домом для Міжнародної групи P&I Clubs, всеосяжної організації взаємних страхових компаній з усього світу, яка покриває 95% танкерного флоту для цієї страховки.
Нещодавно Reuters повідомив, що Росія може значною мірою обійти обмеження цін на нафту від G7, зокрема, РФ може отримати доступ до достатньої кількості танкерів, щоб відвантажувати більшу частину своєї нафти поза межами досяжності нової цінової межі країн «Великої сімки».
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.