Дохід супермаркетів в онлайні у 2023 році досяг $345 млн. Це у 2,1 рази менше від рівня довоєнного 2022 року ($753,9 млн). Лідери ринку в категорії food в Україні – «Сільпо», «Auchan Україна», Fozzy Cash & Carry та «Metro Україна» залучили близько 37 млн відвідувань у 2023 році, свідчать дані Webpromo.
Отримуйте щоденний лист з останніми матеріалами та головними новинами від Forbes Ukraine
Ключові факти
- Кількість запитів в категорії продовольчого ритейлу збільшилась на 21% у 2023 році в порівнянні з попереднім роком, зазначають аналітики Webpromo. При цьому із показником у 54% переважають запити українською мовою.
- Основними каналами залучення трафіку лідерів ринку є органіка та контекстно-медійна мережа.
- Найбільший обсяг попиту на продовольчі товари аналітики спостерігають у регіонах з найбільшою щільністю населення: у Києві, Дніпрі, Одесі, Харкові, Запоріжжі та Львові.
- Основний сегмент аудиторії в онлайні – 25-54 років (44%), найменший – 15-24 роки (9,4%). Понад 20% попиту припадає на аудиторію 56+. Користувачі віком 25-34 років (найбільш диджиталізований сегмент) найчастіше відвідують сайт «Сільпо», віком 35-44 років (найбільш платоспроможні) – «Auchan Україна». Аудиторія 45-54 років відвідує перевагу сайтам Fozzy Cash & Carry та «Metro Україна».
- При здійсненні покупок споживачі звертають увагу на бренд та частіше віддають перевагу українським виробникам, зазначають автори дослідження. На категоріях «їжа» та «ліки» українці економлять найменше.
- Замовлення через мобільну версію сайту – пріоритетний майданчик для всіх гравців.
- У 2021 році дохід категорії сягав $753,9 млн. Повне відновлення дохідності галузі FMCG-ритейлу в електронній комерції аналітики прогнозують у 2025 році.
Контекст
Виторг Fozzy Group (ТОВ «Сільпо-Фуд», ТОВ «Фора» і ТОВ «Траш») у минулому році збільшився на 28,2%, до 117,9 млрд грн. ТОВ «Сільпо Фуд» скоротило збиток на 76%, до 1,8 млрд грн.
Виторг Metro Cash & Carry (ТОВ «Метро кеш енд кері Україна») склав у 2023 році 25,5 млрд грн, що на 26,8% більше, ніж у попередньому році. Компанія скоротила збиток на 42,1%, до 381 млн грн. Виторг ритейлера у 2022 році зменшився на 22,3% (20,1 млрд грн).
Виторг Auchan Україна (ТОВ «Ашан Україна Гіпермаркет») у 2023 зріс на 2,8%, до 10,9 млрд грн. Ритейлер скоротив збиток на 26,7%, до 923,5 млн грн. У 2022 році виторг компанії впав на 26,2% (10,6 млрд грн).



Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.