Виторг всіх найбільших ритейлерів у 2023 році зріс, випливає з даних сервісу YouControl. Скільки заробили «АТБ», Fozzy Group, METRO, Auchan, Varus.
Ключові факти
- Виторг «АТБ» (ТОВ «АТБ-маркет») у 2023 році зріс на 22,2% – до 181 млрд грн в порівнянні з падінням на 0,2% у 2022 році (148,3 млрд грн). Прибуток ритейлера зріс на 85,7%, до 3,9 млрд грн.
- Fozzy Group (ТОВ «Сільпо-Фуд», ТОВ «Фора» і ТОВ «Траш») у минулому році збільшив виторг на 28,2%, до 117,9 млрд грн. ТОВ «Сільпо Фуд» скоротило збиток на 76%, до 1,8 млрд грн. Сукупний прибуток ТОВ «Фора» і ТОВ «ТРАШ» зріс на 396%, до 180,1 млн грн. У 2022 році виторг у Fozzy Group впав на 2,3% (92,1 млрд грн).
- Виторг Metro Cash & Carry (ТОВ «Метро кеш енд кері Україна») склав у 2023 році 25,5 млрд грн, що на 26,8% більше, ніж у попередньому році. Компанія скоротила збиток на 42,1%, до 381 млн грн. Виторг ритейлера у 2022 році зменшився на 22,3% (20,1 млрд грн).
- Виторг Varus (ТОВ «Омега») у 2023 році зріс на 20,6%, до 17,5 млрд грн. Прибуток компанії склав 140,7 млн грн, тоді як у попередньому році Varus отримав збиток у 41,5 млн грн. У 2022 році виторг ритейлера зріс на 5,8% (14,5 млрд грн).
- Виторг «Великої Кишені» та «Велмарту» (ТОВ «Фудком») у 2023 році зріс на 26,6%, до 17,1 млрд грн. Прибуток зріс на 43,6%, до 310,6 млн грн. У 2022 році виторг компанії зріс на 7,1% (13,5 млрд грн).
- Виторг Auchan Україна (ТОВ «Ашан Україна Гіпермаркет») у 2023 зріс на 2,8%, до 10,9 млрд грн. Ритейлер скоротив збиток на 26,7%, до 923,5 млн грн. У 2022 році виторг компанії впав на 26,2% (10,6 млрд грн).
- Виторг «Таврія В» (ТОВ «Таврія Плюс») у 2023 році зріс на 24,7%, до 12,3 млрд грн. Прибуток зріс на 97,7%, до 189,1 млн грн. У 2022 році виторг компанії зріс на 8,5% (9,9 млрд грн).
- Фінансова звітність «Епіцентру» та Novus на YouControl не опублікована.
Контекст
Роздрібні продажі в супермаркетах і магазинах у січні – червні 2023‐го збільшилися на 7,3%. «Ситуація стабілізувалася», – розповідала в інтерв`ю Forbes на початку 2023 року СЕО «Auchan Україна» Марта Труш.
На показники роботи ритейлерів впливають падіння купівельної спроможності українців та зменшення кількості споживачів через виїзд за кордон. Так, за словами Труш, у її торгових точках, де українці роблять великі закупи, кількість товарів у середньому кошику зменшилася на 20%. «Українці «пожертвували» товарами для задоволення – ковбасами найвищого цінового сегмента, сирами, шоколадом або непродовольчою групою», – каже СЕО «Auchan Україна».
Зросла кількість «промо‐хантерів», тобто покупців, які шукають товари зі знижкою. Ще одна ознака часу – споживачі охочіше купують товари меншого об’єму. Це відбувається не лише з причини падіння купівельної спроможності й невпевненості в майбутньому, а й через зменшення розміру домогосподарств, зазначала Труш.
Оговтується й онлайн‐ритейл, каже засновник компанії Promodo Олександр Колб. У першому півріччі 2023-го, за його даними, сегмент e‐commerce зріс на 2%.
«Якщо у 2021‐му ринок електронної комерції займав близько 9% в українському ритейлі, то на сьогодні частка електронної комерції становить понад 11%, і цей показник зростає», – розповідав Колб. В Auchan за час повномасштабної війни частка інтернет‐продажів зросла на 5 в.п., до 6%. У ритейлера EVA – з 7% до 9%.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.