Категорія
Новини
Дата

Експорт дизельного палива з Росії бʼє рекорди, попри санкції ЄС. Закупівлі збільшили Туреччина, Марокко та інші країни

2 хв читання

Експорт дизельного палива з Росії цього місяця має досягти рекордного рівня, незважаючи на санкції Європейського союзу, які позбавили країну найбільшого ринку збуту, пише Bloomberg. Березневі поставки в середньому склали близько 1,5 млн барелів на добу.

Ключові факти

  • Постачання дизельного палива з Росії за перші 19 днів березня склали близько 1,5 млн барелів на добу, згідно з даними Vortexa Ltd., зібраними у пʼятницю, 24 березня . Якщо цей показник збережеться, цього місяця спостерігатиметься найвищий експорт даних з початку 2016 року.
  • Тож, Росія поки не звертає уваги на побоювання, що нещодавня заборона імпорту змусить її скоротити експорт через відсутність альтернативних покупців. 
  • Більшість російського експорту дизельного палива поставляється до Туреччини. Інші імпортери включають Марокко, Бразилію, Туніс та навіть найбільшого експортера нафти Саудівську Аравію.
  • Але також значно збільшилася кількість дизельного палива з Росії, що зберігається у плавучих сховищах, з моменту введення заборони на імпорт до ЄС, можливо, це ознака того, що пошук нових клієнтів є складним завданням.
Експорт дизельного палива з Росії бʼє рекорди, попри санкції ЄС. Закупівлі збільшили Туреччина, Марокко та інші країни /Фото 1

Інфографіка: Bloomberg

  • «Поки що у березні обсяги переробки на російських нафтопереробних заводах залишалися високими, що дозволило збільшити випуск дизельного палива», – сказав аналітик Михайло Турукалов. 
  • За його словами, виробники, ймовірно, цілком упевнені, що зможуть продати свої обсяги іноземним покупцям. Зокрема, знижки, які вони пропонують, є досить великими, і є нові ринки для палива.
  • Проте, бум постачання може тривати недовго. Плани завантаження ключових російських портів показують зниження у квітні порівняно з березневими графіками.

Контекст

Продаж нафтопродуктів має вирішальне значення для фінансування бюджету РФ та, зрештою, її війни в Україні. Захід сподівається поступово зменшити це джерело грошей для Кремля. Дизельне пальне має вирішальне значення для економіки Європи, ним заправляють не лише вантажівки, що доставляють товари, а й понад 40% автомобілів у Європейському союзі. 

Минулого року Росія постачала близько половини дизельного пального, яке імпортується до Європи, – близько 700 000 барелів на день. Ці обсяги може бути важко швидко заповнити, і останні тижні європейські нафтопереробники готувалися й нарощували свої резерви.

Наприкінці листопада стало відомо, що європейські трейдери поспішають заповнити резервуари в регіоні російським дизельним пальним, оскільки альтернативні джерела залишаються обмеженими. Росія розраховувала суттєво збільшити експорт дизельного пального до запровадження ембарго ЄС.

2 лютого видання The New York Times писало, що заборона на російський експорт продуктів нафтопереробки, яка почала діяти 5 лютого, не призведе до дефіциту дизпального у Європі, водночас Росія, ймовірно, втратить більше половини ринків збуту своєї нафти та нафтопродуктів.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд
Головний журнал 2024 року вже у продажу

Замовляйте з безкоштовною доставкою по Україні