Експорт дизельного палива з Росії цього місяця має досягти рекордного рівня, незважаючи на санкції Європейського союзу, які позбавили країну найбільшого ринку збуту, пише Bloomberg. Березневі поставки в середньому склали близько 1,5 млн барелів на добу.
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Ключові факти
- Постачання дизельного палива з Росії за перші 19 днів березня склали близько 1,5 млн барелів на добу, згідно з даними Vortexa Ltd., зібраними у пʼятницю, 24 березня . Якщо цей показник збережеться, цього місяця спостерігатиметься найвищий експорт даних з початку 2016 року.
- Тож, Росія поки не звертає уваги на побоювання, що нещодавня заборона імпорту змусить її скоротити експорт через відсутність альтернативних покупців.
- Більшість російського експорту дизельного палива поставляється до Туреччини. Інші імпортери включають Марокко, Бразилію, Туніс та навіть найбільшого експортера нафти Саудівську Аравію.
- Але також значно збільшилася кількість дизельного палива з Росії, що зберігається у плавучих сховищах, з моменту введення заборони на імпорт до ЄС, можливо, це ознака того, що пошук нових клієнтів є складним завданням.
- «Поки що у березні обсяги переробки на російських нафтопереробних заводах залишалися високими, що дозволило збільшити випуск дизельного палива», – сказав аналітик Михайло Турукалов.
- За його словами, виробники, ймовірно, цілком упевнені, що зможуть продати свої обсяги іноземним покупцям. Зокрема, знижки, які вони пропонують, є досить великими, і є нові ринки для палива.
- Проте, бум постачання може тривати недовго. Плани завантаження ключових російських портів показують зниження у квітні порівняно з березневими графіками.
Контекст
Продаж нафтопродуктів має вирішальне значення для фінансування бюджету РФ та, зрештою, її війни в Україні. Захід сподівається поступово зменшити це джерело грошей для Кремля. Дизельне пальне має вирішальне значення для економіки Європи, ним заправляють не лише вантажівки, що доставляють товари, а й понад 40% автомобілів у Європейському союзі.
Минулого року Росія постачала близько половини дизельного пального, яке імпортується до Європи, – близько 700 000 барелів на день. Ці обсяги може бути важко швидко заповнити, і останні тижні європейські нафтопереробники готувалися й нарощували свої резерви.
Наприкінці листопада стало відомо, що європейські трейдери поспішають заповнити резервуари в регіоні російським дизельним пальним, оскільки альтернативні джерела залишаються обмеженими. Росія розраховувала суттєво збільшити експорт дизельного пального до запровадження ембарго ЄС.
2 лютого видання The New York Times писало, що заборона на російський експорт продуктів нафтопереробки, яка почала діяти 5 лютого, не призведе до дефіциту дизпального у Європі, водночас Росія, ймовірно, втратить більше половини ринків збуту своєї нафти та нафтопродуктів.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.