Заборона на російський експорт продуктів нафтопереробки, яка почне діяти 5 лютого, не призведе до дефіциту дизпалива у Європі, водночас Росія, ймовірно, втратить більше половини ринків збуту своєї нафти та нафтопродуктів, пише The New York Times
Ключові факти
- Війна Росії в Україні та реакція на неї Заходу вже призвели до радикальних змін у глобальних шляхах постачання сирої нафти та природного газу. Очікується, що заборона на російські нафтопродукти викличе чергові потрясіння в енергетичній галузі.
- В S&P Global вважають, що Європі потрібно більше дизельного палива та інших нафтопродуктів із нафтопереробних держав, таких як Саудівська Аравія, Кувейт і Обʼєднані Арабські Емірати на Близькому Сході, а також з Індії, Китаю й США.
- Є ознаки того, що це зрушення вже відбувається, Франція та Німеччина скорочують закупівлі російського дизельного палива.
- На думку аналітиків, ембарго майже напевно викличе напруженість, яка призведе до зростання цін. Великі відстані для доставки дизельного палива означатимуть, що для доправлення продукції до Європи будуть потрібні більші судна, а більш тривалі терміни доставки додадуть витрат.
- За словами аналітика Kpler Віктора Катона, загальний експорт дизельного палива з Росії останніми днями різко скоротився. Коли набуде чинності ембарго на нафтопродукти, Росія, ймовірно, втратить більше половини ринків збуту своєї нафти та нафтопродуктів. І Росії буде важче переконати Індію, яка збільшила закупівлі російської нафти, зробити те саме щодо нафтопродуктів, де вона самодостатня.
- У Європі не очікується дефіцит дизельного палива та інших нафтопродуктів, коли почнеться ембарго, резерви забезпечують принаймні короткостроковий буфер.
Контекст
Продаж нафтопродуктів має вирішальне значення для фінансування бюджету РФ та, зрештою, її війни в Україні. Захід сподівається поступово зменшити це джерело грошей для Кремля. Дизельне паливо має вирішальне значення для економіки Європи, ним заправляють не лише вантажівки, що доставляють товари, а й понад 40% автомобілів у Європейському Союзі.
Минулого року Росія постачала близько половини дизельного палива, яке імпортується до Європи, близько 700 000 барелів на день. Ці обсяги може бути важко швидко заповнити, і останні тижні європейські нафтопереробники готувалися й нарощували свої резерви.
Наприкінці листопада стало відомо, що європейські трейдери поспішають заповнити резервуари в регіоні російським дизельним паливом, оскільки альтернативні джерела залишаються обмеженими. Завантаження російського дизельного палива, призначеного для регіону зберігання Амстердам–Роттердам–Антверпен (ARA), зросло до 215 000 барелів на добу з 1 по 12 листопада. Дані Refinitiv показують, що за наявності кількох альтернатив дизельне паливо з Росії становило 44% загального обсягу імпорту дорожнього палива до Європи в листопаді порівняно з 39% у жовтні. Росія розраховувала суттєво збільшити експорт дизельного палива до запровадження ембарго ЄС.
Запаси дизельного палива у Північно-Західній Європі на початку весни досягнуть мінімуму за останні 12 років, свідчить прогноз консалтингової компанії Wood Mackenzie.
Країни «Великої сімки» мають намір встановити дві межі цін на російські нафтопродукти, щоб врахувати ті, які продаються за вищими цінами, ніж нафта, а також ті, що торгуються зі знижкою. У рамках накладення санкцій на Росію за її вторгнення в Україну Європейський Союз заборонить імпорт продуктів переробки з Росії 5 лютого.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.