Категорія
Новини
Дата

Російське дизельне пальне накопичується в плавучих сховищах, санкції та тепла погода підірвали попит на нього

Обсяги російського пального в плавучих сховищах підскочили до найвищого рівня з 2020 року, пише Bloomberg. Накопичення російського дизпального свідчить про те, що покупці уникають його через санкції та теплу зиму.

Як мотивувати команду не збавляти темп у надскладних умовах? Дізнайтесь 25 квітня на форумі «Надлюди» від Forbes. Купуйте квиток за посиланням!

Ключові факти

  • Згідно з даними Kpler Inc., зібраними Bloomberg, наразі в плавучих сховищах знаходиться 1,9 млн барелів російського дизельного пального, що є максимальним показником з жовтня 2020 року. 
  • Накопичення через три тижні після набрання чинності санкціями ЄС (5 лютого) вказує на деякі вантажі, що відвантажуються з російських портів без покупців.
  • Побоювання з приводу дефіциту спонукали європейських нафтопереробників збільшити виробництво, щоб підготуватися до зими, яка виявилася теплішою, ніж зазвичай, тоді як постачальники імпортували величезну кількість пального напередодні заборони ЄС на імпорт із Росії.
  • За деякими даними, запаси дизельного пального у вузлі Амстердам–Роттердам–Антверпен зросли до найвищого рівня за два роки.
  • Постійне нарощування запасів дизельного пального в Росії, яке плаває у морі і не продається, може зрештою вплинути на темпи переробки та виробництва сирої нафти, прибуток від яких тепер фінансує війну в Україні вже другий рік.
  • Зазначається, що погодні умови можуть спричинити деякі труднощі при розвантаженні, внаслідок чого деякі вантажі тимчасово класифікуються як плавучі сховища. Однак на цей час цього не відбувається біля берегів Північної Африки, де затрималися деякі російські вантажі.
  • Минулого тижня рекордна кількість російських дизельних вантажів пливла без призначення.

Контекст

Продаж нафтопродуктів має вирішальне значення для фінансування бюджету РФ та, зрештою, її війни в Україні. Захід сподівається поступово зменшити це джерело грошей для Кремля. Дизельне пальне має вирішальне значення для економіки Європи, ним заправляють не лише вантажівки, що доставляють товари, а й понад 40% автомобілів у Європейському Союзі. 

Минулого року Росія постачала близько половини дизельного пального, яке імпортується до Європи, близько 700 000 барелів на день. Ці обсяги може бути важко швидко заповнити, і останні тижні європейські нафтопереробники готувалися й нарощували свої резерви.

Наприкінці листопада стало відомо, що європейські трейдери поспішають заповнити резервуари в регіоні російським дизельним пальним, оскільки альтернативні джерела залишаються обмеженими. Росія розраховувала суттєво збільшити експорт дизельного пального до запровадження ембарго ЄС.

2 лютого видання The New York Times писало, що заборона на російський експорт продуктів нафтопереробки, яка почне діяти 5 лютого, не призведе до дефіциту дизпального у Європі, водночас Росія, ймовірно, втратить більше половини ринків збуту своєї нафти та нафтопродуктів.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні