Морський експорт вугілля з Росії повернувся до майже рекордно високого рівня після того, як Європейський Союз послабив обмеження на транспортування цього товару, пише Bloomberg із посиланням на дані Kpler. Постачання в жовтні склали майже 16,6 млн т – трохи менше від рівня червня, який був найвищим щонайменше з 2017 року.
Ключові факти
- ЄС заборонив імпорт російського вугілля та інших товарів у блок із 10 серпня. У вересні Європейська комісія випустила переглянуті інструкції, в яких ідеться про те, що надання послуг, зокрема доставки, фінансування та страхування, необхідних для транспортування вугілля та інших продуктів за межами ЄС, має бути дозволено, щоб забезпечувати енергетичну та продовольчу безпеку в усьому світі.
- «З початку року напрями постачань вугілля змінилися: Туреччина стала одним із ключів до успіху Росії, а Китай теж зробив свій внесок», – повідомив аналітик Kpler Віктор Катона. Аналіз Kpler заснований на даних про коксівне та енергетичне вугілля від портів, брокерів та його аналітичної мережі. Він не охоплює експорту російського вугілля залізницею.
- «Можливо, розʼяснення ЄС своїх санкцій щодо вугілля зменшило побоювання операторів щодо того, чи зможуть вони транспортувати російське вугілля, – сказав аналітик міжнародної судноплавної організації Bimco Філіпе Гувейя. – Однак ми вважаємо, що підвищення попиту на ринках, чутливих до витрат, найпевніше, є причиною цього збільшення».
Контекст
Після вторгнення Росії в Україну в лютому ЄС запровадив низку санкцій. Заборона на вугілля була схвалена ЄС у квітні як частина пʼятого пакета санкцій проти Росії. На той час ЄС заявив, що це вплине на чверть всього російського експорту вугілля.
Заборона імпорту російського вугілля запроваджена з 10 серпня. Згодом Єврокомісія опублікувала розʼяснення, в якому наголошується, що санкції забороняють компаніям ЄС надавати такі послуги, як фінансування чи страхування для будь-яких поставок вугілля з Росії.
Група країн Європейського Союзу виступила проти нового документа виконавчої влади ЄС, який, як вони побоюються, послаблює санкції та може дозволити країнам транспортувати ключові російські товари, такі як вугілля. Зрештою, послаблення обмежень Європейського Союзу щодо транспортування російського вугілля, створили невизначеність на ринках страхування та судноплавства.
Росія традиційно входить до трійки найбільших експортерів вугілля у світі, хоча на цю галузь припадає лише невелика частина російської економіки.
Європі, як і раніше, заборонено імпортувати російське вугілля, але тепер європейським компаніям дозволено постачати товар до третіх країн. Продажі російського вугілля в Азію зросли відразу після вторгнення Росії в Україну, оскільки вона перенаправила частину свого європейського експорту, але країна стикається з вищими транспортними витратами, оскільки ці клієнти територіально далеко.
Використання вугілля різко зросло з початку війни, оскільки країни по всьому світу шукають дешевші альтернативи волатильним цінам на природний газ.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.