Стрічка «20 днів у Маріуполі» режисера Мстислава Чернова отримала «Оскар» як найкращий документальний фільм, оголосили на 96-й церемонії вручення премії. Це перший «Оскар» в історії України.
Ключові факти
- Оголосили переможців 96-ї премії «Оскар». У категорії «Найкращий документальний фільм» нагороду виборов фільм українського режисера Мстислава Чернова «20 днів у Маріуполі».
- «Це перший «Оскар» в історії України. Це честь для мене. Але, мабуть, я буду першим режисером на цій сцені, хто скаже: я не хотів знімати цей фільм. Я б хотів мати можливість обміняти цей «Оскар» на те, щоб Росія ніколи не напала на Україну, не окупувала наші міста. Я не можу змінити історію, минуле. Але усі разом ми можемо зробити так, щоб правда перемогла. І люди з Маріуполя, та всі, хто віддав життя на війні, ніколи не були забуті», – сказав Чернов, отримуючи нагороду.
- Стрічка конкурувала з картинами «Бобі Вайн: народний президент» (Bobi Wine: The People’s President), «Вбити тигра» (To Kill a Tiger), «Вічна памʼять» (The Eternal Memory) та «Чотири доньки» (Four Daughters).
- Фільм Чернова показує перші дні російської облоги Маріуполя. Разом із режисером над стрічкою працювали фотограф Євген Малолєтка та продюсерка Василіса Степаненко. За роботу в Маріуполі всі троє отримали Пулітцерівську премію. Степаненко – учасниця списку Forbes «30 до 30».
- У стрічці показаний початок повномасштабного вторгнення РФ, бомбардування пологового будинку в Маріуполі, а також порятунок журналістів Associated Press з оточеного росіянами міста.
Контекст
В лютому 2024 року стрічка «20 днів у Маріуполі» Мстислава Чернова перемогла у номінації «Найкращий документальний фільм» премії BAFTA. Отримуючи премію, Чернов заявив, що хоче привернути увагу не до себе, а до подій в Україні.
В Україні «20 днів у Маріуполі» за чотири дні зібрав касу більш як у 531 000 грн та став найкасовішим документальним фільмом у національному прокаті. Його бокс-офіс становить понад 2 млн грн, а в кінотеатрах фільм подивилися понад 16 000 глядачів.
Завдяки участі у премії «Оскар» зростають бокс-офіс та шанси фільму на експансію. Але на доходах знімальної групи та режисера фільму це не позначиться – вони працювали як журналісти Associated Press і не мають інших фінансових заохочень за роботу над фільмом.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.