Категорія
Новини
Дата

Китайський бойкот обійшовся H&M у $74 млн. Причина – бавовна із Сіньцзяню

Шведський ритейлер H&M зіткнувся з падінням продажів в Китаї. У березні китайці почали бойкотувати компанію через відмову компаній використовувати бавовну, вироблену уйгурами, пише Wall Street Journal.

Інвестувати? Почекати? Продавати? Війна змінює все, крім обов’язку лідера приймати виважені рішення. Вже 30 травня 40+ спікерів поділяться досвідом на Першій щорічній конференції про фінанси, інвестиції та економічне зростання. Купуйте квиток за посиланням.

Ключові факти

  • Продажі H&M в Китаї у другому кварталі 2021 року знизилися з $263 млн до $189 млн. Це означає скорочення на 28% в шведських кронах і на 23% в місцевій валюті в порівнянні з тим же періодом минулого року.
  • До бойкоту Китай був третім за величиною ринком H&M після США і Німеччини. На нього припадало 6% доходу, і серед найбільших ринків він єдиний демонстрував зростання.
  • Тепер же Китай став єдиним великим ринком H&M, де квартальні продажі впали в порівнянні з 2020 роком. Він став шостим за величиною ринком.
  • В цілому за другий фінансовий квартал, що закінчився 31 травня, глобальні продажі H&M зросли на 75%, до понад $5,4 млрд. За той же період онлайн-продажу показали зростання на 40%, а валовий прибуток збільшився на 89%.

Контекст

H&M у вересні 2020 року заявила, що не працює з фабриками з виробництва одягу, розташованими в Сіньцзян-Уйгурському автономному районі. Причиною стали повідомлення ЗМІ та правозахисників про примусову працю та дискримінацію уйгурів. Китай звинувачується в утриманні уйгурської меншини, що складається в основному з мусульман, у таборах, в яких застосовують катування, примусову працю та сексуальне насилля. Західні країни спираються на інформацію з документів і супутникових знімків.

Ця заява спровокувала бойкот H&M у березні 2021 року, а товари ритейлера були вилучені з усіх основних китайських платформ електронної комерції, включаючи JD.com, Pinduoduo і Taobao. Також з H&M розірвали контракти деякі знаменитості, а орендодавці закривали торгові точки мережі. На даний момент закритими залишаються 10 магазинів H&M в КНР.

Китайці також бойкотували й інші бренди, які випускали аналогічні H&M заяви. Зокрема, Nike, New Balance, Adidas і британський люксовий бренд Burberry. З початком бойкоту бізнес повівся по-різному. Деякі, наприклад Inditex (власник Zara), видалили або змінили заяви щодо Сіньцзяню. Інші, серед яких VF Corp (виробник North Face, Vans і Timberland), підтвердили свою позицію.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні