Шведський ритейлер H&M зіткнувся з падінням продажів в Китаї. У березні китайці почали бойкотувати компанію через відмову компаній використовувати бавовну, вироблену уйгурами, пише Wall Street Journal.
Ключові факти
- Продажі H&M в Китаї у другому кварталі 2021 року знизилися з $263 млн до $189 млн. Це означає скорочення на 28% в шведських кронах і на 23% в місцевій валюті в порівнянні з тим же періодом минулого року.
- До бойкоту Китай був третім за величиною ринком H&M після США і Німеччини. На нього припадало 6% доходу, і серед найбільших ринків він єдиний демонстрував зростання.
- Тепер же Китай став єдиним великим ринком H&M, де квартальні продажі впали в порівнянні з 2020 роком. Він став шостим за величиною ринком.
- В цілому за другий фінансовий квартал, що закінчився 31 травня, глобальні продажі H&M зросли на 75%, до понад $5,4 млрд. За той же період онлайн-продажу показали зростання на 40%, а валовий прибуток збільшився на 89%.
Контекст
H&M у вересні 2020 року заявила, що не працює з фабриками з виробництва одягу, розташованими в Сіньцзян-Уйгурському автономному районі. Причиною стали повідомлення ЗМІ та правозахисників про примусову працю та дискримінацію уйгурів. Китай звинувачується в утриманні уйгурської меншини, що складається в основному з мусульман, у таборах, в яких застосовують катування, примусову працю та сексуальне насилля. Західні країни спираються на інформацію з документів і супутникових знімків.
Ця заява спровокувала бойкот H&M у березні 2021 року, а товари ритейлера були вилучені з усіх основних китайських платформ електронної комерції, включаючи JD.com, Pinduoduo і Taobao. Також з H&M розірвали контракти деякі знаменитості, а орендодавці закривали торгові точки мережі. На даний момент закритими залишаються 10 магазинів H&M в КНР.
Китайці також бойкотували й інші бренди, які випускали аналогічні H&M заяви. Зокрема, Nike, New Balance, Adidas і британський люксовий бренд Burberry. З початком бойкоту бізнес повівся по-різному. Деякі, наприклад Inditex (власник Zara), видалили або змінили заяви щодо Сіньцзяню. Інші, серед яких VF Corp (виробник North Face, Vans і Timberland), підтвердили свою позицію.
![«Сьогодні швидкість має значення». Цифрове життя Дмитра Деревицького, співвласника компанії АЛЛО](https://forbes.ua/static/storage/thumbs/80x80/0/53/2dfc11ac-9837066be993e1f43968d74bcacd1530.jpg?v=7530_2)
![«Епіцентр» уже друге десятиліття обігрує всіх конкурентів. Чи зможе він повторити те ж саме з IKEA і Rozetka? /Фото Webspektr/Wikipedia/з особистого архіву](https://forbes.ua/static/storage/thumbs/80x80/a/f0/2093df3a-5ff85f32a018eb994017a80efecdef0a.jpg?v=1456_3)
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.