Дохід найбільшого в Україні мобільного оператора «Київстар» у другому кварталі 2024-го виріс на 9,5% у порівнянні з аналогічним періодом минулого року — до 9,4 млрд грн, ідеться у звіті материнської Veon. Таким чином компанія відновила зростання після того, як два квартали поспіль звітувала про падіння доходу через безпрецедентну кібератаку на свою мережу у грудні 2023 року.
Купуйте річну передплату на шість журналів Forbes Ukraine за ціною чотирьох номерів. Якщо ви цінуєте якість, глибину та силу реального досвіду, ця передплата саме для вас.
Ключові факти
- Дохід «Київстар» у другому кварталі 2024-го виріс на 9,5% у порівнянні з аналогічним періодом минулого року — до 9,4 млрд грн. Дохід компанії у першому кварталі зменшився на 14,1% — до 7,1 млрд грн.
- Загальний операційний дохід від надання послуг мобільного звʼязку збільшився на 9,1% — до 9,3 млрд грн. Це сталося завдяки росту показника APRU (середній місячний дохід від надання голосових послуг фіксованого звʼязку на одного абонента) на 11,5% — до 123 грн.
- EBITDA зросла на 9,8% — до 5,6 млрд грн. Це збільшило маржу EBITDA на 0,2 в.п. — до 59,3%.
- Ріст зумовлений вищими доходами від мобільних даних та запровадженням заходів з контролю витрат, ідеться у фінзвіті.
- Водночас абонентська база зменшилася на 2,8% у порівнянні з аналогічним періодом 2023-го — до 23,4 млн. Також це на 500 000 абонентів менше ніж у попередньому кварталі 2024-го.
- Дохід від надання послуг фіксованого звʼязку виріс на 16,4% — до 0,56 млрд грн.
- Кількість користувачів медичного (MAU) застосунку Helsi зросла на 11,1% — до 28 млн осіб.
- Кількість щомісячних активних користувачів стрімінгового сервісу Kyivstar TV виросла на 51,7%.
- Капітальні витрати оператора збільшилися на 63,1% — до 2,3 млрд грн. Кошти були спрямовані на стійкість звʼязку та розвиток 4G. Оператор розгорнув понад 2 300 генераторів та 115 000 батарей, і планує встановити додатково 848 генераторів та 61 766 батарей.
Контекст
Мобільний оператор «Київстар» у грудні 2023 року пережив масштабну кібератаку, внаслідок якої абоненти оператора з усієї України не змогли скористатися послугами мобільного звʼязку та доступом до інтернету через масштабний збій. Причиною технічного збою у роботі оператора стала хакерська атака. 21 грудня «Київстар» заявив, що скасовує наступну планову плату за тариф для користувачів. Це обійшлося Veon – материнській компанії оператора – у $100 млн.
Додаткове фінансове навантаження на операторів 16 липня 2024-го поклав Національний центр оперативно-технічного управління мережами телекомунікацій (НЦУ). Він зобов’язав до 1 лютого 2025 року обладнати 100% базових станцій генераторами та акумуляторами, гарантуючи 10 годин безперебійної роботи мережі під час блекаутів. Також до 1 грудня 2024-го оператори на 25% своїх базових станцій мають забезпечити безперебійну роботу на 72 години.
Забезпечити на 100% автономність мобільного зв’язку та інтернету протягом 10 годин під час блекаутів вкрай важко, ішлося у спільній заяві «Київстару», Vodafone та lifecell.
Для цього компаніям потрібно закупити тисячі акумуляторів, генераторів, тонни пального та найняти кілька тисяч фахівців, зазначав топменеджер однієї з компаній на умовах анонімності через чутливість питання.
Реалізація вимог НЦУ обійдеться трьом операторам у понад 13 млрд грн інвестицій, казав Forbes менеджер однієї з компаній анонімно через чутливість питання. «І галузь має це зробити в максимально стислі терміни», – додає він. Детальніше про те, чи можливо виконати це рішення, читайте у матеріалі Forbes.


Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.