Дохід найбільшого в Україні мобільного оператора «Київстар» у другому кварталі 2024-го виріс на 9,5% у порівнянні з аналогічним періодом минулого року — до 9,4 млрд грн, ідеться у звіті материнської Veon. Таким чином компанія відновила зростання після того, як два квартали поспіль звітувала про падіння доходу через безпрецедентну кібератаку на свою мережу у грудні 2023 року.
Ключові факти
- Дохід «Київстар» у другому кварталі 2024-го виріс на 9,5% у порівнянні з аналогічним періодом минулого року — до 9,4 млрд грн. Дохід компанії у першому кварталі зменшився на 14,1% — до 7,1 млрд грн.
- Загальний операційний дохід від надання послуг мобільного звʼязку збільшився на 9,1% — до 9,3 млрд грн. Це сталося завдяки росту показника APRU (середній місячний дохід від надання голосових послуг фіксованого звʼязку на одного абонента) на 11,5% — до 123 грн.
- EBITDA зросла на 9,8% — до 5,6 млрд грн. Це збільшило маржу EBITDA на 0,2 в.п. — до 59,3%.
- Ріст зумовлений вищими доходами від мобільних даних та запровадженням заходів з контролю витрат, ідеться у фінзвіті.
- Водночас абонентська база зменшилася на 2,8% у порівнянні з аналогічним періодом 2023-го — до 23,4 млн. Також це на 500 000 абонентів менше ніж у попередньому кварталі 2024-го.
- Дохід від надання послуг фіксованого звʼязку виріс на 16,4% — до 0,56 млрд грн.
- Кількість користувачів медичного (MAU) застосунку Helsi зросла на 11,1% — до 28 млн осіб.
- Кількість щомісячних активних користувачів стрімінгового сервісу Kyivstar TV виросла на 51,7%.
- Капітальні витрати оператора збільшилися на 63,1% — до 2,3 млрд грн. Кошти були спрямовані на стійкість звʼязку та розвиток 4G. Оператор розгорнув понад 2 300 генераторів та 115 000 батарей, і планує встановити додатково 848 генераторів та 61 766 батарей.
Контекст
Мобільний оператор «Київстар» у грудні 2023 року пережив масштабну кібератаку, внаслідок якої абоненти оператора з усієї України не змогли скористатися послугами мобільного звʼязку та доступом до інтернету через масштабний збій. Причиною технічного збою у роботі оператора стала хакерська атака. 21 грудня «Київстар» заявив, що скасовує наступну планову плату за тариф для користувачів. Це обійшлося Veon – материнській компанії оператора – у $100 млн.
Додаткове фінансове навантаження на операторів 16 липня 2024-го поклав Національний центр оперативно-технічного управління мережами телекомунікацій (НЦУ). Він зобов’язав до 1 лютого 2025 року обладнати 100% базових станцій генераторами та акумуляторами, гарантуючи 10 годин безперебійної роботи мережі під час блекаутів. Також до 1 грудня 2024-го оператори на 25% своїх базових станцій мають забезпечити безперебійну роботу на 72 години.
Забезпечити на 100% автономність мобільного зв’язку та інтернету протягом 10 годин під час блекаутів вкрай важко, ішлося у спільній заяві «Київстару», Vodafone та lifecell.
Для цього компаніям потрібно закупити тисячі акумуляторів, генераторів, тонни пального та найняти кілька тисяч фахівців, зазначав топменеджер однієї з компаній на умовах анонімності через чутливість питання.
Реалізація вимог НЦУ обійдеться трьом операторам у понад 13 млрд грн інвестицій, казав Forbes менеджер однієї з компаній анонімно через чутливість питання. «І галузь має це зробити в максимально стислі терміни», – додає він. Детальніше про те, чи можливо виконати це рішення, читайте у матеріалі Forbes.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.