Цього року рекламний медіаринок в Україні, порівняно з 2022-м, виріс на 77%, до 21, 6 млрд грн, повідомляє Всеукраїнська рекламна коаліція (ВРК) та профільні асоціації. Наступного року прогнозується збільшення обсягів реклами на 28%, до 27,6 млрд грн.
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Ключові факти
- Згідно з дослідженням, найбільше виріс ринок радіореклами – на 160%, до 865 млн грн. У 2024 році, за прогнозом ВРК, його обсяг перетне позначку 1 млрд грн та виросте на 20%.
- ТБ-ринок виріс на 49%, до 3,8 млрд грн. Ріст прискорився у другому півріччі. «В жовтні–грудні на основних телеканалах спостерігався навіть брак ресурсу й рівень sold-out у прайм-тайм був близьким до 100%», – зазначають у ВРК. В 2024 році обсяг реклами на ТБ має збільшитися на 58%, до 6,1 млрд грн.
- Повільніше відбувається відновлення в друкованій пресі. В цілому по Україні цей ринок виріс на 4%, до 357 млн грн. Прогноз – +5% за 2024 рік.
Контекст
Рекламний медіаринок України у 2022 році упав на 63%, порівняно з 2021-м, а ринок реклами в пресі та на ТБ обвалився на 81%, підрахували в ВРК. Одна з вагомих причин падіння – те, що загальнонаціональні канали з 25 лютого 2022 року задіяні в виробництві телемарафону «Єдині новини» та не можуть продавати рекламу. Крім цього, Ринат Ахметов закрив свою медіа-групу «Україна», яка була одним з найбільших гравців цього ринку.
Відновленню ринку сприяло те, що на початку 2023-го «1+1 медіа» Ігоря Коломойського та StarLightMedia Віктора Пінчука створили канали-дублери своїх флагманських ресурсів – ICTV2 та «1+1 Україна». Обидві медіагрупи неформально обʼєднані в неофіційний рекламний альянс і продають рекламу разом.
Всеукраїнська рекламна коаліція робить дослідження ринку понад 20 років, повідомив Forbes її генеральний директор Максим Лазебник.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.