Цього року рекламний медіаринок в Україні, порівняно з 2022-м, виріс на 77%, до 21, 6 млрд грн, повідомляє Всеукраїнська рекламна коаліція (ВРК) та профільні асоціації. Наступного року прогнозується збільшення обсягів реклами на 28%, до 27,6 млрд грн.
Ключові факти
- Згідно з дослідженням, найбільше виріс ринок радіореклами – на 160%, до 865 млн грн. У 2024 році, за прогнозом ВРК, його обсяг перетне позначку 1 млрд грн та виросте на 20%.
- ТБ-ринок виріс на 49%, до 3,8 млрд грн. Ріст прискорився у другому півріччі. «В жовтні–грудні на основних телеканалах спостерігався навіть брак ресурсу й рівень sold-out у прайм-тайм був близьким до 100%», – зазначають у ВРК. В 2024 році обсяг реклами на ТБ має збільшитися на 58%, до 6,1 млрд грн.
- Повільніше відбувається відновлення в друкованій пресі. В цілому по Україні цей ринок виріс на 4%, до 357 млн грн. Прогноз – +5% за 2024 рік.
Контекст
Рекламний медіаринок України у 2022 році упав на 63%, порівняно з 2021-м, а ринок реклами в пресі та на ТБ обвалився на 81%, підрахували в ВРК. Одна з вагомих причин падіння – те, що загальнонаціональні канали з 25 лютого 2022 року задіяні в виробництві телемарафону «Єдині новини» та не можуть продавати рекламу. Крім цього, Ринат Ахметов закрив свою медіа-групу «Україна», яка була одним з найбільших гравців цього ринку.
Відновленню ринку сприяло те, що на початку 2023-го «1+1 медіа» Ігоря Коломойського та StarLightMedia Віктора Пінчука створили канали-дублери своїх флагманських ресурсів – ICTV2 та «1+1 Україна». Обидві медіагрупи неформально обʼєднані в неофіційний рекламний альянс і продають рекламу разом.
Всеукраїнська рекламна коаліція робить дослідження ринку понад 20 років, повідомив Forbes її генеральний директор Максим Лазебник.
![Відновлення телевізійного рекламного ринку досягнуло 55% від обʼємів 2021 року – дослідження](https://forbes.ua/static/storage/thumbs/80x80/b/e4/22d1b071-d9947c02bb620852a520731949ef7e4b.jpg?v=6728_3)
![«Коломойський – геніальна людина, без всіляких прикрас». Велике інтервʼю гендиректора «1+1 media» про інвестора і медіа, бізнес «плюсів» та гроші на телеринку /Фото надано пресслужбою 1+1](https://forbes.ua/static/storage/thumbs/80x80/0/24/3d88ae29-262885c52a1084c6cf88cf200f3c2240.jpg?v=1404_3)
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.