Категорія
Новини
Дата

Російські інтернет-магазини створюють власні схеми імпорту. Ozon вже завіз Apple, у планах «важкий люкс»

Найбільші російські маркетплейси хочуть налагодити продаж брендів, чиї власники призупинили роботу в РФ. Вони намагаються самі організувати паралельний імпорт таких товарів, пише «Комерсант». Деякі майданчики розраховують навіть почати торгівлю «важким люксом».

Як мотивувати команду не збавляти темп у надскладних умовах? Дізнайтесь 25 квітня на форумі «Надлюди» від Forbes. Купуйте квиток за посиланням!

Ключові факти

  • «Яндекс маркет» опублікував кілька повʼязаних з міжнародними закупівлями вакансій. Представник маркетплейсу уточнив, що компанія шукає нові канали поставок, зокрема побутової техніки, електроінструментів, електроніки, товарів для здоровʼя.
  • Підрозділ займеться і ввезенням продукції по паралельному імпорту, кажуть джерела видання. Перші партії товарів іноземних брендів, що пішли з РФ, в сегменті електроніки та побутової техніки вже прибули на склади онлайн-ритейлера, стверджує співрозмовник. Йдеться про посудомийні машини, духові шафи, варильні панелі та відеокарти.
  • Власними поставками за допомогою паралельного імпорту планує займатися і Ozon, повідомив керівний директор маркетплейсу Сергій Біляков. Компанія вже завезла за цією схемою продукцію Apple, додав він.
  • У майбутньому, за словами топменеджера, на майданчику Ozon можуть зʼявитися і товари люксових брендів холдингів LVMH і Kering, торгівля якими в колишніх умовах була неможлива.
  • Проте через таку схему вартість доставки подорожчає на 5–50%, залежно від категорії товару та логістичного ланцюжка, та збільшаться терміни поставок, вважають експерти.
  • За прогнозами Центру стратегічних розробок, щорічний обсяг паралельного імпорту в РФ становить $100–120 млрд.

Контекст

Після початку повномасштабної війни РФ проти України десятки світових компаній і брендів різних галузей оголосили про припинення своєї роботи в Росії.

Водночас уряд країни-агресора дозволив постачальникам імпортної продукції здійснювати її реалізацію без дозволу власника товарного знака. Премʼєр-міністр Мішустін заявляв, що мета цього «механізму» – задовольнити попит на товари, які містять результати інтелектуальної діяльності і які раніше не можна було продавати без дозволу правовласника. «Такий підхід дозволить ґарантувати постачання товарів до країни, у тому числі всупереч недружнім діям іноземних політиків», – говорив він. За словами Мішустіна, список продукції, яку можна буде ввозити до РФ без дозволу правовласника, затверджуватиметься мінпромторгом РФ за пропозиціями галузей.

Паралельний імпорт («сірий» імпорт) – термін, що означає ввезення в країну товарів, на яких нанесено будь-який товарний знак, без дозволу правовласника цього товарного знака (тобто «паралельно» офіційному імпорту таких товарів через дилерів, уповноважених правовласником). Досі паралельний імпорт був у РФ заборонений та вважався контрабандою, закамуфльованою під легальне ввезення товару.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні