Найбільші російські маркетплейси хочуть налагодити продаж брендів, чиї власники призупинили роботу в РФ. Вони намагаються самі організувати паралельний імпорт таких товарів, пише «Комерсант». Деякі майданчики розраховують навіть почати торгівлю «важким люксом».
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Ключові факти
- «Яндекс маркет» опублікував кілька повʼязаних з міжнародними закупівлями вакансій. Представник маркетплейсу уточнив, що компанія шукає нові канали поставок, зокрема побутової техніки, електроінструментів, електроніки, товарів для здоровʼя.
- Підрозділ займеться і ввезенням продукції по паралельному імпорту, кажуть джерела видання. Перші партії товарів іноземних брендів, що пішли з РФ, в сегменті електроніки та побутової техніки вже прибули на склади онлайн-ритейлера, стверджує співрозмовник. Йдеться про посудомийні машини, духові шафи, варильні панелі та відеокарти.
- Власними поставками за допомогою паралельного імпорту планує займатися і Ozon, повідомив керівний директор маркетплейсу Сергій Біляков. Компанія вже завезла за цією схемою продукцію Apple, додав він.
- У майбутньому, за словами топменеджера, на майданчику Ozon можуть зʼявитися і товари люксових брендів холдингів LVMH і Kering, торгівля якими в колишніх умовах була неможлива.
- Проте через таку схему вартість доставки подорожчає на 5–50%, залежно від категорії товару та логістичного ланцюжка, та збільшаться терміни поставок, вважають експерти.
- За прогнозами Центру стратегічних розробок, щорічний обсяг паралельного імпорту в РФ становить $100–120 млрд.
Контекст
Після початку повномасштабної війни РФ проти України десятки світових компаній і брендів різних галузей оголосили про припинення своєї роботи в Росії.
Водночас уряд країни-агресора дозволив постачальникам імпортної продукції здійснювати її реалізацію без дозволу власника товарного знака. Премʼєр-міністр Мішустін заявляв, що мета цього «механізму» – задовольнити попит на товари, які містять результати інтелектуальної діяльності і які раніше не можна було продавати без дозволу правовласника. «Такий підхід дозволить ґарантувати постачання товарів до країни, у тому числі всупереч недружнім діям іноземних політиків», – говорив він. За словами Мішустіна, список продукції, яку можна буде ввозити до РФ без дозволу правовласника, затверджуватиметься мінпромторгом РФ за пропозиціями галузей.
Паралельний імпорт («сірий» імпорт) – термін, що означає ввезення в країну товарів, на яких нанесено будь-який товарний знак, без дозволу правовласника цього товарного знака (тобто «паралельно» офіційному імпорту таких товарів через дилерів, уповноважених правовласником). Досі паралельний імпорт був у РФ заборонений та вважався контрабандою, закамуфльованою під легальне ввезення товару.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.