Категорія
Новини
Дата

Російський завод Toyota можуть передати держпідприємству НАМІ. Раніше воно скупило активи Renault та Nissan

2 хв читання

Завод японського автовиробника Toyota у Санкт-Петербурзі може бути переданий російському державному підприємству НАМІ (Центральний науково-дослідний автомобільний і автомоторний інститут), заявив міністр промисловості та торгівлі РФ Денис Мантуров, пише Reuters із посиланням на росЗМІ. Раніше НАМІ вже скупило заводи у Renault та Nissan.

Ключові факти

  • «Розглядається передача російських активів Toyota до НАМІ, – сказав Мантуров.
  • Представник Toyota заявив у пʼятницю, 17 березня, що розглядає питання про те, що робити із заводом, після того, як минулого року вже було ухвалено рішення про припинення виробництва автомобілів у Росії.
  • «Хоча ми дійсно розглядаємо різні варіанти, наразі ще нічого не вирішено», – сказав представник.
  • У вересні Toyota заявила, що вирішила зупинити виробництво автомобілів у Росії через перебої з постачанням основних матеріалів та запчастин.

Контекст

На початку березня Toyota призупинила постачання в РФ та виробництво на автозаводі у Петербурзі. Водночас компанія заявляла, що не планує закривати завод і йти з російського ринку.

ТОВ «Тойота Мотор» зареєстроване у 2001 році. Завод Toyota у Петербурзі потужністю 100 000 автомобілів на рік, введений в експлуатацію наприкінці 2007 року. Підприємство випускало моделі RAV4 та Camry. 

За даними Асоціації європейського бізнесу, продажі Toyota в РФ у першому півріччі 2022 року впали в 2,8 раза, до 20 337 штук. Частка ринку становила 5,5% (-1,2 в.п.).

У вересні російський підрозділ автоконцерну Toyota Motor Corporation повністю припинив виробництво автомобілів на своєму заводі в Петербурзі, пише «КоммерсантЪ». Рішення повʼязане з неможливістю відновити постачання комплектуючих до РФ. Завод Toyota буде законсервовано. Джерело, близьке до влади міста, повідомило, що розглядається варіант продажу активу. При цьому випуск автомобілів Toyota на ньому не відновиться, також передбачається оптимізація діяльності московського офісу.

Витрати на нові автомобілі в Росії скоротилися більш ніж удвічі минулого року, оскільки автомобільна промисловість відчула на собі всю силу західних санкцій, коли виробництво падає, ціни зростають, а покупці переключаються на дешевші та вживані авто, пише Reuters.

Більшість західних автовиробників, які боролися з російськими за частку ринку, відколи на початку 2000-х років почали будувати заводи в Росії, припинили свою діяльність після того, як у лютому Росія напала на Україну. Водночас Китай захоплює частку російського авторинку після виходу західних брендів. Продажі легкових автомобілів китайських марок, зокрема Haval, Chery та Geely, зросли до 16 138 одиниць у листопаді, що майже вдвічі більше, ніж у січні, а частка ринку досягла 31,3% із 9,6%, свідчать дані російського аналітичного агентства «Автостат». Фактично наразі ринок поділений між російською та китайською автомобільними промисловостями.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд
В новому журналі Forbes Ukraine: список NEXT 250 перспективних компаній малого та середнього бізнесу

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні