Західні авіакомпанії скорочують кількість рейсів до Китаю, оскільки поєднання низького попиту та високої вартості перельотів навколо російського повітряного простору підриває їхню здатність конкурувати з місцевими перевізниками, пише Financial Times.
Ситуація сигналізує про зміну ставлення провідних авіакомпаній до Китаю на тлі уповільнення економічного зростання країни та геополітичної напруги між Пекіном та США та їхніми союзниками.
Ключові факти
- British Airways цього місяця заявила, що призупинить польоти між Лондоном і Пекіном із жовтня, всього через кілька тижнів після того, як Virgin Atlantic вирішила прибрати свій єдиний китайський маршрут до Шанхаю.
- Хоча російська заборона на повітряний простір не торкнулася її, австралійська Qantas минулого місяця скоротила свій маршрут Сідней-Шанхай, заявивши, що її літаки часом літали напівпорожніми.
- Для багатьох авіакомпаній закриття повітряного простору Росії стало найбільш істотним чинником, який зробив маршрути нежиттєздатними, заявили керівники галузі. Це збільшує витрати на паливо, які становлять від 25% до 30% експлуатаційних витрат, що викликає скарги авіакомпаній на те, що вони перебувають у невигідному становищі порівняно з китайськими перевізниками, які, як і раніше, літають над Росією.
- За даними галузевого постачальника даних OAG, кількість рейсів міжнародних перевізників з Європи та Північної Америки до Китаю у завантажений літній сезон скоротилася більш ніж на 60% порівняно з піковим значенням 2018 року, коли їх було понад 13 000.
- Китайські авіакомпанії скоротили кількість рейсів такими маршрутами всього на 30% порівняно з показником 2019 року і тепер влітку виконують по них вдвічі більше рейсів, ніж їхні західні конкуренти. Китайські авіакомпанії збільшили кількість регулярних рейсів до Європи у літній сезон на 16%, порівняно з 2019 роком – до 14 835.
- За словами аналітика з фондового ринку компанії DBS Джейсона Сума, можливість пролітати над Росією дала змогу найбільшим китайським перевізникам захопити «істотну» частку ринку на маршрутах до Західної Європи.
- За інформацією A4A, попит на прямі авіаперельоти між США та Китаєм у 2024 році знизився на 76% порівняно з 2019-м.
- Один із керівників у галузі заявив, що, на його думку, зниження популярності польотів між Китаєм і Заходом відображає ширшу геополітичну напруженість, що посилилася з 2019 року.
Контекст
До пандемії коронавірусу Китай розглядали як можливість зростання для західних авіакомпаній, які сподівалися отримати вигоду зі зростаючої економіки країни та збільшення кількості заможних туристів.
Китайський ринок авіаперевезень виявився одним із найповільніших у відновленні після закриття кордонів у період пандемії: польоти відновилися в повному обсязі лише в 2023 році, а попит на міжнародних маршрутах, як і раніше, значно нижчий, ніж у 2019-му.
У 2022 році Росія заборонила американським та європейським авіакомпаніям пролітати над своєю територією, що призвело до тривалих відхилень від звичайних маршрутів польотів до країн Східної Азії.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.