Категорія
Новини
Дата

США вимагають від Туреччини припинити приймати американські літаки, які використовує РФ – WSJ

2 хв читання

Офіційні особи США чинять тиск на Туреччину, щоб вона заборонила російським авіакомпаніям літати літаками американського виробництва в країну та з неї, пише The Wall Street Journal. Це свідчить про нове прагнення Вашингтона переконати країни забезпечити дотримання санкцій, введених проти Москви після її вторгнення в Україну 

📲 Forbes Ukraine у WhatsApp. Підписуйтесь й читайте головне про бізнес та економіку

Ключові факти

  • Минулого місяця високопоставлені американські чиновники попередили, що турецьким громадянам загрожує тюремне увʼязнення, штрафи, втрата експортних привілеїв та інші заходи, якщо вони надаватимуть такі послуги, як дозаправка та запасні частини для літаків американського виробництва, що літають до Росії та Білорусі з них в порушення експортних правил. 
  • За словами чиновників, ці заходи контролю, запроваджені минулого року. Помічник міністра торгівлі Тея Розман Кендлер передала відповідне повідомлення турецьким офіційним особам під час грудневого візиту до Туреччини.
  • Попередження Туреччини є ключовим тестом того, чи зможуть США та їхні союзники ізолювати Росію в довгостроковій перспективі, чи зможе Москва знайти спосіб продовжити економічну діяльність за допомогою третіх країн, які відіграють центральну роль у стратегії Кремля.
  • Представник Міністерства торгівлі сказав, що Управління контролю за експортом нещодавно попередило закордонні авіаційні компанії про дотримання правил експортного контролю США щодо обслуговування російських, білоруських та іранських комерційних літаків.
  • Офіційні особи США прагнуть переконати країни, які мають економічні звʼязки з Росією, такі як Туреччина та Обʼєднані Арабські Емірати, зробити більше для дотримання санкцій, покликаних позбавити російський уряд коштів і ключових технологій, які він міг би використовувати для ведення війни.
  • Російські польоти, що продовжуються, також викликають стурбованість із приводу безпеки, оскільки експортний контроль Вашингтона забороняє продаж запасних частин, необхідних для ремонту парку цивільних авіаліній Росії.

Контекст

У лютому минулого року адміністрація президента США Джо Байдена запровадила експортний контроль, який забороняє Росії використовувати літаки американського виробництва у відповідь на напад на Україну. Експортний контроль тепер забороняє будь-яким літакам, які вироблені в США, або ті, які містять понад 25% американських частин, літати до Росії чи Білорусі без ліцензії, виданої Бюро промисловості та безпеки Міністерства торгівлі.

Російські авіакомпанії продовжують літати літаками Boeing Co. всупереч зусиллям США та Європейського союзу щодо їхньої посадки, включаючи санкції, що обмежують доступ російських літаків у західне небо, постачання запасних частин, необхідних для безпечного обслуговування літаків, та анулювання договорів оренди повітряних суден.

За даними авіаційної аналітичної компанії Cirium, з 1 жовтня російські та білоруські авіакомпанії, у тому числі московський державний Аерофлот, виконали понад 2100 рейсів на літаках американського виробництва, зокрема Boeing 777, 757 та 737 до Туреччини. Рейси включають регулярні рейси з Москви до турецьких напрямків, таких як Стамбул, Ізмір і курортне місто Анталію.

Більшість цивільних літаків у Росії вироблена компаніями Boeing і Airbus SE, орендована в компаній у Ірландії та Бермудських островах. У березні минулого року президент Росії Володимир Путін підписав новий закон, що дозволяє авіакомпаніям перереєструвати літаки в Росії, що ускладнює їхнє вилучення.

Минулого року російські авіакомпанії провели попередні переговори принаймні з однією великою західною лізинговою фірмою щодо використання державних коштів для купівлі деяких із більш ніж 400 літаків, що застрягли в Росії після її вторгнення в Україну.

Російські авіакомпанії, зокрема найбільша державна авіакомпанія «Аерофлот»розбирають літаки, щоб забезпечити запасні частини, які вони більше не можуть купувати за кордоном через західні санкції, пише Reuters із посиланням на чотири джерела в галузі. Пораду використовувати деякі авіалайнери на запчастини, щоб інші літаки іноземного виробництва могли продовжувати літати щонайменше до 2025 року, авіакомпаніям у червні дав російський уряд, ідеться в повідомленні. Восени в Росії анонсували виробництво заміни літаків Boeing та Airbus. Експерти впевнені, що без західних запчастин це неможливо.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд