Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) внесло до переліку міжнародних спонсорів війни міжнародні тютюнові компанії Philip Morris International та Japan Tobacco International. Компанії продовжують вести бізнес в РФ та підтримувати економіку країни-агресорки сплатою податків до її бюджету, йдеться у пресрелізі НАЗК.
Ключові факти
- У Росії Philip Morris International представлена двома афілійованими компаніями: фабриками АТ «Филип Моррис Ижора» в Ленінградській області та філією АТ «Филип Моррис Ижора» «Филип Моррис Ижора Кубань» у Краснодарі, а також організацією ТОВ «Филип Моррис Сейлз енд Маркетинг» з філіями приблизно в 100 містах країни.
- Частка ринку торгових марок «Філіп Морріс Інтернешнл» в Росії склала 30,1% у 2019 році. Як зазначили в НАЗК, компанія є одним з найбільших платників податків до російського бюджету.
- Наразі сукупний обсяг інвестицій Philip Morris International в РФ перевищує $2 млрд. «Маючи впевненість в економічному потенціалі Росії, компанія реалізує масштабну довгострокову інвестиційну програму. З 2017 року в локалізацію виробництва інноваційного продукту – тютюнових стіків для IQOS на території фабрики в Ленінградській області – вже інвестовано понад 14 млрд руб. А загальний обсяг інвестицій у фабрику, яку було відкрито в Ленінградській області на початку 2000 року, перевищує $1,1 млрд», – йдеться у пресрелізі.
- Згідно з даними фінансової звітності російського підрозділу Philip Morris, виручка компанії у перший рік великої війни зросла на 8%, до 140,3 млрд руб., а чистий прибуток – до 48,2 млрд руб., що на 45% більше, ніж у 2021 році. Відповідно, податку на прибуток до бюджету агресора було сплачено на суму понад $136 млн, заявили в НАЗК
- «Варто зазначити, що ще на початку повномасштабної війни Philip Morris заявив про намір продати свій російський бізнес, щоби зберегти свою репутацію. Однак усі «спроби» продати російський бізнес начебто не мали успіху, і корпорація досі лишається одним з найбільших платників податків до російського бюджету», – зазначається у коментарі НАЗК.
- Друга компанія, Japan Tobacco International , з часткою 34,9% є лідером тютюнового ринку в Росії, йдеться у повідомленні. Вона є однією з найбільших FMCG-компаній у країні за обсягом продажів.
- Крім того, JTI – найбільший інвестор і провідний платник податків у російській тютюновій індустрії. За останні 20 років інвестиції JTI в економіку РФ перевищили $4,6 млрд. Податкові платежі компанії 2020 року забезпечили 1,4% доходу федерального бюджету РФ.
- «Сама компанія відкрито заявляла про те, що російський ринок генерував близько $2 млрд у 2022 році для JT групи, або приблизно 11% її консолідованого доходу за 2022 рік. Хоч представники JTI заявляли, що JT Group призупинила нові інвестиції та маркетингову діяльність у Росії, але компанія все ще продовжує виробляти та поширювати продукцію в РФ», – йдеться у пресрелізі НАЗК.
Контекст
Згідно з даними KSE, понад 50% із 1871 європейського підприємства, що працювали в Росії до війни, все ще працюють у країні.
Сумарні прямі втрати найбільших європейських компаній у Росії з початку війни сягнули €100 млрд, писала FT. Знецінення активів та інші списання відображені у звітах 176 із 600 проаналізованих компаній, більше половини припали на нафтогазовий та енергетичний сектори.
Приблизно 2000 заявок від іноземних компаній про вихід із ринку чекають на схвалення від уряду РФ, але лише щоб розглянути їх усі, знадобиться щонайменше вісім років. Про це у квітні йшлося в моніторингу KSE Institute у межах проєкту «Самосанкції» про вплив виходу іноземного бізнесу на економіку РФ.
За даними KSE, лише 15,7% іноземних компаній повністю згорнули діяльність і покинули ринок РФ, тоді як 28% вичікують і 23,8% компаній продовжують працювати на ринку агресора без обмежень. Ще 32,5% оголосили про плани згорнути діяльність і вийти з РФ найближчим часом.
10 серпня компанія Work.ua повідомила, що припиняє надавати послуги компаніям та брендам, що не пішли з Росії, і розриває з ними всі контракти, суму яких оцінює у понад 5 млн грн на рік.
22 серпня провідні креативні медіа, маркетингові та PR-агенції України заявили про неприпустимість будь-якої співпраці з компаніями і брендами, що не вийшли з ринку РФ, та ініціюють старт інституту репутації. Опубліковано відповідний маніфест, який можуть підписати учасники ринку.
23 серпня компанія Prime Дмитра Льоушкіна, яка має мережу автозаправок для підприємців, із жовтня припинить надавати логістичні послуги та постачати пальне компаніям, які не вийшли з Росії.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.