До порту Ла-Корунья в Іспанії прибуло українське судно, завантажене 18 000 т кукурудзи. Це перша партія українських зернових продуктів, яку доставили «новим морським шляхом» через Балтійське море, щоб уникнути заблокованих Росією портів України. Про це пише CNN з посиланням на пресслужбу порту.
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Ключові факти
- Вантажне судно Alppila, яке перевозило кукурудзу, прибуло до іспанського порту Ла-Корунья до світанку в понеділок. Воно має бути розвантажене до вівторка, повідомили CNN у пресслужбі порту.
- Це перша партія українського зерна, яка досягла північно-західної Іспанії морським шляхом, використовуючи «новий морський шлях, відкритий у Балтійському морі, щоб уникнути блокади російськими ВМС портів України в Чорному морі з початку війни», ідеться в заяві групи виробників кормів Agafac.
- Українське зерно на вантажівках перевозять із Західної України на територію Польщі та Румунії, а першу партію кукурудзи доставлено до Іспанії з польського порту Свіноуйсьце.
- «Це лише невелика кількість кукурудзи, але вона відновлює можливість імпортувати все, що тільки можливо з України», – сказав CNN директор Agafac Бруно Бід. За його словами, регіональні виробники корму для тварин із групи Agafac щороку закуповували 40% усієї своєї кукурудзи з України у період із січня по червень.
Контекст
Україна організувала два шляхи експорту зерна – через Румунію та Польщу, повідомив заступник міністра закордонних справ Дмитро Сенік. За його словами, Україна веде переговори з країнами Балтії про створення третього коридору для експорту продовольства.
6 червня стало відомо, що Туреччина та РФ досягли попередньої домовленості про відновлення постачання української аграрної продукції з ключового чорноморського порту. План передбачає розмінування берегів Одеси. Проте Україна ще не схвалила цей план.
Для відновлення судноплавства потрібні дієві гарантії безпеки: постачання Україні необхідної зброї та залучення для патрулювання акваторії Чорного моря ВМС третіх країн, ідеться в заяві українського МЗС. Рішення про розблокування українських портів мають ухвалюватися всіма причетними сторонами, заявили в міністерстві.
До війни Україна експортувала 5–7 млн т зерна на місяць, а зараз, всіма видами транспорту – 1,2 млн т, сказав голова правління УЗ Олександр Камишін в інтервʼю Forbes.
Для збільшення експорту Україна домовляється з поляками про дозвіл експлуатації на їхній території своїх зерновозів, зазначив Камишін. За його словами, Україні потрібне розширення перевалки в європейських портах і додаткові вагони, які доставлять туди українське зерно від польського кордону.
Також голова УЗ пропонує відкривати у Польщі свого оператора і паралельно, де тільки можна, заводити на територію України гілки з вузькими коліями.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.