Україна завершує роботу з глобальними страховиками над схемою для покриття суден із зерном, що прямують до портів Чорного моря та з них, пише Financial Times. Схема страхування може охоплювати до 30 комерційних суден у Чорному морі на тлі загрози атак з боку Росії.
⚡️Ексклюзивно: спікер на форумі «Енергія бізнесу» – Деніел Єрґін, віце-голова S&P Global, письменник та лауреат Пулітцерівської премії. Він автор бестселерів про енергетику та світову економіку, зокрема «The Prize» і «The New Map». Вже 9 жовтня зустрінемося.
Ключові факти
- Заступник міністра економіки Олександр Грибан повідомив FT, що угода «в цей час опрацьовується та активно обговорюється» між відповідними міністерствами, а також місцевими банками й міжнародними страховими групами, включаючи Lloydʼs of London.
- Схема страхування може запрацювати вже наступного місяця, і в ній може бути задіяно від пʼяти до 30 суден, які проходитимуть через небезпечні місця в українських водах.
- Під прикриттям українських берегових систем оборони німецько-китайське вантажне судно минулого тижня здійснило перший комерційний рейс з Одеси з липня, коли Росія попередила, що розглядатиме будь-яке цивільне судно, яке залишатиме порти України, як військову ціль.
- З огляду на ризики доступна страховка була б необхідна для відродження комерційної судноплавної діяльності в будь-якому значному масштабі, зазначає видання. Київ на безоплатній основі консультує група професійних послуг Marsh McLennan, до якої входять консалтингова компанія Oliver Wyman та найбільший у світі страховий брокер Marsh.
- Деталі ще не доопрацьовані, але джерела стверджують, що схема спрямована на захист суден, що заходять і виходять із українських портів, від пошкоджень, й ризики можуть бути поділені між страховиками та місцевим державним банком. Грибан зазначив, що швидше за все до схеми також буде залучено державний дорожній фонд, який створено для ремонту українських доріг і який фінансується за рахунок податку на продаж палива.
Контекст
17 липня РФ направила Туреччині, Україні й ООН свої заперечення щодо продовження «зернової угоди» та відмовилася її продовжувати. Міноборони країни-агресора заявило, що через вихід Росії з «зернової угоди» з 20 липня всі судна, які прямують в акваторії Чорного моря в українські порти, розглядатимуться як потенційні перевізники вантажів військового призначення.
Після виходу з угоди Росія неодноразово бомбила українські порти та зернові склади. За даними віцепремʼєр-міністра з відновлення Олександра Кубракова, лише за дев’ять днів унаслідок атак РФ пошкоджено та частково знищено 26 об’єктів портової інфраструктури та пʼять цивільних суден.
Страхування життєво важливе для світової судноплавної галузі, але страхування експорту зерна з України стало набагато ризикованішим, оскільки Росія вийшла з угоди, укладеної за посередництва ООН. Страховики, які застрягли з мільярдами доларів втрат від війни, наполягали на тій чи іншій формі розподілу ризиків. Lloydʼs заявила, що угоди, які дають змогу продовжити експорт сільськогосподарської продукції з України, «мали вирішальне значення для усунення ризиків для глобальної продовольчої безпеки» і що вона продовжує працювати над полегшенням постачання зерна.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.