Категорія
Новини
Дата

Український фонд Flyer One Ventures інвестував $550 000 у заснований білорусами додаток для озвучування текстів Peech

Заснований трьома вихідцями із Білорусі стартап Peech залучив $550 000 від Flyer One Ventures (F1V) – венчурного крила IT-компанії Genesis. Вони розробляють додаток, що перетворює відсканований чи завантажений текст на аудіо. Раніше партнер фонду інвестував у інший стартап одного з фаундерів – відеосоцмережу Salo

🎂 День народження у нас — подарунки вам. Forbes Ukraine чотири роки, тому даруємо 44% знижки на річну підписку на сайт Forbes. Діє з промокодом FORBES4 до 31 березня. Оформлюйте зараз за цим посиланням

Ключові факти:

  • Засновники Peech – Андрій Позняк, 30, Олексій Горбель, 30, та Бахрам Ісмаїлов, 30. Всі переїхали із Білорусі до України після масових протестів проти проголошення президентом Олександра Лукашенка у серпні 2020 року.
  • Додаток, що підтримує 60 мов і дозволяє перетворити будь-який текст на аудіокнигу, запущений восени 2021 року.
  • Лід-інвестор – український венчурний фонд Flyer One Ventures. Також до фінансування приєднався співзасновник розробника мобільних ігор Belka Games Юрій Мазанік.

Контекст:

У команді Peech 10 людей. Наразі засновники і топ-менеджмент працюють із Польщі, Португалії й Естонії, маркетингова команда – в Україні. Раніше усі засновники були розробниками у міжнародних IT-компаніях. CEO стартапу Позняк – працював на американського аутсорсера Coherent Solutions й розробника ігор для онлайн-казино Skywind Group. Горбель – розробляв продукти для EPAM та білоруської Lightpoint.

Фаундери вклали у розробку додатку близько $150 000. Раунд від F1V та Мазаніка – перші інвестиції Peech. Менше року тому Мазанік та керуючий партнер F1V Віталій Лаптенок підтримали інший проект Ісмаїлова – соціальну мережу із відео Salo.

«Ми мали рівно одну зустріч, що тривала 45 хвилин, за підсумками цієї зустрічі у нас був офер», – каже Ісмаїлов. У операційному управлінні Peech він участі не бере, але підтримує бізнес-партнерів консультаціями та контактами.

До 2030-го світовий ринок аудіокниг коштуватиме $35 млрд, посилається на червневе дослідження Grand View Research Лаптенок. «Користувачі переходять на аудіокниги та подкасти, бо це зручно та економить час, я й сам надаю перевагу цьому формату», – каже він.

Поточну оцінку Peech сторони не розголошують. Один із найближчих конкурентів – американський Speechify Кліффа Вайцмана – із 2017 року, за даними Pitchbook, залучив $4,5 млн без розголошення вартості.

Щоб користуватися Peech потрібно надрукувати текст у додатку, відсканувати його з будь-якого носія, завантажити файли або ж посилання на веб-сторінку. Алгоритм перетворює текст, що зберігається у бібліотеці, на аудіозапис.

Підписка з необмеженим доступом коштує від $3,49 на тиждень до $89,99 на рік. Станом на липень 2022-го стартап залучив 2000 платних підписників. Щоб покрити усі операційні видатки, потрібно ще стільки ж, стверджує Позняк. Загальну кількість завантажень засновники не розголошують й оцінюють у «сотні тисяч». Мета до кінця року – мати 500 000 завантажень і 15 000 клієнтів, що платять, каже Позняк.

Основна аудиторія Peech – вузькоспеціалізовані професіонали, наприклад, медики чи фінансисти, що споживають дуже багато нішевої інформації. Також додаток популярний серед студентів та прихильників аніме й фентезі. Найбільше користувачів із Італії, Малайзії, В’єтнаму й США. Залучені інвестиції засновники Peech планують витратити на масштабування в Америці й Західній Європі.

Оновлено: В попередній версії тексту фонд Flyer One Ventures був помилково вказаний інвестором Salo. Уточнено, що персональну ангельску інвестицію у проєкт зробив керуючий партнер F1V Віталій Лаптенок.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні