Категорія
Новини
Дата

Український фонд Flyer One Ventures інвестував $550 000 у заснований білорусами додаток для озвучування текстів Peech

2 хв читання

Заснований трьома вихідцями із Білорусі стартап Peech залучив $550 000 від Flyer One Ventures (F1V) – венчурного крила IT-компанії Genesis. Вони розробляють додаток, що перетворює відсканований чи завантажений текст на аудіо. Раніше партнер фонду інвестував у інший стартап одного з фаундерів – відеосоцмережу Salo

Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?

Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!

Ключові факти:

  • Засновники Peech – Андрій Позняк, 30, Олексій Горбель, 30, та Бахрам Ісмаїлов, 30. Всі переїхали із Білорусі до України після масових протестів проти проголошення президентом Олександра Лукашенка у серпні 2020 року.
  • Додаток, що підтримує 60 мов і дозволяє перетворити будь-який текст на аудіокнигу, запущений восени 2021 року.
  • Лід-інвестор – український венчурний фонд Flyer One Ventures. Також до фінансування приєднався співзасновник розробника мобільних ігор Belka Games Юрій Мазанік.

Контекст:

У команді Peech 10 людей. Наразі засновники і топ-менеджмент працюють із Польщі, Португалії й Естонії, маркетингова команда – в Україні. Раніше усі засновники були розробниками у міжнародних IT-компаніях. CEO стартапу Позняк – працював на американського аутсорсера Coherent Solutions й розробника ігор для онлайн-казино Skywind Group. Горбель – розробляв продукти для EPAM та білоруської Lightpoint.

Фаундери вклали у розробку додатку близько $150 000. Раунд від F1V та Мазаніка – перші інвестиції Peech. Менше року тому Мазанік та керуючий партнер F1V Віталій Лаптенок підтримали інший проект Ісмаїлова – соціальну мережу із відео Salo.

«Ми мали рівно одну зустріч, що тривала 45 хвилин, за підсумками цієї зустрічі у нас був офер», – каже Ісмаїлов. У операційному управлінні Peech він участі не бере, але підтримує бізнес-партнерів консультаціями та контактами.

До 2030-го світовий ринок аудіокниг коштуватиме $35 млрд, посилається на червневе дослідження Grand View Research Лаптенок. «Користувачі переходять на аудіокниги та подкасти, бо це зручно та економить час, я й сам надаю перевагу цьому формату», – каже він.

Поточну оцінку Peech сторони не розголошують. Один із найближчих конкурентів – американський Speechify Кліффа Вайцмана – із 2017 року, за даними Pitchbook, залучив $4,5 млн без розголошення вартості.

Щоб користуватися Peech потрібно надрукувати текст у додатку, відсканувати його з будь-якого носія, завантажити файли або ж посилання на веб-сторінку. Алгоритм перетворює текст, що зберігається у бібліотеці, на аудіозапис.

Підписка з необмеженим доступом коштує від $3,49 на тиждень до $89,99 на рік. Станом на липень 2022-го стартап залучив 2000 платних підписників. Щоб покрити усі операційні видатки, потрібно ще стільки ж, стверджує Позняк. Загальну кількість завантажень засновники не розголошують й оцінюють у «сотні тисяч». Мета до кінця року – мати 500 000 завантажень і 15 000 клієнтів, що платять, каже Позняк.

Основна аудиторія Peech – вузькоспеціалізовані професіонали, наприклад, медики чи фінансисти, що споживають дуже багато нішевої інформації. Також додаток популярний серед студентів та прихильників аніме й фентезі. Найбільше користувачів із Італії, Малайзії, В’єтнаму й США. Залучені інвестиції засновники Peech планують витратити на масштабування в Америці й Західній Європі.

Оновлено: В попередній версії тексту фонд Flyer One Ventures був помилково вказаний інвестором Salo. Уточнено, що персональну ангельску інвестицію у проєкт зробив керуючий партнер F1V Віталій Лаптенок.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд