Київський стартап Salo заснований білорусами Бахрамом Ісмаїловим, 30, та Павлом Рудковським, 30, у розпал війни отримав інвестиції від топових українських фондів. Команда, яка розпорошилася по восьми країнам, будує нову соціальну мережу для молоді. Сам додаток все ще у бета-тесті, але фаундери хочуть мати сотні тисяч користувачів до кінця 2022-го. У що повірили топові українські інвестори
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Перша версія продукту Salo – додаток, що дозволяє зі смартфона накладати власні відеокоментарі поверх іншого ролика чи кліпу. У процесі розробки виявилося, що потенційний ринок у технології набагато ширший. Вийшла соцмережа, у якій можна спілкуватися та обговорювати контент за допомогою відеоповідомлень. Для неї придумали нову назву – Yope.
Це YouTube, TikTok, Twitter, Reddit із відеокоментарями, описує концепцію нового додатку Ісмаїлов. Пост інфлюенсера, відеоролик чи нову книгу можна обговорювати у окремих кімнатах. Механіка дещо нагадує аудіосоцмережу Clubhouse, що миттєво злетіла та зникла з радарів у 2021-му. Відмінність Yope – відеоповідомлення замість текстових чи голосових та відсутність часових рамок. Приєднатися до дискусії можна у будь-який момент.
У тестового продукту набралося понад 100 000 користувачів та 20 млн переглядів відео за чотири місяці, стверджують засновники. Цільова аудиторія – молоді люди 15-25 років із США та Латинської Америки. До кінця 2022-го має бути кілька сотень тисяч користувачів, озвучує плани Ісмаїлов. Про монетизацію говорити зарано.
Деталі угоди
Створений восени 2020 року Salo отримав $600 000 передпосівних інвестицій сім місяців тому – лід-інвестором угоди став фонд Adventures Lab, яким керував Андрій Криворчук. Продукт – однойменний відеододаток – на той час ледве розпочав бета-тестування.
Реліз запланований на червень 2022-го – під нього стартап залучив бридж-раунд. Його закрили ще у січні, але деталі розкрили лише на четвертий місяць війни. Загальна сума досягла $2 млн. Чим цікава ця угода? Списком інвесторів.
Раунд очолив один з найбільших гравців – Horizon Capital. Інвестицію провели через окремий фонд u.ventures, який фінансується WNISEF. До нього також долучилися TA Ventures з ангельським клубом ICLUB, Geek Ventures Ігоря Маханька та Вадима Роговського й новий фонд Криворчука hi5 Ventures. Серед новачків також Vesna Capital. Це зареєстрований восени 2021-го венчурний фонд, бенефіціари якого засновник Fedoriv Agency Андрій Федорів і співвласники «Нової Пошти» Вячеслав Климов й Володимир Поперешнюк.
Проте для засновників, що цілять у переповнену великими гравцями нішу соцмереж, перелік ангелів чи не цінніший. До релізу хотілося отримати інвесторів із досвідом у Google, Facebook, та Snap, каже Ісмаїлов. Досвід у компанії Марка Цукерберга має Маханьок, у попередньому раунді взяв участь колишній топменеджер Snap Юрій Монастиршин. Щоб зібрати повний набір, до бриджу запросили ексспівробітника Google Андрія Ткаченка.
У що вони всі повірили? «Інвестували, в першу чергу, у дуже сильну команду», – каже директор з венчурних інвестицій Horizon Capital Богдан Свиридов.
Оцінка без прибутку
У команді Salo 21 співробітник – вихідці із Viber, Flo, EPAM, EY. За плечима фаундерів – кілька власних технологічних проектів у Білорусі. До України Ісмаїлов з Рудковським переїхали після жорсткого придушення масових протестів проти результатів президентських виборів, у яких начебто переміг Олександр Лукашенко.
«Київ став справжнім домом, через тиждень перестав відчувати, що я приїжджий», – каже Ісмаїлов. Нова домівка була безпечною менше двох років – зранку 24 лютого засновники спішно евакуювали київську команду під звуки вибухів. Штаб-квартира Salo наразі у португальському Лісабоні, співробітники розкидані по 8 країнам.
«Додаток для комунікації, тому відноситься до продуктів першої необхідності», – каже партнер TA Ventures Олег Маленков. Молоде покоління взагалі відмовляється сприймати текстову інформацію, аргументує Криворчук. «Ми еволюційно підійшли до точки, коли текстова переписка, коментарі, повідомлення стали надто «сухими» для користувача», – каже він.
Кривочук вже мав справу із додатками для редагування фото й відео – Adventures Lab один з перших інвесторів українського стартапу Reface. У 2020-му розроблений випускниками Могилянки сервіс для заміни обличч став найпопулярнішим додатком для iPhone й має понад 100 млн завантажень. Останній публічний раунд проект підняв у грудні 2020-го, а співзасновник та CEO Дмитро Швець у інтервʼю розповідав про плани побудувати нову соцмережу й «вистрелити не гірше за Clubhouse». Реліз все ще не відбувся.
Прибутки для інвесторів Salo – віддалена перспектива. Головна мета залучити якнайбільше користувачів, створити спільноту і вже потім думати про заробітки. Розглядають два варіанти: монетизація за інтересами користувачів за принципом контекстної реклами та підписка на творців, схожа на Patreon.
Фокус на зростання робить проєкти на кшталт Salo цікавими великим стратегічним інвесторам, казав Forbes засновник Digital Future Олексій Вітченко. Його фонд зайшов у стартап у попередньому раунді. Свіжий приклад вирощування стартапу на продаж – білоруський відеоредактор Vochi, який купив Pinterest.
У найближчій перспективі оцінки важливіші за прибутки. Півроку тому Forbes припускав, що Salo міг коштувати $4-5 млн. З того часу оцінка підскочила вшестеро, стверджують засновники, але цифр учасники угоди не розкривають. Сума менше $25 млн, каже Ісмаїлов.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.