«Укрзалізниця» до кінця 2023 року може створити компанію-вантажоперевізника, яка працюватиме у сфері вантажоперевезень у Європі, повідомив голова правління Олександр Камишін агентству «Інтерфакс-Україна». За його словами, для компанії потрібно закупити рухомий склад, отримати ліцензію, провести реєстрацію та набрати команду.
Ключові факти
- «Ми маємо розвивати європейського перевізника і в пасажирських перевезеннях, і у вантажних. Ми показали, що можемо бути ефективними. І ті наші громадяни, які скористалися послугами європейських залізниць, точно оцінили різницю і у графіку, і у сервісі, і у багатьох інших речах», – сказав Камишін.
- Він пояснив необхідність створення власної компанії для вантажоперевезень за межами України тим, що українські перевізники вантажів зазнають труднощів у роботі з європейськими перевізниками.
- За словами очільника УЗ, така компанія може бути створена до кінця року. Він додав, що для цього потрібно не лише закупити рухомий склад, а й отримати ліцензію, провести реєстрацію, набрати команду.
Контекст
З початком повномасштабної війни неефективна «Укрзалізниця» перетворилася на машину з порятунку мільйонів українців. Держкомпанія розпочала воєнний рік із прибутком 457 млн грн за підсумками 2021 року. За рік компанія евакуювала понад 4 млн людей, медичними поїздами – 2,5 тис. цивільних поранених.
У грудні 2022-го «Укрзалізниця» домовилась про відтермінування виплат за євробондами. 12 грудня S&P Global Ratings знизило кредитний рейтинг УЗ з «CCC-» до «СС» через пропозицію компанії власникам своїх євробондів із погашенням у 2024 та 2026 роках відстрочити всі платежі за ними на 24 місяці.
«Урзалізниця» завершила 2022 рік із чистим збитком 10,8 млрд грн проти прибутку 457 млн грн у 2021-му, йдеться у звіті держкомпанії. Збиток від пасажирських перевезень склав 13,3 млрд грн. Фінплан на 2023 рік передбачає очікувані збитки 20,2 млрд грн. Доходи становитимуть 83,9 млрд грн, витрати – 107,9 млрд грн.
«Укрзалізниця» планує у травні презентувати чотири нові контейнерні потяги до країн Європи, повідомив член правління товариства Вячеслав Єрьомін. Перший потяг буде до Гданська, другий до Відня, третій до Констанци і четвертий – до Стамбула, повідомив Єрьомін. За його словами, це будуть потяги з завантаженням у Києві. І буде єдина ставка по території «Укрзалізниці» та європейських перевізників.
![УЗ розпочинає українізацію, планує позбутися імперських і російських назв на своїх об’єктах до 2026 року /Фото Getty Images](https://forbes.ua/static/storage/thumbs/80x80/1/c4/ca5ed096-db7928e2336ab3927be3cf5318c2cc41.jpg?v=7578_1)
![Термінали Starlink роздаватимуть WiFi в українських потягах. Як Ілон Маск обійшов на повороті всіх українських операторів /Фото Shutterstock/Колаж Олександра Карасьова](https://forbes.ua/static/storage/thumbs/80x80/c/ae/f547ccdf-87d8882e6f6b8829348171e7b7f86aec.jpg?v=3794_3)
![«Укрзалізниця» за кількасот тисяч доларів запустила новий додаток для квитків. Як вона планує змусити українців купувати онлайн /Фото Ілюстрація Олександра Карасьова](https://forbes.ua/static/storage/thumbs/80x80/2/70/8a09475b-b816c0151cc2f29265a46f9de30e4702.jpg?v=6909_2)
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.