У 2022 році в Києві відвідуваність у торговельно-розважальних центрах впала до 316 людей на 1000 квадратних метрів площі, про це свідчать розрахунки Forbes на основі даних Української торгової гільдії (UTG)
Новий номер Forbes Ukraine: 202 найбільші приватні компанії та 303 ефективних СЕО. Замовляйте та отримуйте два журнали за ціною одного!
Ключові факти
- Найбільше впала відвідуваність у ТРЦ у першому кварталі 2022-го. Показник становив – 291 людину на 1000 кв.м загальної площі. Це – історичний мінімум, зазначають в Українській торговій гільдії. Одна з причин – у перші місяці війни обʼєкти були закритими, але після витіснення російських військ із Київської області поступово відкривалися. Так, River Mall запустився в квітні, Lavina Mall – у травні, в червні запрацював навіть частково зруйнований Retroville, а 22 листопада роботу відновила Ocean Plaza.
- Протягом 2022-го року відвідуваність ТРЦ збільшувалась і на початку 2023-го досягла 362 людини на 1000 кв.м. Проте вона все одно на 28% нижча, ніж до війни. Так, у регіональних ТРЦ відвідуваність у середньому за рік впала на 50%, а у ТРЦ окружного формату – на 32%. Останні менші за торговою площею.
- Кількість відвідувачів у ТРЦ Києва падала ще під час пандемії Covid-19. Так, за підсумками 2020-2021 років 44% населення стали рідше відвідувати торгові обʼєкти, а середньоринковий показник відвідуваності до початку 2022 року знизився з 687 людей до 506 – на 1000 кв.м GLA.
Контекст
Російські ракети та обстріли до липня 2022-го зруйнували понад два десятки торгових центрів по всій Україні. Приміром, 14 березня окупанти обстріляли ТРЦ Lavina Mall, пошкодивши покрівлю. 20 березня РФ здійснила ракетний обстріл ТРЦ «Ретровіль» у Подільському районі столиці.
27 червня російські війська обстріляли центр Кременчука на Полтавщині, в результаті чого згорів місцевий торговий центр «Амстор».
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.