«Людиною 2023 року» за версією журналу Time стала американська співачка Тейлор Свіфт. Вона здобула першість за те, що «принесла радість суспільству, яке відчайдушно її потребує», зазначило видання. В чому полягає «ефект Тейлор Свіфт», який допоміг 33-річній попзірці потрапити ще й до рейтингу найвпливовіших людей світу за версією Forbes
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
За 17 років своєї карʼєри 33-річна співачка Тейлор Свіфт не мала такого потужного економічного, культурного та політичного впливу, як нині. Вона за рік піднялася зі сходинки №79 на №5 у рейтингу Forbes «100 найвпливовіших жінок світу».
Надзвичайно успішний музичний тур Eras зробив Свіфт мільярдеркою у жовтні. У музичній індустрії таким досягненням можуть похизуватися лише репер Jay-Z (власний капітал: $2,5 млрд) та R&B і попспівачка Ріанна ($1,4 млрд). Тригодинне шоу, яке є ретроспективою карʼєри Свіфт, пройшло у 66 американських містах, заробивши майже $850 млн касових зборів.
Це перша частина туру Eras, вона принесла особисто Свіфт близько $190 млн після сплати податків, піднявши її власні статки до $1,1 млрд. Наступного року попдіва привезе свою концертну програму в Європу та Азію.
Так званий «ефект Тейлор Свіфт» має чималі фінансові наслідки:
- За два концерти туру у Денвері (адміністративному центрі штату Колорадо у США) ВВП штату виріс на $140 млн завдяки тому, що кожен фанат співачки в середньому витрачав $1300 на готелі, ресторани і покупки.
- Федеральна резервна система Філадельфії повідомила, що у травні, коли співачка дала у штаті Пенсильванія три концерти, було зафіксовано найкращий виторг для місцевих готелів із допандемічних часів.
- Згідно з оцінкою Асоціації подорожей США, американська частина туру Eras додала економікам різних штатів понад $5 млрд.
«Свіфт – як велика корпорація, яка по суті працює в різних секторах, – каже економістка та викладачка Університету Чикаго Керолін Слоан. – Її аудиторію так довго списували як надто молоду і жіночу, що багато хто недооцінив, наскільки економічно великим [може бути її вплив]. Думаю, що сьогодні сумнівів більше ні в кого не виникає.»
Своїх фанатів, переважно жінок, Свіфт перетягнула у кіно. В цьому питанні співачка залучила своє підприємницьке чуття, коли оминула голлівудські студії й пішла на канал AMC. У жовтні вони разом випустили фільм «Тур Eras» із приголомшливим успіхом попри відсутність традиційної маркетингової стратегії. Та це нічого, адже сама Свіфт – це маркетингова машина.
Стейсі Джонс, засновниця маркетингового агентства Hollywood Branded, оцінює «зароблену медійність» співачки за останні два роки у понад $130 млрд. Йдеться про не зовсім точну оцінку вартості безплатної реклами, якою є сама Свіфт.
Сарафанного радіо і стратегічно влаштованих появ на футбольних матчах було більш ніж достатньо для того, щоб прихильники побігли купувати квитки. За перший вікенд показу фільму касові збори склали $93 млн, а світові збори перевищили $250 млн.
Співачка-підприємиця
Як і у випадках із туром Eras та фільмом про нього, потужність Свіфт виявляється у її прямому контролі за бізнесом. Ще більше вражає те, як вона повернула собі право власності на каталог власних пісень: вона перезаписала всі свої альбоми, які було продано за $300 млн, як каже Свіфт, за її спиною.
Наразі вона перезаписала й перевипустила чотири з шести проданих альбомів. Останній реліз, «1989 (Taylor’s Version)», встановив рекорд Spotify за кількістю прослуховувань за один день.
Враховуючи те, що її колеги по цеху Кеті Перрі та Джастін Бібер у 2023-му продали права на свої музичні каталоги за понад $200 млн кожен, вартість музики Свіфт надалі робитиме її все багатшою.
Та якою б разючою не була Свіфт, вона не найвпливовіша жінка світу за версією Forbes US. Це звання дісталося президентці Європейської Комісії Урсулі фон дер Ляєн, чия політика і бюджетні рішення впливають на 450 млн людей у Європі. Скоро ця цифра може перевищити 500 млн. У своїй щорічній промові про справи блоку у вересні фон дер Ляєн знову підтвердила свій намір зробити Україну та країни Західних Балкан офіційними членами Європейського Союзу.
Друге місце посіла Крістін Лагард, президентка Європейського центрального банку, яка формує монетарну політику Європи в часи високої інфляції. Випереджають Свіфт у рейтингу Forbes US віцепрезидентка США Камала Гарріс (№3) та італійська премʼєрка Джорджа Мелоні (№4). Обидві політикині стали першими жінками на їхніх теперішніх посадах, а Мелоні використовує свій вплив для реформування італійської конституції, щоб дозволити прямі вибори премʼєр-міністра країни.
«Всі ці жінки дійсно сильні особистості та діячки, – вважає експертка з брендингу Джонс, – але вони не зможуть змінити світ так, як це робить Тейлор Свіфт».
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.