Коли Робін Фенті, відома світу як Ріанна, запустила Fenty Beauty у 2017 році, то хотіла створити косметичну компанію, яка б «враховувала потреби різних жінок». Це принесло несподівані наслідки: лінія краси допомогла їй увійти у один із найексклюзивніших клубів світу – клуб мільярдерів.
🎬 YouTube-проєкт Forbes Next про майбутніх зірок українського бізнесу. Новий випуск про школу програмування GoIT. Як вона будує мільярдну компанію на світчерах 👉 Дивіться за цим лінком
За оцінками Forbes, власний капітал Ріанни нині складає $1,7 млрд, що робить її найбагатшою музиканткою у світі і другою найбагатшою жінкою в індустрії розваг після Опри Вінфрі. Але не музика зробила її багатою.
Більша частина її багатства (приблизно $1,4 млрд) припадає на її частку у Fenty Beauty, в якій, за підтвердженими даними Forbes, їй належить 50%. Решта ж – це частка, яка варта приблизно $270 млн, у компанії нижньої білизни Savage x Fenty, а також заробітки від карʼєри популярної співачки і акторки.
Хоч барбадоська співачка не єдина знаменитість, яка використовує свою присутність у соцмережах – у неї 101 млн послідовників в Instagram і 102,5 млн у Twitter – для розвитку бренду краси, вона у цьому найуспішніша. Fenty Beauty, 50% якої належить французькому конгломерату розкішних товарів LVMH (його очолює Бернар Арно, друга найбагатша людина у світі), вперше вийшла у світ у 2017-му і мала на меті інклюзивність.
Продукти компанії пропонували широку палітру кольорів – основа під макіяж виходила у 50 кольорах, серед яких були і рідкісні відтінки для жінок із темним кольором шкіри, – а до рекламної кампанії залучали велике розмаїття людей.
Доступні онлайн і у магазинах Sephora, якими також володіє LVMH, продукти стали миттєво успішними. За даними LVMH, до 2018-го, першого повного календарного року, лінія приносила понад $550 млн річного виторгу, обійшовши бренди інших знаменитостей, як-от Kylie Cosmetics Кайлі Дженнер, KKW Beauty Кім Кардашʼян Вест і Honest Company Джессіки Альби.
«Багато жінок вважало, що не існувало бренду, який би виробляв косметику для їхнього кольору шкіри. Були світлий, помірно світлий, помірно темний і темний відтінки, – каже Шеннон Койн, співзасновниця Bluestock Advisors, консалтингової фірми зі споживання продуктів. – Та всі ми знаємо, що відтінків значно більше. Ріанна запустила перший бренд, який відкрито заявив, що хоче задовольнити потребу усіх цих різноманітних людей».
Хоч під час пандемії продажі косметики впали, бʼюті-компанії вартують як ніколи багато. Акції великих конгломератів краси, як-от Estee Lauder і LʼOreal, знову зросли у ціні, досягнувши історичних вершин і оцінок вартості, що у 7,5 (або більше) разів перевищують річний виторг компаній. А тим часом незалежні бренди, приміром Beautycounter і Charlotte Tilbury, цього року підписали угоди з інвестиційними фірмами за оцінки вартості у мільярд доларів.
Це хороша новина для Ріанни. Завдяки вражаючим мультиплікаторам, які застосовують до трейдингу бʼюті-компаній на біржі, за оцінками Forbes, Fenty Beauty варта $2,8 млрд. І все вказує на те, що компанія продовжить рости. У щорічному звіті 2020-го LVMH сказав, що Fenty Skin, яка почала роботу минулого року, показала «багатообіцяючий початок» і «викликала безпрецедентний ажіотаж», а Fenty Beauty «підтримує свою репутацію провідного бренда макіяжу».
Не лише Fenty Beauty є такою успішною компанією у портфелі Ріанни. У лютому її лінія нижньої білизни Savage x Fenty зібрала $115 млн інвестицій за оцінки вартості у $1 млрд. Компанія, що почала роботу у 2018-му як спільне дітище із TechStyle Fashion Group, у своїх лавах акціонерів має топових інвесторів, таких як Marcy Venture Partners, яка належить Jay-Z, і фірма приватного капіталу L. Catterton (інвестором якої виступає Бернар Арно). В руках у Ріанни, за оцінками Forbes, 30% Savage x Fenty. За деякими даними, нещодавні інвестиції використають для розширення клієнтської бази і нерухомості.
Та не все, до чого торкається Ріанна, перетворюється на золото. У лютому LVMH і Ріанна у заяві для Forbes підтвердили, що їм довелося закрити іншу спільну справу – дім розкішної моди і аксесуарів також під назвою Fenty. Почавши роботу у 2019-му, Fenty хотіла далі поширювати інклюзивність і запропонувати одяг широкого різноманіття розмірів. Та як і багато інших розкішних брендів, цей постраждав від пандемії. Остання його колекція вийшла у листопаді 2020-го.
Єдине, на що скаржаться фанати, – її зайнятість в індустрії моди і краси. Співачка, яка раніше випускала один альбом майже щороку, не створила жодного альбому з часу виходу Anti у 2016-му.
З фінансової точки зору, це зовсім не проблема. «Вона створює бренд, в центрі якого не вона сама. Справа не лише в Ріанні, – каже консультантка Койн. – Навіть якщо вам її музика не до смаку, вона створила справжній стиль у моді та індустрії краси».
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.