85-метрова яхта АСЕ. Фото Klaus Jordan /Klaus Jordan
Категорія
Найбагатші
Дата

Юрій Косюк пішов Тузом. Засновник МХП продає свою 85-метрову яхту за €119 млн. Чому

4 хв читання

85-метрова яхта АСЕ. Фото Klaus Jordan Фото Klaus Jordan

2020 рік виявився невдалим для засновника МХП. Компанія зазнала збитків $133 млн, а йому довелося виставити на продаж дві яхти

Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?

Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!

Засновник МХП Юрій Косюк, 52, у кінці 2020 року виставив на продаж дві знамениті яхти – 85-метрову АСЕ (Туз) і допоміжну 67-метрову Garcon (Хлопчик). Запитувана ціна за яхти €119 млн і €24 млн відповідно. Garcon у січні 2021 року знайшла нового власника, імʼя якого не розголошується.

Обидва судна побудовані в 2012 році. Зовнішній і внутрішній вигляд АСЕ створив лондонський дизайнер Ендрю Вінч, який робив яхти для премʼєрміністра Катару, принца Брунея і російських мільярдерів Анатолія Сєдих і Андрія Скоча. Будували АСЕ на німецькій верфі з більш ніж сторічною історією Lurssen, що спеціалізується на створенні дорогих супер- і мегаяхт за індивідуальними проєктами. «Стандартний човен такого розміру на Lurssen коштує близько €75 млн, – каже засновник порталу Yacht Harbour Дмитро Семеніхін. – Підсумкова ціна залежить від вартості внутрішнього оздоблення, на яку закладають від €5000–6000 за метр». Орієнтовна вартість будівництва АСЕ – €100–110 млн.

Яхта Косюка – плавуча пʼятипалубна вілла з вертолітним майданчиком. Вона може прийняти на борт 10 гостей і 30 членів екіпажу. Тоннаж яхти – 2732 т, максимальна швидкість – 31 км/год. Дизайнери кажуть, що клієнт хотів побудувати яхту для сімейного відпочинку, але щоб на ній було весело проводити час і вона відображала його характер та інтереси. Надихатися Косюк відправив дизайнерів у лондонський The Ritz. «Щоб краще зрозуміти бриф і бачення клієнта, ми пів року відвідували готель», – згадує директор з яхт та авіації студії Winch Design Джим Діксон.

Дизайнери кажуть, що на більшості яхт такого розміру можна легко загубити членів сімʼї в лабіринтах кімнат. Тому в ACE одну з палуб побудували як openspace на 1000 кв. м, а палубу, де розміщено кабінет власника, зробили меншою, щоб закрадалася думка «навіщо тобі сидіти тут, коли сімʼя і друзі веселяться поверхом нижче», пояснює задум Діксон. На яхті є де повеселитися й розвіятися – кілька зон для відпочинку, кінотеатр, нічна дискотека, чайна кімната, бар, тренажерний зал.

Проєкт створювала чотири роки команда з шести дизайнерів. «Клієнт хотів, щоб ми передали дух «сучасного ґранд-готелю», зробили все в класичному стилі, але використовували сучасні матеріали й обробку», – каже провідний дизайнер проєкту Селіна Маккейб. За її словами, із загального дизайну вирізнявся лише кабінет власника – там потрібно створити яскравий, підкреслений дизайн, щоб була атмосфера «скриньки для коштовностей».

На АСЕ одна з найбільших спа-зон серед суперяхт. Тут є кілька видів лазень (у римському стилі, хамам, сауна), басейн із прісною водою, салон краси, масажний кабінет, який новий власник може переобладнати на гостьову каюту. «ACE відображає особистість її пристрасного й енергійного власника», – зазначає брокер і президент брокерської фірми Moran Yacht & Ship Роберт Моран.

80-85-метрові човни Lurssen – один із найпопулярніших типів яхт, зазначає Семеніхін. «Це оптимальне співвідношення розміру та якості, – каже він. – Багато хто не бачить сенсу будувати яхти довшими, бо все, що можна придумати, на цих яхтах є, а обслуговування дешевше, ніж у 100-метрових яхт». Утримувати яхту, подібну ACE, коштує €8–9 млн на рік, а здати в оренду можна за €750 000–800 000 на тиждень.

Klaus Jordan

Яхта ACE. Фото Klaus Jordan

Winch Media

Яхта ACE. Фото Winch Media

Winch Media

Яхта ACE. Фото Winch Media

Winch Media

Яхта ACE. Фото Winch Media

Winch Media

Яхта ACE. Фото Winch Media

yachtharbour.com

Яхта ACE. Фото yachtharbour.com

yachtharbour.com

Яхта ACE. Фото yachtharbour.com

yachtharbour.com

Яхта ACE. Фото yachtharbour.com

yachtharbour.com

Яхта ACE. Фото yachtharbour.com

Юрій Косюк пішов Тузом. Засновник МХП продає свою 85-метрову яхту за €119 млн. Чому /Фото 1

Яхта ACE.

yachtharbour.com

Яхта ACE. Фото yachtharbour.com

yachtharbour.com

Яхта ACE. Фото yachtharbour.com

yachtharbour.com

Яхта ACE. Фото yachtharbour.com

yachtharbour.com

Яхта ACE. Фото yachtharbour.com

yachtharbour.com

Яхта ACE. Фото yachtharbour.com

yachtharbour.com

Яхта ACE. Фото yachtharbour.com

yachtharbour.com

Яхта ACE. Фото yachtharbour.com

yachtharbour.com

Яхта ACE. Фото yachtharbour.com

yachtharbour.com

Яхта ACE. Фото yachtharbour.com

yachtharbour.com

Яхта ACE. Фото yachtharbour.com

yachtharbour.com

Яхта ACE. Фото yachtharbour.com

yachtharbour.com

Яхта ACE. Фото yachtharbour.com

yachtharbour.com

Яхта ACE. Фото yachtharbour.com

yachtharbour.com

Яхта ACE. Фото yachtharbour.com

yachtharbour.com

Яхта ACE. Фото yachtharbour.com

Попередній слайд
Наступний слайд

Велика яхта Косюка завжди ходила в супроводі Garсon, побудованої на голландській верфі Damen Shipyards за €25–30 млн. На 67-метровому судні можна припаркувати вертоліт і зберігати «іграшки» – водні мотоцикли, надувні човни, мотоцикли, каяки та байдарки. Яхта розрахована на команду з девʼяти осіб, але кают вистачить для 21-ї: тут можуть залишатися члени команди, які відпрацювали зміну на основному судні. Завданням Garсon було першою знаходити найкращі бухти, причали, стоянки й добиратися до них раніше основного судна.

Garсon було продано швидше за основну яхту, тому що технічне судно не вимагає змін у дизайні, і новому власнику вигідніше купити яхту, ніж чекати, доки побудують нову, пояснює Семеніхін. «Човни типу АСЕ часто стоять на продажу більше року, тому що покупців такого типу яхт небагато, – каже він. – Однак АСЕ виставлена на продаж за адекватною ціною і може бути продана вже цього сезону».

МХП не коментує продаж яхт. «Ми поважаємо особисте й сімейне життя Юрія Косюка і всіх співробітників, – відповіла спікер МХП Ірина Ванникова. – Нам невідомі подробиці приватного життя, і ми не отримували дозвіл на поширення подібної інформації в ЗМІ».

yachtharbour.com

Яхта Garсon Фото yachtharbour.com

yachtharbour.com

Яхта Garсon Фото yachtharbour.com

yachtharbour.com

Яхта Garсon Фото yachtharbour.com

yachtharbour.com

Яхта Garсon Фото yachtharbour.com

Попередній слайд
Наступний слайд

Хід Тузом допоможе Косюку погасити борг перед власною компанією. 2019 року рада директорів МХП видала компанії Косюка WTI Trading Limited, яка володіє 59,7% акцій МХП, кредитну лінію до $80 млн. Упродовж двох років Косюк брав різні суми в борг і частково погашав кредит, щоб не вийти за кредитний ліміт. За два роки він виплатив МХП $27,3 млн. Решту $67,4 млн засновник МХП має повернути до грудня 2021-го.

МХП не коментує цю тему, обмежуючись посиланням на те, що всі операції з повʼязаними особами в компанії здійснюють відповідно до затвердженої політики. «Ми розкриваємо всю інформацію з повʼязаними особами, як вимагає законодавство та правила Лондонської фондової біржі, – каже Ванникова. – Додаткові відомості про господарські операції компанії ми вважаємо конфіденційною інформацією».

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд