Як правильно продавати свої товари через Instagram
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Вінничани Ярослав Смаль, 27, і Сергій Самарський, 44, щомісяця продають через Instagram товарів на 7 млн грн. Товар нехитрий – лосини, спортивні костюми та купальники під власною торговою маркою Bezbrendu. Соцмережа – основний канал їхніх продажів, через неї йде 70% продукції. Дійшли вони до такого обсягу шляхом спроб та помилок. Перші років п’ять торгували геть чисто всім. Основою для бізнесу став товар, який продавали від трьох до п’яти одиниць на день. Компаньйони перепробували майже сотню продуктів: косметику, шкіргалантерею, одяг для спорту.
Instagram, яким, за даними ресурсу Statista, користується понад 1 млрд осіб, став серйозним каналом продажів відносно недавно – у 2016 році, коли в цій соціальній мережі з’явилися бізнес‑профілі. До цього під приємці торгували зі своїх особистих сторінок. На початку 2021 року на цій платформі робили бізнес більше ніж 5000 українців, розповідає засновник диджитал‑агентства Shatyrko Андрій Шатирко, 29. Для порівняння: на Amazon, який існує майже три десятиліття, зареєстровано понад 10 000 бізнесменів з України. За даними Шатирка, 80% того, що продають українці в Instagram,– це товари, решта – послуги.
У дрібних гравців оборот на платформі – приблизно 28 000 грн на місяць; «крупняк» починається з 1,6 млн грн, говорить Шатирко.
Торгувати легше
«Мені подобається «Інста», тут присутній елемент спонтанної купівлі», – каже засновник магазину Nuts and Fruits Андрій Хиля, 32. Його магазин продає горіхи й сухофрукти в соцмережі сумою до 1,7 млн грн на місяць. За словами підприємця, у спонтанності головна відмінність Instagram від інших маркетплейсів, наприклад Prom.ua або Rozetka. «Туди люди приходять з думкою: ось мені щось потрібно, а в «Інсті» відпочивають або перед роботою, або після», – пояснює він.
Відмінність не тільки в цьому. Щоб торгувати на інших маркетплейсах, треба мати зареєстровану юрособу. В Instagram це необов’язково. Немає в соцмережі й комісій за угоду. На відміну від «професійних» маркетплейсів, соцмережа нічого не бере за продаж. Комісія Amazon – не менше ніж 15% за кожну покупку, Etsy – 5%, Crafta – 10%, а маркетплейс Prom продає право виставляти товар на своєму майданчику за 4900 грн на рік. Основний заробіток Instagram – реклама, яку оплачують продавці.
Ще одна відмінність, за словами засновниці магазину Finik Family Ілони Кочарян, 29,– прямий контакт покупця із продавцем. Для підприємниці, яка продає сухофрукти, Instagram – один із каналів збуту. У локдаун він був єдиним. «Будь‑якої миті я можу ввімкнути камеру і записати сторіз із оглядом того чи того продукту, висловити свої думки й емоції «в моменті», на що активно реагують підписники та потенційні клієнти», – говорить Кочарян.
Щоб почати торгувати в Instagram, необов’язково мати стартовий капітал. У соціальній мережі поширена модель дропшипінгу, коли власник сторінки стає посередником між покупцями та виробниками. За такою схемою працює харків’янин Андрій Зіньковський, 36. З 2017 року він продає фермерські продукти: м’ясо, молочку, овочі та консервацію. Його компанія Smart Food не просто співпрацює з виробниками, а й красиво упаковує продукцію. Так краще продається. Оборот фірми Зіньковського – 300 000–400 000 грн на місяць.
Засновник Bezbrendu Смаль стартував із $1700, коли тестував товари для продажу. Купував за гуртовими цінами і перепродував у мережі дорожче.
Яким має бути магазин
Один з найважливіших елементів успішного продажу в Instagram – правильно оформлене «обличчя» магазину. Підприємці мають дати у профілі якомога більше корисної інформації.
Зіньковський зі Smart Food, заповнюючи сторінку, запитав у себе: що я хотів би побачити на цій сторінці, якби був клієнтом? «Поки що цей підхід мене не підводив», – розповідає він. Опис свого профілю він зробив лаконічним. У першому рядку вказав, що саме продає його фірма – фермерські продукти. А нижче розписав свій невеликий асортимент: молоко, овочі, птиця, кролик і т. д. Конкретика необхідна і для гарної пошукової видачі: коли споживач шукатиме потрібні йому товари, ключові слова допоможуть з’явитися серед результатів запиту.
Ще один спосіб бути знайденим – хештеги – мітки для маркування публікацій. Вони мають відповідати тематиці магазину, а ще краще – бути унікальними, пояснює власниця SMM‑агентства MoCko Тетяна Мокренко, 33. Хештегів не варто робити більше ніж 10, інакше Instagram не дозволить рекламувати такий контент. Мокренко радить не перестаратися з хештегами. «Ваш контент для живої людини», – каже вона. І, звичайно, не обійтися без красивих фотографій у соцмережі, що її придумали для того, аби «шерити» фотки. Smart Food публікує на своїй сторінці художні фото товарів: наприклад, апетитно розкладені сир і ковбасу, варення в креманці, оточеній бутонами троянд, заповнені медом стільники. «Це як вітрина», – пояснює Зіньковський. «Люди – візуали, вони люблять очима, – говорить Хиля з Nuts and Fruits. – Особливо це стосується жінок».
Ілюстрації для Instagram‑магазину Хилі робить професійний фотограф. На них мальовничо розсипані горіхи, художньо розкладене гарбузове насіння, красиво нарізані східні солодощі. Особливо вдалі фотографії можуть набрати по 1000–1500 лайків. Це робить магазин більш «видимим»: алгоритми соцмережі налаштовані так: що більше лайків, то більший радіус дії. Ще краще допомагають перепости. Соцмережа маркує популярні публікації як контент, котрий може сподобатися, і намагається показати їх більшій кількості людей, пояснює Мокренко.
Теми для контенту, який приверне увагу, вона радить шукати, вивчаючи акаунти цільової аудиторії. В акаунті людини, яка могла б стати потенційним покупцем, потрібно знайти підписки на бізнес‑сторінки або топових блогерів, а вже їхні акаунти проаналізувати через сервіс popsters. Він визначає найпопулярніші пости.
Заслужи довіру
Один із головних мінусів Instagram як маркетплейсу – неякісні гравці, говорить співзасновниця магазину одягу ByMe Аліна Сердюк, 30. «Угоди ніхто не відстежує, тому і безпеку покупця не може бути гарантовано,– пояснює Смаль. – Все, що може зробити «Інста», – заблокувати нечесного продавця». Питання «Як викликати довіру?» – одне з ключових для Instagram‑продавців. Аби показати свою «справжність», Сердюк знімає відео зі своїми моделями. У нього подвійна функція: показати, що це сторінка виробника, і продемонструвати варіанти модних комплектів.
Маркетингова мета Сердюк – стати «бренд‑подругою» своїх покупців. «Якщо контент класний, то люди самі підписуються на твою сторінку», – каже Смаль. Зіньковський зі Smart Food ділиться з потенційними клієнтами привабливими фотографіями і роликами з ферм, які постачають продукцію в його магазин. А також викладає відеорецепти з продуктами, якими торгує. Відгуками покупців Зіньковський ділиться у сторіз і розміщує їх у спеціальному альбомі на сторінці магазину.
Ще один фактор, що викликає довіру, – це велика кількість підписників, говорить Смаль із Bezbrendu. «Залучити 100 000 підписників обійдеться в $3000– 4000,– каже він.– Але що більше фоловерів, то легше люди ухвалюють рішення про покупку». До того ж кожен підписник – потенційний клієнт.
Як снігова куля
У травні 2020‑го Instagram і Facebook запустили спільний маркетплейс Shops. Сервіс, виведення на ринок якого прискорили через пандемію, спрощує процес купівлі та дає змогу торговцям наочніше представляти товар. Усі угоди фіксує CRM‑система, за допомогою якої покупець і продавець можуть побачити пересування посилки.
Shops недоступний на території більшості пост радянських країн. Однак і без нього підприємництво буде поширюватися українським сегментом Instagram, упевнений Смаль із Bezbrendu. Приклади чужого успіху заразливі. «Instagram можна розцінювати як блакитний океан, – міркує підприємець. – Це бульбашка в гарному сенсі слова, яка підживлюється енергією всіх людей, котрі в ній працюють».
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.