Креативна агенція Taktika /з особистого архіву
Категорія
Свій бізнес
Дата

Вихідці з Banda і Fedoriv почали бізнес за пів року до великої війни, а тепер клієнти довірили їм понад 80 проєктів. Як агенція Taktika зі списку NEXT 250 увірвалась у ринок креативу

4 хв читання

Співзасновники Taktika Ілля Почкун, 28, та Роман Гурбанов, 26 Фото з особистого архіву

Восени 2021-го креативна агенція Taktika розкрутилася на персональному бренді співзасновників – учасників списку Forbes «30 до 30» Романа Гурбанова та Іллі Почкуна. Відтоді клієнтами стали найбільші вітчизняні компанії, а Viber доручив їй свій глобальний ребрендинг. Що допомогло колишнім креативникам топагенції Banda розпочати не менш перспективний бізнес?

Команда Forbes відібрала 250 найбільш перспективних компаній. Хто потрапив у перелік NEXT 250? Дізнавайтесь у новому випуску Forbes Ukraine! Купуйте журнал вже зараз!

Екран поділений на кілька частин і висвітлює події, на які ми постійно відкладаємо кошти. У центрі – очі героя, які символічно все впорядковують. Так описує ідею реклами для «Конвертів» ПриватБанку агенція Taktika на своєму сайті.

Для виведення на ринок конкурента відомих «банок» від monobank команда створила для «Привату» 10 таких роликів. З квітня 2024 року вони набрали 3 млн переглядів на YouTube. Принцип співзасновників Taktika Романа Гурбанова та Іллі Почкуна – зрозумілий креатив, співтворцем якого є сам замовник. «Коли клієнт починає говорити про щось, у чому він некомпетентний, ми отримуємо найважливіші інсайти», – розповідає Гурбанов, 26. 

Двоє креативників Banda Agency наважилися на власний бізнес у червні 2021-го. Роман Гурбанов тоді був старшим копірайтером, Ілля Почкун, який починав у Fedoriv Agency, – артдиректором. Для Taktika з Banda взяли креатив, з Fedoriv – раціональну стратегію, каже Почкун, 28. 

Медійний запуск Taktika поєднали з релізом першого проєкту за порадою засновника Fedoriv Agency Андрія Федоріва. Дебютували рекламою гелю для вигадування ідей у душі, створеною спільно із школою креативу Skvot. За два тижні засновники запустили Instagram-сторінку Taktika, того ж дня видання Vector опублікувало про агенцію спецпроєкт.  

Ролик з рекламної кампанії для мережі MasterZoo, розроблений Taktika у співпраці з агенцією відеоконтенту and action.

Колеги з індустрії поширили інформацію про Taktika в соцмережах – це пробудило довіру перших клієнтів, вважає Гурбанов. «Ми знали Рому та Іллю ще з часів їхньої роботи в Banda. Коли обирали креативну агенцію для чергового замовлення, підготувати для нас пропозицію запропонували Taktika», – розповідає про початок співпраці директорка з маркетингу Prom.ua Юлія Новаченко.

Для запуску Taktika значних вкладень не потребували – тільки зарплати на кілька місяців для команди з двох, каже Почкун. «У нашій сфері тобі потрібні лише стільчик та ноутбук», – розповідає він. Проте перше велике замовлення Taktika виконувала за післяплатою з відтермінуванням. Щоб покрити собівартість матеріалів та роботу підрядників, довелося позичити у знайомих близько 1 млн грн, додає Почкун. Дохід від перших замовлень дозволив уже у січні 2022-го відкрити офіс та почати розширювати штат. 

У 2023 році Taktika виконала замовлень на 16,7 млн грн – на 19% більше, ніж роком раніше, кажуть засновники. За три роки роботи портфоліо Taktika зросло до 60 проєктів, станом на червень команда працює ще над 21. Наскільки це багато? Для порівняння: Banda Agency реалізувала майже 600 проєктів за 13 років діяльності, кажуть у пресслужбі компанії. «Ми зазвичай працюємо з середніми та великими бізнесами, що працюють у національному масштабі», – розповів Гурбанов про клієнтів Taktika на Форумі підприємців Forbes.

Плани скоригувало повномасштабне вторгнення, яке обвалило рекламний ринок у 2022 році на 63%, йдеться в дослідженні Всеукраїнської рекламної коаліції. Новонайняті працівники Taktika виїхали з Києва та не повернулись – окрім Романа та Іллі, в команді залишилась одна людина. Причина відтоку кадрів – брак досвіду в HR, каже Роман Гурбанов. «Ми поспішно зробили ставку на джуніорів. Коли сталося вторгнення, вирішили наймати лише досвідчених спеціалістів», – додає він.

Через невизначеність майбутнього співзасновники майже чотири місяці не виплачували собі зарплат. У агенції зірвався контракт на рекламний супровід Альфа Банку. Не змогли завершити й переговори з клієнтом, який планував 13 проєктів на 2022-й, говорить Почкун. У цей період засновники Taktika встановили правило – створити і постійно мати фінансову подушку на пів року роботи. 

Першим після двомісячної паузи продовжили проєкт ребрендингу для Viber, співпрацю з яким розпочали напередодні вторгнення. «Після успішних кампаній в Україні ми порекомендували Taktika головному офісу в Тель-Авіві. Агенція виграла тендер серед десятка інших кандидатів – її дизайном ми кілька років користувалися для глобальних комунікацій», – розповідає Гала Котова, керівниця з маркетингу Rakuten Viber в Україні. 

Ще один упізнаваний кейс агенції – промокампанія на державне замовлення для набору добровольців до «Гвардії наступу». Агенція розробила айдентику та стиль комунікації для кожної з шести бригад Національної гвардії, які стали основою проєкту.  

Гвардія наступу

Постер бригади «Кара-Даг» «Гвардії наступу».

Гвардія наступу

Постер бригади «Спартан» «Гвардії наступу».

Попередній слайд
Наступний слайд

У Taktika є перевага на ринку креативу через невеликий розмір команди і менші обсяги замовлень, говорить Ілля Почкун. Наразі у агенції 16 працівників, тоді як у Banda i Fedoriv – 65 і 80 відповідно. Творці Taktika від початку оптимізували виробничі процеси – наприклад, одним візуальним проєктом займається один дизайнер замість усього відділу. 

Інший підхід – братися лише за замовлення, в яких команда має найбільше експертності й може виконати швидко. Taktika вміє зберігати позитив навіть на етапі останніх правок від замовників, говорить Христина Бойко, співвласниця та BizDev-директорка агенції and action, яка є підрядником Taktika у створенні відео. 

Оптимізація дозволяє виконувати замовлення в півтора-два рази дешевше за лідерів ринку, каже Почкун, хоч не готовий назвати ціни на послуги Taktika. Для порівняння: робота з брендингом у Banda Agency коштує $35 000–100 000, сказали Forbes у пресслужбі компанії. «Ми належимо до середнього цінового сегменту, наші операційні витрати збільшуються і колись можуть стати як у великих агенцій. Але зараз для нас важливіша конкуренція з меншими гравцями», – каже Ілля Почкун.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд
В новому журналі Forbes Ukraine: список NEXT 250 перспективних компаній малого та середнього бізнесу

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні