Російський спадок. Власники Eva та Varus випускатимуть порошок «Ушастый нянь». Навіщо дніпровським підприємцям арештоване виробництво у Вінниці /Колаж Анна Наконечна
Категорія
Компанії
Дата

Російський спадок. Власники Eva та Varus випускатимуть порошок «Ушастый нянь». Навіщо дніпровським підприємцям арештоване виробництво у Вінниці

3 хв читання

Колаж Анна Наконечна

АРМА знайшла управителя виробника порошків «Ушастый нянь». Підприємством, яким володіють росіяни, керуватимуть власники Eva та Varus

Один із найбільших українських виробників прального порошку, який не працює з початку війни, ось-ось розпочне роботу. Йдеться про «Вінницяпобутхім», який випускає, зокрема, пральний порошок «Ушастый нянь». 

Компанія – частина російської косметичної групи «Невська косметика» Віктора Кононова та Володимира Плесовських. Влітку підприємство «Вінницяпобутхім» було заарештовано та потрапило до Національного агентства з питань виявлення, розшуку та управління активами (АРМА).

У середині грудня АРМА знайшла підприємству управителя. Це – компанія відомих бізнесменів з Дніпра Валерія Кіптика та Руслана Шостака. Вони володіють мережами EVA та Varus. А також великим дистрибутором «Афіна Груп».  

«Вінницяпобутхім» – сьома компанія з «портфелю» АРМА, яка отримала управителя. Крім неї, управителів обрано для АЗС Glusco Віктора Медведчука, Глухівського карʼєру кварцитів Олега Дерипаски, двадцяти шести облгазів Дмитра Фірташа, девʼяти російських суден, елітних квартири та будинку, а також лабораторії з аналізу і контролю якості лікарських засобів.

надано пресслужбою

Руслан Шостак Фото надано пресслужбою

Що дає «Вінницяпобутхім» власникам EVA та VARUS 

Управитель, який обраний АРМА, керує компанією не безплатно. За свої послуги він отримує близько 20-30% чистого доходу, каже начальник відділу комунікації АРМА Павло Бульдович. За даними відомства, переможець цього конкурсу планує перераховувати до держбюджету 3,7 млн грн щомісяця плюс податки. 

Проте для Шостака і Кіптика справа не лише в грошах. Бізнесмени володіють великими торговельними мережами EVA та VARUS. У них понад 1100 магазинів та 116 супермаркетів, відповідно. Вироблений товар бізнесмени можуть поставити на полички своїх магазинів. А власне виробництво дає змогу ритейлеру більше заробити: не треба платити дистрибʼютору, а всю націнку отримує продавець. Саме через це ритейлери випускають власні торгові марки. Їх виробляють, як на власних потужностях, так і на сторонніх підприємствах. 

Станом на листопад 2020-го, зокрема, в EVA на prival label припадало 34% продажів, підрахували в консалтинговій компанії GT Partners. Мережа пропонувала 5000 товарів під 43 власними торговими марками.

Є і ще один плюс. У EVA може зʼявитися додатковий козир у спілкуванні з іншими постачальниками – транснаціональними гігантами, каже гендиректор одної з найбільших у країні дистрибʼюторських компаній «Савсервіс» Роман Веренич. За його припущенням, ритейлер так зможе мотивувати гравців на зразок Henkel та Procter&Gamble знижувати ціни. 

Нові управителі не збираються припиняти випуск тих торговельних марок, які виробляла «Вінницяпобутхім», розповідає Forbes директор «Крайтекс-Сервіс» Сергій Зайков. Ця юрособа офіційний управитель компанії. Крім «Ушастый нянь», «Вінницяпобутхім» – виробник марок «Сарма», «Лотос» та інших. 

Також на підприємстві планують випускати й нові товари, каже Зайков. «Маємо інформацію, що потужності підприємства більше ніж той об’єм, який вироблявся раніше» – розповідає він. На виробництві – 12 ліній, з яких девʼять випускають порошок, інші – мийні засоби.

Що таке «Вінницяпобутхім» /Колаж Анна Наконечна

Що таке «Вінницяпобутхім»

«Невська косметика» придбала «Вінницяпобутхім» у її топменеджменту у 2006 році не менш ніж за $5 млн, писало російське видання «Коммерсантъ». Український підрозділ здебільшого виробляє порошок. Його флагманська торговельна марка – «Ушастый нянь». Проте останніми роками справи в українського підрозділу погіршувалися. У 2021-му частка «Вінницяпобутхім» на українському ринку знизилась удвічі проти 2019-го, до 5%. Виторг «Вінницяпобутхім» у 2021 році – 853 млн грн.

скріншот

Валерій Кіптик Фото скріншот

Чому вибрали саме цього управителя

АРМА відбирала управителя на спеціальному конкурсі. За даними агентства, у ньому брали участь десять гравців.

Компанію Шостака та Кіптика вибрали, зокрема, й тому, що в бізнесменів є досвід продажів та виробництва пральних порошків та мийних засобів, розповідає Бульдович з АРМА. 

У 90-х Кіптик з партнерами заснував у Дніпропетровській області підприємство з виробництва побутової хімії. Воно, зокрема, виробляло пральний порошок Gala. У 2002-му партнери продали завод Procter&Gamble. Після цього підприємець зосередився на інших бізнесах – зокрема, разом із Русланом Шостаком запустив мережі EVA та Varus.

Договір з АРМА про управління активом укладається на рік, з можливістю пролонгації, розповідає Бульдович. Агентство буде регулярно оцінювати його ефективність, каже він. У разі неефективно управління держава може позбавити управителя цього права. «Основна задача – зберегти економіку підприємства», – резюмує Бульдович.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд