АРМА знайшла управителя виробника порошків «Ушастый нянь». Підприємством, яким володіють росіяни, керуватимуть власники Eva та Varus
Отримуйте щоденний лист з останніми матеріалами та головними новинами від Forbes Ukraine
Один із найбільших українських виробників прального порошку, який не працює з початку війни, ось-ось розпочне роботу. Йдеться про «Вінницяпобутхім», який випускає, зокрема, пральний порошок «Ушастый нянь».
Компанія – частина російської косметичної групи «Невська косметика» Віктора Кононова та Володимира Плесовських. Влітку підприємство «Вінницяпобутхім» було заарештовано та потрапило до Національного агентства з питань виявлення, розшуку та управління активами (АРМА).
У середині грудня АРМА знайшла підприємству управителя. Це – компанія відомих бізнесменів з Дніпра Валерія Кіптика та Руслана Шостака. Вони володіють мережами EVA та Varus. А також великим дистрибутором «Афіна Груп».
«Вінницяпобутхім» – сьома компанія з «портфелю» АРМА, яка отримала управителя. Крім неї, управителів обрано для АЗС Glusco Віктора Медведчука, Глухівського карʼєру кварцитів Олега Дерипаски, двадцяти шести облгазів Дмитра Фірташа, девʼяти російських суден, елітних квартири та будинку, а також лабораторії з аналізу і контролю якості лікарських засобів.
Що дає «Вінницяпобутхім» власникам EVA та VARUS
Управитель, який обраний АРМА, керує компанією не безплатно. За свої послуги він отримує близько 20-30% чистого доходу, каже начальник відділу комунікації АРМА Павло Бульдович. За даними відомства, переможець цього конкурсу планує перераховувати до держбюджету 3,7 млн грн щомісяця плюс податки.
Проте для Шостака і Кіптика справа не лише в грошах. Бізнесмени володіють великими торговельними мережами EVA та VARUS. У них понад 1100 магазинів та 116 супермаркетів, відповідно. Вироблений товар бізнесмени можуть поставити на полички своїх магазинів. А власне виробництво дає змогу ритейлеру більше заробити: не треба платити дистрибʼютору, а всю націнку отримує продавець. Саме через це ритейлери випускають власні торгові марки. Їх виробляють, як на власних потужностях, так і на сторонніх підприємствах.
Станом на листопад 2020-го, зокрема, в EVA на prival label припадало 34% продажів, підрахували в консалтинговій компанії GT Partners. Мережа пропонувала 5000 товарів під 43 власними торговими марками.
Є і ще один плюс. У EVA може зʼявитися додатковий козир у спілкуванні з іншими постачальниками – транснаціональними гігантами, каже гендиректор одної з найбільших у країні дистрибʼюторських компаній «Савсервіс» Роман Веренич. За його припущенням, ритейлер так зможе мотивувати гравців на зразок Henkel та Procter&Gamble знижувати ціни.
Нові управителі не збираються припиняти випуск тих торговельних марок, які виробляла «Вінницяпобутхім», розповідає Forbes директор «Крайтекс-Сервіс» Сергій Зайков. Ця юрособа офіційний управитель компанії. Крім «Ушастый нянь», «Вінницяпобутхім» – виробник марок «Сарма», «Лотос» та інших.
Також на підприємстві планують випускати й нові товари, каже Зайков. «Маємо інформацію, що потужності підприємства більше ніж той об’єм, який вироблявся раніше» – розповідає він. На виробництві – 12 ліній, з яких девʼять випускають порошок, інші – мийні засоби.

Що таке «Вінницяпобутхім»
«Невська косметика» придбала «Вінницяпобутхім» у її топменеджменту у 2006 році не менш ніж за $5 млн, писало російське видання «Коммерсантъ». Український підрозділ здебільшого виробляє порошок. Його флагманська торговельна марка – «Ушастый нянь». Проте останніми роками справи в українського підрозділу погіршувалися. У 2021-му частка «Вінницяпобутхім» на українському ринку знизилась удвічі проти 2019-го, до 5%. Виторг «Вінницяпобутхім» у 2021 році – 853 млн грн.
Чому вибрали саме цього управителя
АРМА відбирала управителя на спеціальному конкурсі. За даними агентства, у ньому брали участь десять гравців.
Компанію Шостака та Кіптика вибрали, зокрема, й тому, що в бізнесменів є досвід продажів та виробництва пральних порошків та мийних засобів, розповідає Бульдович з АРМА.
У 90-х Кіптик з партнерами заснував у Дніпропетровській області підприємство з виробництва побутової хімії. Воно, зокрема, виробляло пральний порошок Gala. У 2002-му партнери продали завод Procter&Gamble. Після цього підприємець зосередився на інших бізнесах – зокрема, разом із Русланом Шостаком запустив мережі EVA та Varus.
Договір з АРМА про управління активом укладається на рік, з можливістю пролонгації, розповідає Бульдович. Агентство буде регулярно оцінювати його ефективність, каже він. У разі неефективно управління держава може позбавити управителя цього права. «Основна задача – зберегти економіку підприємства», – резюмує Бульдович.


Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.