4 травня компанія-розробник розумних кілець Oura оголосила про раунд інвестиції серії C на $100 млн. Серед нових інвесторів проєкту – український фонд Roosh Ventures, заснований вихідцями з Reface Сергієм Токаревим і Денисом Дмитренко. Про участь у раунді Forbes повідомили в компанії.
Ключові числа
- Новий раунд очолили американські фонди Chernin Group і Elysian Park. Останній належить американській бейсбольній команді Los Angeles Dodgers.
- Загальна сума фінансування в Oura становить $148,3 млн. Раніше в проект серед інших вкладалися фінтехкомпанія Square, засновник Salesforce Марк Бениофф, актор Уілл Сміт і баскетболіст Шакіл О'Нілл.
- Сукупно компанія продала вже понад 500 000 пристроїв. 2019-го продажі склали $30 млн, 2020-го подвоїлися, повідомляє американський Forbes.
- У ході раунду оцінка компанії офіційно не розкривалася. Bloomberg із посиланням на близьке до операції джерело оцінив бізнес у $800 млн. За підрахунками Roosh Ventures, у майбутньому Oura може коштувати «мільярди долларів».
Контекст угоди
Oura – фінська компанія, 2013 року її заснували Карі Ківеля, Каркку Коскела і Петтері Лахтела. Основний продукт – кільце, яке відстежує якість сну за пульсом, температурою тіла, а також інтенсивністю руху. Дані збирають за допомогою інфрачервоних діодів, датчиків температури, акселерометра й гіроскопа. У роздріб пристрої продаються за ціною $299–399.
«Ми віримо, що сон – це, напевно, найважливіша річ для вашого здоров'я, яку не беруть до уваги», – розповів виконавчий директор Oura Харпром Сінгх Рай американському Forbes.
Партнери Roosh Ventures Сергій Токарев і Денис Дмитренко – активні користувачі кілець Oura. «Захопився ними настільки, що навіть став акціонером цієї компанії, – говорив Токарев в інтерв'ю Forbes у квітні 2021 року. – Гаджет допомагає зрозуміти, як швидко вночі нормалізується пульс. Якщо той прийшов у норму в першій половині ночі, значить, я точно відпочину». У Roosh Ventures кажуть, що давно розглядали проект для інвестицій, вперше обговорювати партнерство Дмитренко та CEO Oura почали в 2020 році.
Нове фінансування стартап витратить на посилення R&D-відділу, а також розробку інтелектуальних алгоритмів. Задумка – створити «персоналізованого асистента», який зможе давати підказки щодо стану здоров'я користувача. Зараз у штаті компанії близько 250 чоловік.
Ефективність роботи Oura і аналогічних пристроїв, які носять, поки що перевіряють учені, пише Forbes. Згідно з дослідженням, яке провели в Університеті Західної Вірджинії, Oura коректно оцінює кількість сну, але не завжди правильно пророкує, в якій фазі сну знаходиться користувач. Зате дослідження показали, що зняття даних про температуру тіла дає змогу передбачити застуду та інші захворювання до прояву очевидних симптомів.
Присторої, які носять, – конкурентна ніша. Так, на ринку розумних годинників лідирує Apple з часткою в 40%, говорить дослідження Counterpoint Research. Forbes називає в числі конкурентів Oura бостонський стартап Whoop, який відстежує якість сну за допомогою розумного браслета і залучив $100 млн при оцінці в $1,2 млрд у жовтні 2020 року.
- Категорія
- Рейтинги
- Дата
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.