Як написати промпт для ШІ, промпти для ШІ /Getty Images
Категорія
Інновації
Дата

«Розмовляйте з ШІ, як із молодшим співробітником». Чотири поради написання промптів для чат-ботів від топів SoftServe, EPAM, Ciklum та Sigma Software

3 хв читання

47% працівників не знають, як досягти підвищення продуктивності за допомогою ШІ, писав Forbes у липні 2024-го з посиланням на дослідження The Upwork Research Institute Фото Getty Images

Чітко сформульовані запити для штучного інтелекту – ключ до отримання якісних відповідей. Як правильно прописати завдання для чат-бота чи нейромережі? Forbes Ukraine розпитав менеджерів найбільших IT-компаній в Україні про створення промптів для ChatGPT, Copilot та інших чат-ботів

«ШІ не знає, хто ми, яку проблему намагаємося розв’язати, з якої перспективи потрібно розглядати запитання, яка інформація допоможе, а яка буде безкорисною», – каже директор з інновацій IT-компанії Sigma Software Максим Ковтун.

Як правильно спілкуватися з ШІ? Нейромережа або чат-бот має отримати якісний промпт – коротку текстову інструкцію. «Вона має бути лаконічною, без двозначностей, – каже молодший віцепрезидент в ІТ-компанії SoftServe з питань ШІ та науки про дані Юрій Мілованов. – Чим точніше ви опишете, що саме вам потрібно, тим кращий результат отримаєте».

Генеративний ШІ та інші технології можуть автоматизувати робочі процеси, які нині забирають 60–70% робочого часу, йдеться у дослідженні консалтингової McKinsey у 2023-му. Проте 47% працівників, які використовують ШІ, не знають, як досягти очікуваного роботодавцями підвищення продуктивності, писав Forbes у липні 2024-го з посиланням на дослідження The Upwork Research Institute.  

Forbes Ukraine поспілкувався з менеджерами ІТ-компаній SoftServe, EPAM, Сiklum та Sigma Software про те, як ефективно формувати промпти для чат-ботів.

Які поради?

Як написати якісний промпт для Copilot та інших ШІ-помічників

Промпт повинен бути чітким і конкретним, каже Global Head of Modern Development в Ciklum Богдан Погасій. «Це означає точне формулювання завдання, без розмитих або загальних фраз», – додає він. У роботі компанія активно використовує інструменти Copilot і Code Whisperer для пришвидшення написання коду.

Приклад нечіткого запитання: «Як доглядати за рослинами?», пояснює керівник відділу машинного навчання в EPAM Едуард Міміношвілі. Приклад чіткого запитання: «Як правильно доглядати за орхідеєю у квартирі, щоб вона цвіла довше?».

Слід уникати неоднозначностей і розпливчастих формулювань, каже Мілованов із SoftServe. «Не використовуйте слова на кшталт «щось», «якось», «будь-який», оскільки чат-бот не читає думок», – додає він. 

Приклади якісних промптів від EPAM, SoftServe та Ciklum

Приклади якісних промптів від EPAM, SoftServe та Ciklum

Погано: «Як працюють податки?». 

Добре: «Як працює система оподаткування для фізичних осіб в Україні у 2024 році? Будь ласка, надай стислий огляд податків на дохід та поясни, як нараховується ПДФО».

Погано: «Напиши про ШІ в логістиці».

Добре: «Підготуй короткий опис (до 100 слів) проєкту для ритейл-компанії, в якій ШІ використовується для оптимізації маршрутів доставки, мінімізації витрат на паливо та скорочення часу доставки. Згадай про використання алгоритмів машинного навчання та аналізу великих даних».

Погано: «Як відстежувати продуктивність команди?». 

Добре: «Як ефективно відстежувати продуктивність команди розробників, яка працює за Scrum? Команда використовує Jira для завдань, ми проводимо двотижневі спринти. Опиши кроки для налаштування метрик у Jira для аналізу швидкості виконання спринтів та якості завдань».

Важливо додавати контекст і деталі, що можуть вплинути на відповідь, зазначає Погасій із Ciklum. «Уявіть, що ви в темній кімнаті, і вам через шпарину просовують папірець із вашим промптом, – каже Ковтун із Sigma Software. – Чи достатньо добре ви описали інформацію, аби модель вас зрозуміла?». 

Контекст допомагає уникнути двозначності, пояснює Міміношвілі з EPAM. «Приклад без контексту: «Як написати заяву?», – говорить він. – Приклад з контекстом: «Як написати заяву на відпустку власним коштом для роботодавця?». 

Вказувати очікуваний результат – ще один компонент якісного промпту, каже Погасій. «Користувач має написати, що саме він хоче отримати: список, пораду, пояснення або розвʼязання конкретного завдання», – додає він. 

Приклад без вказаного формату: «Як приготувати борщ?», пояснює Міміношвілі. З вказаним форматом: «Як приготувати борщ? Надайте покроковий рецепт з інгредієнтами та часом приготування». 

Мовні моделі навчаються на текстах, написаних здебільшого англійською мовою, тому варто спілкуватися з ними англійською для отримання задовільного результату, каже Ковтун із Sigma Software. «Після цього попросіть перекласти бажаною мовою», – додає він. 

Не варто поєднувати різні запитання в одному промпті, каже Погасій із Ciklum. «Це може призвести до неповної або нечіткої відповіді на жодне з них», – додає він. Промпт «Як відстежувати продуктивність і покращити комунікацію в команді?» поєднує два різні запитання, наводить приклад Погасій. 

«Розмовляйте з ШІ, як із молодшим співробітником, – каже Ковтун із Sigma Software. – Плануйте отримати бажане в результаті діалогу, а не в першій відповіді». Варто надати шматок інформації, подивитися на відповіді та за потреби надати більше інформації, додає він. 

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд