З початком війни в Україні найбільші світові соцмережі – Facebook та Instagram – постійно змінюють правила модерації контенту. Це спантеличує як користувачів, так і співробітників. Чому Meta не може адаптуватись до військової реальності, розібрало видання The New York Times (NYT). Forbes коротко переказує матеріал.
Meta – компанія, що володіє Facebook, Instagram та Whatsapp – близько десятка разів змінювала свої правила із початку війни Росії проти України. За цей час її сервіси (крім Whatsapp) встигли заблокувати в Росії та визнати «екстремістськими». Тепер вони недоступні для користувачів із РФ без VPN.
Суперечливі правила мають і інші наслідки. Крім користувачів з інших країн вони заплутують модераторів, які перевіряють публікації на відповідність стандартам, пише NYT. Більшість із них не працевлаштовані в Meta, а працюють за контрактами із підрядниками. В умовах внутрішнього хаосу вони зазвичай мають не більше 90 секунд, щоб розібратись, чи відповідає якась публікація новим правилам. Часто – на незнайомій їм мові, як то чеченська, казахська чи киргизька.
Головна проблема – навколо правил про заклики до агресії. Війну неможливо «стерилізувати», тому 26 лютого Meta дозволила на платформах заклики до смерті Путіна та російський солдат. Потім це правило відкликали, заборонивши заклики до смерті держкерівників. Зате у 12 європейських країнах дозволили говорити про те, щоб «прибрати росіян» та виражати до них «неприховану неприязнь». Таке правило теж не протрималось довго, тепер подібне дозволене лише в Україні, говорить NYT.
Це не єдиний фронт для імперії Цукерберга, що переживає трансформацію та падіння капіталізації. Компанія також має вести переговори із владою Росії та України, а ще власними співробітниками.
Працівники російського походження переживають за свою безпеку – у Meta немає офісів в Росії, але її росіяни з інших локацій переживають, чи можуть їх екстрадувати до Росії або чи може російська влада зашкодити їх сім’ям. Деякі видалили місце роботи зі своїх онлайн-профілів. Українці просять бути більше жорсткими у відношенні до пов’язаних із Кремлем структур. Facebook обмежив державні та пропагандистські медіа з Росії лише з початком збройної агресії, хоча вони давно є рупором дезінформації.
«Найбільше дивує те, що у них не було плану на такий випадок», – говорить про політику Meta професор права університету Каліфорнії Девід Кай. Як це пояснити? Перші люди компанії, засновник Марк Цукерберг та операційний директор Шеріл Сандберг, зайняті над її трансформацію.
Основний удар припав на директора з міжнародних зв’язків Ніка Клегга, який намагається пристосувати соцмережі до умов найбільшої у Європі війни з часів Другої світової. «Обставини в Україні швидко змінюються. Ми намагаємось продумати усі наслідки та постійно переглядаємо свої рекомендації, адже контекст увесь час змінюється», – пише Клегг у внутрішньому повідомленні до співробітників.
У них є свої питання. Так, деякі співробітники запитують, чи потрібні нові правила та називають дозвіл на заклики до агресії «слизькою доріжкою», що можуть використати як «доказ того, що на Заході ненавидять Росію». Інші питають про те, чи повпливає заборона Meta на фінансові показники компанії.
За підрахунками Forbes, компанія може втратити близько $1,7 млрд виторгу – Росія приносить 1,5% усіх рекламних доходів Meta.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.