Лякаючі новини про війну заганяють в паніку працівників. Що роблять великі українські компанії, аби їх команди зберігали спокій /Shutterstock
Категорія
Картина дня
Дата

Лякаючі новини про війну заганяють в паніку працівників. Що роблять великі українські компанії, аби їх команди зберігали спокій

Shutterstock

Людина у стресі втрачає можливість аналізувати та бути продуктивною. У кризових ситуаціях лідерам доводиться опікуватись не тільки власною стресостійкістю: їм необхідно забезпечити спокій співробітників, щоб уникнути проблем для бізнесу. Зараз до стандартних робочих викликів та пандемічних проблем додалась загроза воєнних дій. Як українські компанії допомагають командам боротись із непевністю та тривогою?   

⚡️Даруємо 700 грн знижки на річну підписку на сайт Forbes. Діє з промокодом 700 до 28.04 Оформлюйте зараз за цим посиланням

Нові знання проти стресу

«Схожу панічну ситуацію ми спостерігали на початку пандемії у 2020-му», – згадує старша віцепрезидентка з фінансів у SoftServe Соломія Гнатів. Цей досвід допоміг IT-компанії скласти перелік інструментів, які ефективно працюють проти тривоги. Наявність корисної практичної інформації – найважливіше, переконані у SoftServe. Компанія організувала для команди лекцію медіаекспертки Оксани Мороз про навички розпізнавання фейків у новинах та стратегії інформаційних воєн, до яких вдається Росія. 

Інформаційна гігієна та критичне сприйняття новин – популярний напрямок тренінгів. Лекції на цю тему влаштовували «Фармак», «Київстар» та ELEKS. Також компанії проводять курси з надання першої допомоги. 

Kyivstar зібрали корисні для співробітників матеріали на окремому навчальному порталі. Там можна прочитати, як подбати про свій психологічний добробут, як діяти у надзвичайній ситуації та як підготувати до неї дітей. 

«Ми постійно працюємо над розвитком стресостійкості команди», – говорить директорка з корпоративних комунікацій «Фармак» Євгенія Піддубна. Це важливо не тільки в умовах воєнної загрози: навички протидії стресу важливі і для того, щоб попередити вигорання. «Фармак» вчить співробітників зберігати спокій, використовуючи тренінги з підвищення емоційного інтелекту, занять йогою, фітнесом, пілатесом і спілкування з лікарями та психологами. 

Постійна комунікація

Під час кризової ситуації найбільш достовірним джерелом інформації для співробітника часто є його роботодавець, стверджують у McKinsey. Спілкуючись із командою, лідери можуть допомогти їй впоратись зі стресом, надати відчуття спокою та, зрештою, забезпечити добробут. 

В ELEKS регулярно проводять онлайн-зустрічі з CEO компанії Андрієм Крупою. На цих коллах обговорюються програми підтримки команди та їхні результати. Важливий елемент спілкування в умовах кризи – двосторонність діалогу. «Під час включень спеціалістки та спеціалісти компанії можуть поставити свої запитання та отримати відповідь, – говорить Head of Employee Relations у ELEKS Катерина Андрущенко. – Це допомагає краще комунікувати і розуміти потреби наших спеціалістів».  

У SoftServe комунікація проходить у різних каналах та форматах: через внутрішню соцмережу компанії Workplace, розсилки та лайвстріми. «Останній стрім пройшов за участі топменеджменту та представників команди Emergency Responce. Його дивились 2800 працівників», – говорить Соломія Гнатів. Чим ще корисна постійна комунікація з командою? Пряма лінія з CEO допомагає Kyivstar отримувати зворотній зв’язок від співробітників та аналізувати, в якому стані вони знаходяться зараз. 

Плани на майбутнє

Потенційно стресову ситуацію корисно прораховувати та прогнозувати, говорять нейробіологи. Будувати плани на майбутнє – типова робота для префронтальної кори. Ми маємо збільшувати активність цієї частини мозку, щоб мислити тверезо, та водночас пригальмувати емоційну реакцію з боку лімбічної системи. Kernel провели лекцію для співробітників, на якій склали алгоритм дії на випадок ескалації конфлікту. Також в компанії прописали план, якого дотримуватимуться у разі евакуації, та розробили інструкції для кіберзахисту даних і резервного електроживлення. «Напрацювання плану дій знижуює рівень тривоги, допомагає нам залишатися у рівновазі та продовжувати працювати у звичному режимі», – вважає керівниця департаменту персоналу Kernel Наталія Теряхіна. 

Kyivstar запустили у компанії Антикризовий комітет. Його завдання – планувати реакцію на можливі варіанти розвитку подій. Для співробітників склали брошуру з практичними порадами, як діяти у разі надзвичайної ситуації. Орган зі схожими функціями створили і у «Фармак». У компанії готовий план захисту команди та активів. Чіткий алгоритм дій необхідний у кризові часи, переконані у компанії. 

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні