Категорія
Гроші
Дата

Період легких хайпових грошей позаду. Куди інвестувати в 2022-му

4 хв читання

На зміну «легким» ритейловим грошам, активний приток яких стався 2020-го, приходять smart money – гроші розумних інвесторів. Чим характеризується цей процес і як він вплине на інвестиційні тренди в 2022-му

Два роки тому з початком карантину помітно поповнилася армія роздрібних інвесторів. Це обумовлено:

  • запуском роздрібних онлайн-додатків із купівлі акцій;
  • видачею державної «ковідної допомоги» в розвинених країнах – як фізичним, так і юридичним особам;
  • закриттям бізнесів та віддаленою роботою – скоротилися витрати приватних інвесторів, заощаджені кошти вони направили на фондовий ринок.

Процес розтягнувся на півтора року. 2020-го можна було непогано заробити, просто вклавши гроші в індекс NASDAQ після падіння, ціни були низькі. Але вже в другій половині минулого року бездумних, чи хайпових, інвестицій поменшало. Тепер вирішальну роль грає глибокий аналіз окремих підприємств та цілих секторів.

Інвестори дивляться, які компанії збільшили обсяги, розширили клієнтську базу і змогли втримати клієнтів. Вартість таких бізнесів зростала нижчими темпами, але вони продовжуватимуть дорожчати в 2022 році, бо мають внутрішні драйвери зростання.

Які компанії та сектори економіки варто розглянути інвестору

Фінанси

Інвестпривабливість сектора пояснюється зростаючою економікою та посиленням фінансово-кредитної політики ФРС. Маржинальність банківського бізнесу, зокрема кредитування, збільшиться, якщо збережуться темпи зростання відсоткової ставки США та нормальна (не інвертована) крива дохідності відсоткових ставок.

Різниця, що росте, між короткостроковими і довгостроковими відсотковими ставками дає змогу вибудувати більш рентабельний портфель кредитів. Вважають, що головними бенефіціарами зміни монетарної політики ФРС є банки. Тут можна назвати JP Morgan, Bank of America.

Однак і фінтехи, які отримали банківську ліцензію, оцінюються ринком як компанії, що швидко ростуть, із великим потенціалом. Вони пропонують споживачам продукти Buy Now Pay Later (аналог нашої розстрочки), конкуруючи з класичним кредитуванням. Очікується, що до 2025 року обсяг споживчих кредитів BNPL у світі досягне $1 трлн у порівнянні з $50 млрд у 2020 році. Звернути увагу варто на компанії Affirm, PayPal та Afterpay.

Сировинні компанії

Зростання цін на енергоресурси у 2021-му створило простір можливостей для компаній сектору: інвестувати в нові проєкти, збільшити потік інвесторів за рахунок зростання дивідендних виплат, оновити основний фонд. Насамперед це стосується європейських енергетичних лідерів, а також дистриб'юторів енергоресурсів США: BP, Shell.

Індустріальний сектор

План Байдена запускає зростання реальних секторів та інфраструктурних інвестицій. Ланцюжки поставок поступово нормалізуються, тому деякі компанії реальної економіки зберігають потенціал зростання, незважаючи на бурхливу динаміку минулого року, у тому числі Caterpillar, AGCO.

Електронна комерція

У другій половині 2021 року цей сектор показував стриману динаміку. Стосовно деяких компаній відбулася переоцінка мультиплікаторів у зв'язку зі складною порівняльною базою 2020-го та стабілізацією попиту споживачів.

Знаковий гравець сектору Amazon тривалий час перебував у вузькому діапазоні і навіть скоригувався разом із ринком. Незважаючи на секторальні проблеми, компанія має драйвери зростання: нові передплатники преміум-сервісу, розвиток AWS стратегії, зростання виручки в 2021-му.

Китайські компанії

Минулий рік їх лихоманило у зв'язку з регуляторними ризиками, але зараз вони поступово реабілітуються в очах інвесторів. Кредитний імпульс (як міра бізнес-циклу) досяг локального мінімуму та готовий до зростання.

Незважаючи на кризу в нерухомості, уряд готовий підтримувати компанії з сектора. Процес відновлення компаній з реальної економіки та інтернет-сектору може затягнутися на кілька кварталів, але він набирає обертів. Цікавими для інвесторів можуть бути компанії JD, Baidu, Meituan.

Фармсектор

«Проковідний» бізнес досі в тренді, але перспективи туманні.

Наприклад, компанія Pfizer зростає здебільшого на хайпі, пов'язаному безпосередньо з коронавірусом. Чи зможе вона зробити нову вакцину – невідомо. У той же час зростання компанії AstraZeneca було не таким різким – зараз акції компанії торгуються у 10% від максимумів, досягнутих у 2020-му.

Moderna з невідомого всім бізнесу перетворилася на корпорацію вартістю мільярди доларів.

Вкладати чи ні в акції фармкомпаній – це швидше питання віри, а не фундаментального аналізу. Інтерес до фармкомпаній може бути пов'язаний не з вакциною, а з тим, що в умовах підвищення облікових ставок інвестори шукають компанії, які платять дивіденди. Фармсектор платить небагато, але стабільно.

Після грандіозного просідання залишаються цікавими окремі компанії технологічного сектора.

Кібербезпека

За даними Pew Research, під час пандемії 70% людей працювали віддалено. Зараз усе більше компаній переходять на гібридний формат роботи: Microsoft, Salesforce, Dropbox, Shopify, Facebook, Zillow та ін. Він передбачає не лише активне використання хмарних систем, а й зростання інвестицій у кібербезпеку. Цікаві для інвестора компанії сектори Okta та Cloudflare.

Автоматизація бізнес-процесів

2020-го ринок програмних ботів оцінювався в $8 млрд, до 2025 року він може зрости до $18 млрд. Перспективною виглядає компанія UiPath, яка працює у сфері роботизації.

Електрокари

Тільки за III квартал 2021 року було випущено понад 1,6 млн електрокарів. Сукупна кількість усіх електромобілів збільшилася на 60% рік до року. І це за дефіциту напівпровідників!

Акції китайських компаній Xpeng і Li Auto подорожчали вдвічі.

А після того, як Volkswagen презентувала план будівництва заводів, випуску нових моделей та скорочення продажів автомобілів на двигуні внутрішнього згоряння, її акції за два дні зросли на 20%.

Багато хто не вірить, що інфляція матиме транзитивний характер. За фактом, уже зараз ми розуміємо, що якщо твої активи не дають 7–8% щороку, то ти втрачаєш. Такий приріст дають інвестиції в бізнес або новий хайп.

Facebook перейменувала себе на МетаПлатформу. Віртуалізація повсякденності – тренд, який розвивається, наш побут іде в цифровий простір. Згодом з'являтиметься більше рішень у віртуальній та доповненій реальності.

Oculus, Unity, Facebook – ці компанії створюють віртуальні простори в найрізноманітніших формах, що трансформуються. З кожним роком їх буде дедалі більше. Це новий хайп, куди йдуть ті інвестори, які виходять із Tesla. Вони шукають, що може дати новий поштовх. Усі хочуть знайти новий напрямок, нову «Tesla» – сектор, у якого цільовою аудиторією буде весь світ.

 

Матеріали по темі

 

 

Контриб'ютори співпрацюють із Forbes на позаштатній основі. Їхні тексти відображають особисту точку зору. У вас інша думка? Пишіть нашій редакторці Тетяні Павлушенко – [email protected]

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд