Агрохолдинг Косюка купив «Лубнимʼясо» за $788 000. Навіщо виробнику курятини виробник яловичини /Фото Наталля Кравчук
Категорія
Головне
Дата

Агрохолдинг Косюка купив «Лубнимʼясо» за $788 000. Навіщо виробнику курятини виробник яловичини

Засновник «Миронівського хлібопродукта» Юрій Косюк. Фото Наталля Кравчук

Агрохолдинг МХП Юрія Косюка в останній фінзвітності 9 вересня оголосив про купівлю контрольного пакету «Лубнимʼясо» за $788 000. Як купівля виробника яловичини допоможе компанії трансформуватися

Косюк купив 51% акцій полтавської «Лубнимʼясо», яка випускає продукцію з яловичини під брендом Skott Smeat. У компанії повний цикл виробництва: від випасу корів до продажу продуктів на зразок стейків, котлет для бургерів і фрикадельок.

«Лубнимʼясо» в 2012 році заснував Андрій Науменко, колишній менеджер із зовнішньоекономічних звʼязків МХП. Її завод може виробляти 25 тонн мʼясної продукції в день. Компанія співпрацювала з МХП: Науменко поставляв яловичину до «Мʼясомаркети» і Doner Market, якими володіє МХП. Науменко залишається директором. За його словами, угода дасть його бізнесу більше можливостей для зростання.

Навіщо МХП «Лубнимʼясо»? «Це придбання допоможе МХП трансформуватися в кулінарну компанію», – йдеться у фінансовому звіті. З минулого року МХП почала перетворюватися з сировинної компанії на продуктову. Мета: виробляти більше готової їжі або напівфабрикатів; це може бути кебаб, шаурма чи набір інгредієнтів для конкретної страви. В майбутньому виробництво сирого мʼяса стане тільки частиною бізнес-ланцюжка, а не основним бізнесом, як зараз. У 2020 році птахівництво принесло компанії 68% доходу.

Трансформація в продуктову компанію зробить бізнес Косюка більш стійким. Сьогодні фінансові показники компанії дуже залежать від ринкової конʼюнктури на ринку. Наприклад, падіння ціни на курятину та ослаблення гривні призвели до того, що за півроку минулого року в компанії був збиток $62 млн. Зараз ціни на курятину ростуть як на експортному, так і внутрішньому ринку – на 18% рік до року, або на $1,56 за 1 кг. Завдяки цьому перші шість місяців 2021-го МХП завершив із прибутком $232 млн і виручкою $989 млн, хоча минулого року за цей період компанія втратила понад $100 млн.

EBIDTA МХП виросла на 55% і до кінця року може досягти $600 млн. Це дало змогу компанії поліпшити коефіцієнт чистого боргу до EBITDA до 2,8. До кінця 2021-го МХП розраховує на коефіцієнт 2. У 2018 році, коли він був 2,5, акціонери отримали $80 млн дивідендів.

Інвестори більше вірять у кулінарні, ніж просто сировинні компанії, каже Андрій Нестерук, стратег Finteum. За його словами, виробники мʼяса торгуються на біржах із мультиплікатором не більше ніж 10 EBITDA, у той час як мультиплікатори сервісних компаній доходять до 20–30. «Якщо МХП вдасться змінитися й стати сервісною компанією, це збільшить капіталізацію в рази», – каже Нестерук. МХП торгується на Лондонській біржі з мультиплікатором 4,94. Капіталізація компанії – близько $1 млрд.

У рамках трансформації компанія також стала відмовлятися від неперспективних активів. За $2,7 млн МХП продав «Снятинську» птахофабрику, яка виробляє фуа-гра. Агрохолдинг також продав Добропільський елеватор і вже отримав $671 000 на рамках цієї угоди.

Косюк заснував «Миронівський хлібопродукт» у 1998 році, і сьогодні це найбільший виробник курятини в Україні. У 2020-му МХП виробив близько 30% курячого мʼяса, яке споживалося в країні. Всього в холдингу чотири напрямки бізнесу: птахівництво й повʼязані з ним процеси; вирощування зерна; мʼясопереробка та інші сільськогосподарські операції. Дочірня компанія в Словенії Perutnina Ptuj також виробляє й продає мʼясо птиці.

МХП належать такі бренди, як «Наша Ряба», «Вінницькі Курчата», Sultanah, Assilah, Qualiko, Ukrainian chicken, «Легко!», «Бащинський» і Perutnina Ptuj. Акції холдингу котируються на Лондонській фондовій біржі і NASDAQ.

Матеріали по темі
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий Forbes вже у продажу

Новий Forbes вже у продажу

Рейтинг зарплат | 15 найкомфортніших банків