Український виробник професійних систем безпеки Ajax Systems Олександра Конотопського у 2022 році збільшив дохід та потужності виробництва. Компанія також активно наймала спеціалістів, йдеться у повідомленні Ajax за підсумками роботи за минулий рік.
Купуйте річну передплату на шість журналів Forbes Ukraine за ціною чотирьох номерів. Якщо ви цінуєте якість, глибину та силу реального досвіду, ця передплата саме для вас.
Ключові факти
- «Попри всі виклики, у 2022-му ми збільшили дохід на 35%, а потужність виробництва виросла більше ніж у два рази відносно попереднього року. Відкрили завод у Туреччині, продовжили розширювати продуктові лінійки та стрімко набирати оберти», – зазначили в компанії.
- Ajax Systems продовжує найм і не скорочує персонал, кажуть в компанії. У 2022 році кількість співробітників склала 2620 осіб, що на 877 більше, ніж минулого року.
- На сьогодні Ajax присутній у 169 країнах світу. Це +39 нових країн за рік. Компанія вийшла на ринки Північної та Південної Америки (США, Канада, Аргентина, Уругвай та інші).
- До партнерської мережі компанії приєднуються лідери індустрії безпеки. Inaxsys тепер є офіційним дистриб’ютором Ajax у Канаді, а SS&SI – у США. В обох країнах партнерами Ajax Systems стали ADI та Wesco. На австралійському ринку компанія співпрацює з NAS Australia та SecuSafe. Оголошено партнерство з Microfal в Уругваї та з Getterson в Аргентині.
- Серед країн, які отримали нових дистриб’юторів – Латвія, Катар, Саудівська Аравія, Індонезія та Філіппіни.
- Ajax Systems увійшла до списку номінантів нагороди Security & Fire Excellence Awards 2022 у трьох категоріях: Виробник апаратних і програмних засобів безпеки року – Ajax Systems; Інновація року у сфері апаратних засобів безпеки – Ajax Systems із DualCurtain Outdoor; Продукт або послуга року у сфері програмних засобів безпеки – Ajax Systems із PRO Desktop 3.2.
Контекст
Ajax не розкриває фінансових показників. Декілька інвестаналітиків приблизно оцінили виторг Ajax у $150–200 млн і кажуть, що це високомаржинальний бізнес. Але за абсолютні цифри важливіший темп зростання: з 2018 року компанія виросла приблизно в 10 разів, каже Олександр Мацюк, Head of Growth мультипродуктової IT-компінії SocialTech, яка займається венчурними інвестиціями.
Україна вже давно не основний ринок, торік зайняла близько 10% продажів, тепер – ще менше. Інші топринки – Іспанія, Португалія, Італія, Франція і Скандинавські країни. «Найслабші ми у Східній Європі», – каже Олександр Конотопський. На черзі вихід у Таїланд, Індонезію, Сінгапур і Малайзію.
З великих ринків компанія не представлена у Бразилії та Китаї: перший – через високі мита, другий – через конкурентів. «Вони самі великий експортер електроніки, ми туди не дивимося», – каже Конотопський.
Диверсифікація продажів і географії виробничих потужностей робить бізнес більш стійким і нівелює країнові ризики. Конотопський з 2014 року будує бізнес-модель light assets. Основний постулат концепції – аби виробництво впродовж трьох місяців можна було перенести й розгорнути у будь-якій країні світу.
Конотопський став підприємцем року за версією «Forbes Україна». Нагородження «Forbes – підприємець року» відбулося 10 лютого минулого року у Києві.


Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.