Південна провінція Китаю Гуандун зіткнулася зі сплеском випадків захворювання на COVID-19. Це призводить до масових затримок судноплавства у великих китайських портах і зростання витрат на транспортування, пише CNBC.
⚡️ Лише 3 дні! Отримайте доступ до річної підписки Forbes Digital зі знижкою 40%. Промокод: MORNING. Оформлюйте підписку за посиланням.
Ключові факти
- На Гуандун, яка є великим транспортним вузлом, припадає близько 24% усього експорту Китаю. В провінції знаходяться порти Шеньчженя і Гуанчжоу. За даними Всесвітньої ради судноплавства, вони є третім і пʼятим портами у світі за обсягом контейнерів.
- Китайська влада запровадила карантинні заходи в Гуандун, що обмежує можливості обробки вантажів у портах. Причина – зростання числа захворювань на індійський штам COVID-19 «Дельта», який було виявлено в Гуанчжоу в травні.
- Час очікування суден біля стоянки міжнародного контейнерного терміналу Яньтянь у Шеньчжені різко виріс – від пів дня до 16 днів, зазначила віцепрезидентка з аналітичних рішень у компанії Everstream Analytics Шехріна Камаль.
- Проблема вже зачіпає навколишні порти, оскільки перевізники змінюють маршрут. Очікується, що затори й затримки суден триватимуть ще мінімум два тижні.
Головна цитата
«Збої в Шеньчжені й Гуанчжоу безпрецедентно вплинуть на ланцюжок поставок. Нині вартість доставки знаходиться на рекордно високому рівні, а неофіційні котирування перевищують історичні норми в 5-10 разів», – сказав засновник і гендиректор платформи інтеграції ланцюжка поставок Chain.io Браян Глік.
Контекст
Ця ситуація може мати вплив на глобальний ланцюжок поставок, який останнім часом уже кілька разів опинявся в скрутному становищі. Так, наприкінці минулого року відбувся сплеск споживацького попиту, який призвів до дефіциту контейнерів. Це викликало масові затримки доставки товарів із Китаю до Європи та США. Як наслідок, це привело до зростання цін.
У березні цього року один із найбільших контейнеровозів у світі Ever Given застряг у Суецькому каналі, з проходженням через який повʼязано близько 12% світової торгівлі. Інцидент спровокував глобальну кризу в судноплавстві й наносив збитки міжнародній торгівлі у понад $9 млрд у день.
Тепер криза на півдні Китаю знову порушує глобальний ланцюжок поставок. За словами головного економіста Pinpoint Asset Management Чжан Чживея, експортні ціни та транспортні витрати, ймовірно, будуть рости, так як провінція Гуандун грає важливішу роль у глобальному ланцюжку поставок.
Віцепрезидент із корпоративного розвитку компанії 3GTMS, що займається розробкою програмного забезпечення, Джей Пі Вігінс сказав, що портова криза в Китаї викличе набагато більше проблем для американського споживача, оскільки більшість вантажів призначено для Північної Америки. Тоді як блокування Суецького каналу більше вплинуло на європейську торгівлю.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.