Категорія
Новини
Дата

МХП закінчив 2023 рік із прибутком $142 млн, виручка перевищила $3 млрд

2 хв читання

Чистий прибуток найбільшого українського виробника курятини МХП за 2023 рік досяг $142 млн у порівнянні зі збитком у $231 млн за 2022-й, виручка перевищила $3 млрд, збільшившись на 14% порівняно з попереднім роком ($2,6 млрд). Про це йдеться у пресрелізі компанії з посиланням на фінансовий звіт за четвертий квартал і 12 місяців 2023 року.

Ключові факти

  • Експортна виручка МХП зросла до $1,8 млрд, що на 13% більше, ніж за аналогічний період минулого року, і склала 60% від загальної виручки (за 2022 рік – $1,6 млрд, 61%).
  • Операційний прибуток зріс до $339 млн, що на 33% більше, ніж за попередній рік ($255 млн), а операційна маржа залишилася майже незмінною на рівні 11% (2022 рік – 10%).
  • Скоригований показник EBITDA (за вирахуванням МСФЗ 16) зріс на 16% до $445 млн (2022 рік – $384 млн); маржа за скоригованим показником EBITDA (за вирахуванням МСФЗ 16) залишилася незмінною – 15%.
  • Чистий прибуток досяг $142 млн (2022 рік – збиток $231 млн), що в основному відображає негрошовий збиток від курсових різниць у розмірі $40 млн за 2023 рік порівняно з $365 млн за 2022-ий, йдеться у повідомленні. 
  • Обсяг виробництва мʼяса птиці в Україні залишився стабільним на рівні 718 644 т (697 071 т у 2022-му). 
  • Експорт мʼяса птиці з України збільшився на 8% – до 396 923 т (368 380 т).
МХП закінчив 2023 рік із прибутком $142 млн, виручка перевищила $3 млрд /Фото 1

Ключова цитата

«На дату публікації всі наші виробничі потужності в Україні продовжують працювати майже на повну потужність, а наші власні обʼєкти не зазнали значних фізичних ушкоджень. Звичайно, ми не можемо гарантувати, що так буде і надалі, і що наші виробничі потужності та інфраструктура, якою ми користуємося, не стануть обʼєктами нових атак», – йдеться у повідомленні МХП.

Контекст

Чистий прибуток агрохолдингу МХП за шість місяців 2023 року досяг $67 млн у порівнянні зі збитком у $89 млн за аналогічний період 2022-го, дохід перевищив $1,55 млрд, збільшившись на 35% порівняно з попереднім роком ($1,15 млрд). 

МХП у 2023-му зайняв 1% європейського ринку курятини, чим налаштував проти себе місцевих виробників, президента Франції Еммануеля Макрона та Європейську комісію. Погрози європейських чиновників різняться від повної заборони на імпорт курятини з України до обмеження на рівні попередніх років. Чи є у Косюка альтернатива європейському ринку, який торік міг принести компанії близько $300 млн виторгу. Більше про це читайте в редакційному матеріалі Forbes.

МХП – провідний виробник курятини в Україні. Холдинг контролює всі етапи виробництва курятини: від вирощування зернових та олійних культур, виробництва комбікормів до виробництва інкубаційних яєць і вирощування поголівʼя, переробки, збуту, дистрибуції та продажу мʼяса птиці.

МХП посідав восьме місце рейтингу «100 найбільших приватних компаній України» за 2021 рік, який склав Forbes. Власник – Юрій Косюк, загальна кількість працівників – 30 000. Торгові марки МХП – «Наша Ряба», «Легко», «Бащинський», Kurator, Skott Smeat, Döner Mаркет, «Мʼясомаркет», «Секрети шефа», ХО перекусити?

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд