Категорія
Новини
Дата

МХП за результатами півріччя змінив збиток на прибуток, дохід зріс на третину

Чистий прибуток агрохолдингу МХП за шість місяців 2023 року досяг $67 млн у порівнянні зі збитком у $89 млн за аналогічний період 2022-го, дохід перевищив $1,55 млрд, збільшившись на 35% порівняно з попереднім роком ($1,15 млрд). Про це йдеться у пресрелізі компанії з посиланням на фінансовий звіт за другий квартал і шість місяців 2023-го.

⚡️Даруємо 700 грн знижки на річну підписку на сайт Forbes. Діє з промокодом 700 до 28.04 Оформлюйте зараз за цим посиланням

Ключові факти

  • МХП відзначив позитивні операційні та фінансові результати за перше півріччя 2023 року. Такий результат досягнуто завдяки відновленню обсягів експорту, постійному попиту, стабільній міжнародній кон’юнктурі цін на м’ясо птиці, йдеться у пресрелізі.
  • Дохід від експорту зріс до $973 млн, що на 52% вище порівняно з показниками попереднього року. Це – 63% від загального доходу (1 півріччя 2022-го: $640 млн, 56% від загального доходу).
  • Операційний прибуток збільшився до $152 млн, підвищившись на 100% порівняно з даними минулого року ($76 млн), а операційна маржа зросла з 7% до 10%.
  • Скоригована EBITDA (за вирахуванням МСФЗ 16) зросла на 42%, до $218 млн ($154 млн); скоригована маржа EBITDA (за вирахуванням МСФЗ 16) зросла з 13% до 14%.
  • За результатами другого кварталу дохід МХП сягнув $809 млн, збільшившись на 36% порівняно з показниками минулого року ($595 млн).
  • Дохід від експорту склав $508 млн, 63% від загального доходу ($333 млн, 56% від загального доходу).
  • Як зазначається у пресрелізі, операційний прибуток у розмірі $68 млн був стабільним, тоді як операційна маржа знизилася до 8% ($67 млн та 11% відповідно).
  • Скоригована EBITDA (за вирахуванням МСФЗ 16) зменшилася до $101 млн зі $111 млн; скоригована рентабельність EBITDA (за вирахуванням МСФЗ 16) знизилася до 12% з 19%.
  • Чистий прибуток за результатами другого кварталу знизився до $18 млн порівняно з $20 млн за другий квартал 2022 року.
  • У першому півріччі обсяг виробництва м’яса птиці в Україні зріс на 4%, до 359 332 т (перше півріччя 2022-го – 346 039 т). Експорт курятини з України зріс на 34%, до 212 165 т (157 892 т).
  • У другому кварталі виробництво м’яса птиці в Україні зросло на 7%, до 181 690 т (170 395 т). Експорт курятини з України у другому кварталі зріс на 46%, до 100 234 т (68 552 т).
  • МХП динамічно адаптується до мінливого операційного середовища та має змогу продовжувати діяльність в Україні, йдеться у пресрелізі. Власні потужності МХП не зазнали істотних фізичних пошкоджень, додали в компанії.
  • Водночас через війну МХП відчуває серйозну нестачу потужностей для зберігання рослинної олії, які наразі покривають лише 50% виробництва. У повідомленні наголошується, що відсутність сховищ змусила компанію збільшити експорт. «Це серйозна проблема, оскільки обмежує здатність компанії керувати циклічністю ціноутворення, що безпосередньо впливає на прибутковість виробництва рослинної олії», – зазначається у пресрелізі.

Контекст

Січень–березень 2023 року агрохолдинг МХП закінчив із чистим прибутком $49 млн проти збитку $108 млн за аналогічний період 2022 року.

МХП закінчив 2022 рік зі збитками у $231 млн порівняно з $393 млн чистого прибутку за підсумками 2021-го. За результатами четвертого кварталу компанія отримала $38 млн чистого прибутку, йдеться у річному фінансовому звіті, наданому компанією Лондонській фондовій біржі. У повідомленні зазначається, що МХП відновив експорт і працює майже на повну потужність.

У четвертому кварталі 2022 року МХП отримав $38 млн чистого прибутку. Це в 2,4 раза більше показника четвертого кварталу 2021-го. Виручка за четвертий квартал становила $766 млн, що на 6% більше виручки за аналогічний період 2021 року.

МХП – провідний виробник курятини в Україні. Холдинг контролює всі етапи виробництва курятини: від вирощування зернових та олійних культур, виробництва комбікормів до виробництва інкубаційних яєць і вирощування поголівʼя, переробки, збуту, дистрибуції та продажу мʼяса птиці.

МХП посідав восьме місце у рейтингу «100 найбільших приватних компаній України» за 2021 рік, який склав Forbes. Власник – Юрій Косюк, загальна кількість працівників – 30 000. Торгові марки МХП – «Наша Ряба», «Легко», «Бащинський».

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні